arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

آخرین ساعات پیش از مرگ معمر قذافی

این سازمان می گوید به مدارکی دست یافته است که نشان می دهد شبه نظامیان در شهر مصراته تعدادی از طرفداران قذافی را دستگیر و بشدت شکنجه کرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان دیده بان حقوق بشر یک سال پس از سقوط رژیم معمر قذافی در گزارشی اعلام کرده است که شبه نظامیان پس از به قتل رساندن رهبر سابق لیبی ، دهها تن از بازداشت شدگان طرفدار وی را نیز اعدام کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از العربیه؛ سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی با عنوان "مرگ یک دیکتاتور ....انتقام خونین در سرت" آخرین ساعات پیش از مرگ معمر قذافی را پی گیری کرده است.

این سازمان می گوید به مدارکی دست یافته است که نشان می دهد شبه نظامیان در شهر مصراته تعدادی از طرفداران قذافی را دستگیر و بشدت شکنجه کرده بودند.

در این گزارش به ویدیوهای که در تلفن های همراه شبه نظامیان یافت شده و نیز گفت و گو با تعدادی از طرفداران قذافی که هنوز بازداشت هستند ، به عنوان مدرک اشاره شده است.

این گزارش می افزاید که شبه نظامیان لیبی در شهر سرت دهها تن از طرفداران قدافی را در نزدیکی یک هتل اعدام کرده اند.

رهبر سابق لیبی به همراه فرزندش معتصم در شهر سرت دستگیر و در همان شهر توسط شبه نظامیان اعدام شدند و اجساد آنها پس از انتقال به مصراته به نمایش عموم گذاشته شد.

پیتر بوکرت یکی از مقامات سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید برخی مدارک نشان می دهد که 66 نفر از طرفداران قذافی بدون محاکمه در شهر سرت بدست شبه نظامیان اعدام شده بودند.


وی افزود که این اسناد همچنین نشان می دهد که شبه نظامیان معتصم فرزند قذافی را پس از دستگیری در شهر سرت به مصراته انتقال دادند و در آنجا وی را به قتل رسانده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
77
266
قذافی شخصی بود که تا آخرین لحضات حکومت از جنایت دست نکشید . پس از مخالفان نیز نباید انتظاری بیش از این داشت . مراسم عروسی که نمیشد براش بگیرن .
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
28
23
قذافی هر فردی که بود ولی تا آخرین لحظه عقب نشینی نکرد و فقط به دلیل خیانت آمریکا و ناتو به شکست ونابودی دچار شد
داداش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
6
51
خیلی نامرد بود. حقش بود
نظرات بینندگان