arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

جایزه جشنواره ضد ایرانی در دستان گلشیفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پایان ششمین دوره جشنواره فیلم ابوظبی، این جشنواره ضد ایرانی در بخش «افق‌های نو» به فیلم «یک خانواده محترم» و گلشیفته فراهانی جایزه داد.

فارس به نقل از پایگاه رسمی جشنواره ابوظبی نوشت: کمیته‌های داوران ششمین دوره این جشنواره اسامی برندگان مروارید سیاه در بخش‌های مختلف را اعلام کرد.

بنابر این گزارش اسامی برندگان «مروارید سیاه» این جشنواره در بخش‌های مسابقه فیلم‌های بلند داستانی، مسابقه افق‌های نو، مسابقه فیلم‌های مستند بلند، مسابقه فیلم کوتاه و مسابقه فیلم‌های اماراتی ارائه شده است.

در بخش فیلم‌های بلند داستانی فیلم «آراف» به کارگردانی «یشیم اوسطاولو» ساخت مشترک ترکیه، آلمان و فرانسه به «مروارید سیاه» دست یافت.

همچنین در بخش «افق‌های نو» جایزه مروارید سیاه به فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» اعطا شد و جایزه ویژه کمیته داوران آن به فیلم «وحشی‌های منطقه جنوبی» از آمریکا رسید و همچنین بهترین فیلم عربی نیز «آنگاه که تو را دیدم» به کارگردانی «آن ماری جاسر» از فلسطین بود.

بهترین بازیگر مرد و زن نیز به ترتیب به «سورین مالینگ» از دانمارک به خاطر فیلم «گروگانگیری» و «گلشیفته فراهانی» به خاطر بازی در فیلم «سنگ صبور» انتخاب شدند.

بنابر این گزارش در بخش فیلم مستند مروارید سیاه به فیلم «جهان از آن ما نیست» به کارگردانی «مهدی فیلفیل» رسید و در بخش فیلم کوتاه فیلم «9 واکسن» به کارگردانی «ایار سعید» از آرژانتین برگزیده شد.

فیلم «سنگ صبور» به کارگردانی «عتیق رحیمی» که «گلشیفته فراهانی» به دلیل بازی در آن برنده جایزه شد چهره‌ای نادرست و سیاه از افغانستان به تصویر می‌کشد که این بازیگر ایرانی در آن نقش همسر یک پیرمرد افغان را بازی می‌کند که در جریان این فیلم به اقدامات غیراخلاقی دست زده است.

برپایه این گزارش فیلم «یک خانواده محترم» نیز که جایزه مروارید سیاه جشنواره ضدایرانی ابوظبی را دریافت کرد مخلوطی از فیلم‌های سیاه‌نمایی کارگردانانی چون بهمن قبادی، سمیرا مخملباف و سایر خالقان فیلم‌های سیاه‌نمایی از ایران و معجونی از توهین به ایران و ایرانی، شهادت و خانواده شهدا، انقلاب، ایران و هر آن چیزی است که در این کشور ارزش قلمداد می‌شود.

واکنش‌ها پس از اکران این فیلم در ابوظبی که بدون اصلاحات اعلام شده از سوی کارگردان و تهیه‌کننده بوده است، نشان از آن دارد که بینندگان این فیلم از اینکه چنین فیلمی در ایران ساخته شده است ابراز تعجب کرده‌اند.


نظرات بینندگان