arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

بازداشت اسلامگرایان تندرو توسط "حماس" / اسرائیل: ما هم حمایت می کنیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حماس، گروه اسلام گرایی که کنترل نوار غزه را در دست دارد، اکنون خود در حال سرکوب یک گروه اسلامگرای دیگر در منطقه غزه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از نیویورک تایمز؛ حماس طی روزهای اخیر اقدام به بازداشت تعداد زیادی از سلفی‌های منطقه از جمله اعضای گروه "جیش الامت" کرده است.

این گروه از جمله گروه‌هایی است که اسرائیل نیز با نگرانی خاصی تحولات و اقدامات آن را دنبال میکند.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از شبه نظامیان عضو گروه سلفی "جند الانصارالله" نوشته است: «حماس هر روز عرصه را بر ما تنگ تر و به خانه‌های ما حمله میکند. از سوی دیگر ما در مصر و اسرائیل نیز تحت تعقیب قرار میگیریم.»

به نوشته این روزنامه ، با این اوصاف، بنظر میرسد حماس و اسرائیل که هیچ گاه تصور نمی‌شد در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، در یک قاب بگنجند، یک دشمن مشترک پیدا کرده‌اند.

اما واکنش توام با خوشحالی یک مقام عالی رتبه اسرائیلی در این مورد نسبت به درگیری دو گروه اسلامگرا ابراز خوشنودی کرده است. نیویورک تایمز به نقل از وی می نویسد: یک عنصر متخاصم در حال مبارزه با یک عنصر متخاصم‌تر است؛ گروه‌های تندروی اسلامی در حال مبارزه و رقابت با یکدیگر هستند که کدام یک تندروترند. حماس هنوز به جمع بندی کاملی در مورد اینکه با این پدیده چگونه باید برخورد کند نرسیده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
1
11
حالا کو تااین فلسطسنی هارابشناسید
نظرات بینندگان