arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱

" ایران تصاویر پایگاههای حساس اسرائیل را در اختیار دارد" / اسرائیل: پهباد سرنگون شده دوربین نداشته، اما...

یک نماینده مجلس ایران ادعا کرده است هواپیمای بدون سرنشین " ایوب" که دو هفته قبل توسط حزب الله لبنان بر فراز اسرائیل به پرواز درآمده بود، تصاویر پایگاههای حساس اسرائیل را در اختیار ایران قرار داده است. این هواپیما توسط اسرائیل منهدم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانس پرس نوشت: یک نماینده مجلس ایران ادعا کرده است هواپیمای بدون سرنشین " ایوب" که دو هفته قبل توسط حزب الله لبنان بر فراز اسرائیل به پرواز درآمده بود، تصاویر پایگاههای حساس اسرائیل را در اختیار ایران قرار داده است. این هواپیما توسط اسرائیل منهدم شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس ایران گفته است پهپاد ایوب از " پایگاههای حساس" اسرائیل عکسبرداری و آنرا بصورت زنده به ایران "مخابره "کرده است.

بر اساس این گزارش اسماعیل کوثری ادعا کرده است هواپیماهای از نوع ایوب، " بصورت آنلاین تصاویر خود را ارسال می کنند، و هم اکنون تصاویر مناطق ممنوعه در اختیار ما است."

بر اساس این گزارش، اسماعیل کوثری مدعی شده است حزب الله هواپیماهای پیشرفته تر از پهپاد ایوب در اختیار دارد اما تا هنوز تصمیم نگرفته است این موضوع را اعلام کند.

این در حالیست که احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران روز یکشنبه گذشته در اظهاراتی مشابه گفت ایران در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشینی را با تکنولوژی و فناوری بسیار پیشرفته تر از پهپاد ایوب در اختیار دارد.

اسماعیل کوثری بنوبه خود با اشاره به توانایی های ایران در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین گفته است ایران قابلیت ساخت "هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت حمل سلاح" را نیز دارد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس ایران هشدار داده است که : " اگر اسرائیل بخواهد کوچک ترین اقدامی علیه ما انجام دهد، در محدوده سرزمینی به این رژیم پاسخ خواهیم داد. "

اسرائیل: ایران به اطلاعات نظامی دست نیافته است

یک مقام بلندپایه اسرائیلی ادعای ایران مبنی بر دست یافتن به اطلاعات نظامی توسط یک پهپاد را رد کرد. پهپاد توسط حزب‌الله لبنان ارسال شده و اسرائیل آن را سرنگون کرده بود.

یک فرمانده ارتش اسرائیل که نخواسته نامش فاش شود گفته است یک پهپاد ساخت ایران که توسط نیروی هوایی اسرائیل سرنگون شد، دوربین نداشته تا بتواند عکس‌هایی از اماکن حساس اسرائیل ارسال کند.

این مقام ارتشی همچنین گفت که حتی اگر پهپاد یادشده اطلاعاتی هم گردآوری نکرده باشد، همین که توانسته وارد آسمان اسرائیل شود و مدتی آزادانه پرواز کند، "نشانه امکانات قوی" است که به گفته او در آینده می‌تواند توسعه یابد.


نظرات بینندگان