arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱

آمریکا در انتظار "شدیدترین توفان قرن"/ وحشت و استرس میلیون ها آمریکایی

نیروهای گارد ملی وارد نیویورک شده اند تا از زیرساخت های شهر حفاظت کنند. شهردار نیویورک نیز به مردم توصیه کرده تا از خروج از خانه ها و مناطق نسبتا امن بپرهیزند و دوشنبه شب را پای تلویزیون و با ساندویچ سر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک شهری که جنب و جوش در آن توقف نداشته، از صبح دوشنبه که در انتظار ابر توفان سندی لحظه شماری کرده به شهر ارواح بدل شده و به حالت فلج درآمده است. هر کس سعی می کند خود را به جایی برساند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ توفان "سندی" با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به سواحل شرقی آمریکا نزدیک می‌شود. اگر "سندی"، بر اساس پیش‌بینی‌ها، با یک جبهه هوای سرد برخورد کند، به ابرتوفان تبدیل می‌شود. ۵۰ میلیون نفر در معرض پیامدهای این توفان هستند.

"شدیدترین توفان قرن" در آمریکا پیش از رسیدن به سواحل شرقی ایالات متحده زندگی میلیون‌ها تن از ساکنان شهرهای ساحلی این کشور را فلج کرده است. مردم عادی، نیروهای نظامی و انتظامی، ادارات و شرکت‌های خصوصی در تلاش هستند، با اقدامات گوناگون حجم خسارات احتمالی را کاهش دهند.

توفان "سندی" در مسیر حرکت خود در منطقه كاراییب دست‌کم ۴۰ کشته بر جا گذاشت. به گفته‌ی مقامات رسمی هاییتی، تنها در این کشور ۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار قربانیان این توفان در کوبا ۱۱ نفر گزارش شده است.

از سال ۲۰۰۵ تا کنون این شدیدترین توفان در کوبا بوده است. بیش از ۳۳۰ هزار نفر در این جزیره خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه بردند. تنها در شرق کوبا بیش از ۴ هزار خانه‌ی مسکونی ویران شدند.

کیسه‌های شن جلوی مرکز بورس نیویورک تلنبار شده‌اند. بسته‌شدن بازار بورس نیویورک در ۲۷ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. همچنین قطارها و اتوبوس‌ها از کار افتاده‌اند، هزاران پرواز لغو شده‌اند و تنها در نیویورک به ۴۰۰ هزار نفر هشدار داده شده، خانه‌های خود را ترک نمایند و در ساختمان‌هایی که شهرداری برای آنها در نظر گرفته نقل مکان کنند.

به گفته‌ی مایکل بلومبرگ٬ شهردار نیویورک، ۷۲ مرکز برای اسکان کسانی که خانه خود را ترک کرده‌اند در اطراف شهر ایجاد شده است.

یک شهروند ساکن منهتن نیویورک می گوید: "من دارم اینجا را ترک می کنم. به هیچ شکلی نمی توان امنیت داشت. درست است؟ من داشتم به لانگ آیلند می رفتم اما برادرم آنجا را تخلیه کرده است.”

و شهروندی دیگر می گوید: "می دانید سراسر زندگی ریسک است. من فقط کمی نگرانم.”

بازار بورس وال استریت برای اولین بار پس از بیست و هفت سال به خاطر نگرانی از عواقب توفان به مدت دوروز تعطیل شده و گشایش آن در روز چهارشنبه نیز با ابهام روبروست.

نیروهای گارد ملی وارد نیویورک شده اند تا از زیرساخت های شهر حفاظت کنند. شهردار نیویورک نیز به مردم توصیه کرده تا از خروج از خانه ها و مناطق نسبتا امن بپرهیزند و دوشنبه شب را پای تلویزیون و با ساندویچ سر کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
1
117
بعنوان یه انسان قلبا آرزو دارم به هیچ شهروند و ساکنان اطراف این مناطق هیچ اسیبی نرسد . خدا همه انسانها را از گزند حوادث محفوظ بدارد .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
88
6
این امریکائی ها چقدر می ترسن؟ باد که ترس نداره.
ندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
78
15
نشانه های مایاها و نوستراداموس از پایان جهان در اواخر 2012 حقیقت است..
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
4
91
الان پس فردا یکی میگه خدا عذاب الهی فرستاده برای امریکا :))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
3
87
باتوجه به شدت طوفان و وسعت جغرافیایی امریکا که تقریبا 6 برابر ایران میباشد.اگر خدای ناکرده این طوفان در ایران می آمد ایران با خاک یکسان میشد وهیچ تمدن وآبادی وشهر نشینی باقی نمی گذاشت.خدا را شکر کنیم که از بلایای طبیعی قاره آمریکا و اروپا و شرق آسیا به دور هستیم.اگر در تهران 2 روز باران شدید بیاید نیمی از تهران از بین میرود(جنوب شهر)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
3
94
انشاالله که بخیر بگذره
نظرات بینندگان