arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

رحیمی: همه مسوولین ایران حامی سوریه هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز آشکار شده است، کسانی که با سوریه وارد جنگ شده اند به رژیم صهیونیستی و آمریکا وابسته اند، گفت: همه مسوولین جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از سوریه تاکید دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار «سعید هنیدی» وزیر نفت سوریه اظهار داشت: سوریه به زودی از مشکلات و سختی ها عبور خواهد کرد و پس از پیروزی قدرتمندتر از گذشته خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه در پیروزی سوریه در مقابله با توطئه گران تردیدی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که تصور می کردند ظرف مدت کوتاهی دشمنان می توانند بر این کشور غلبه کنند، امروز مأیوس و ناامید شده اند و ملت سوریه باید به آینده ای درخشان امیدوار باشد.

رحیمی خاطرنشان کرد: همه مسوولین جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از سوریه تاکید دارند و اعتقاد داریم که پیروزی سوریه به معنای پیروزی ملتهای آزادیخواه و شکست صهیونیسم و آمریکاست.

«سعید هنیدی» وزیر نفت سوریه نیز در این ملاقات با اشاره به مشکلات و توطئه هایی که سوریه طی دو سال گذشته با آن روبرو بوده، گفت: سوریه از همان ابتدا اقدام به اصلاحات گسترده ای در تمامی زمینه های سیاسی و قانون اساسی کرد اما دشمنان ملت سوریه نشان دادند که هدف آنها اصلاحات نیست و بلکه به دنبال ضربه زدن به نقش سوریه در مسیر مقاومت هستند.

وی اضافه کرد: نیروهای وابسته به بیگانه در داخل و خارج از کشور تمام تلاش خود را کردند که سوریه در چند ماه سقوط کند اما ملت سوریه اثبات کردند که کشوری قدرتمندند و علی رغم فشارهای متعدد در مقابل دشمنان ایستاگی کردند.

وزیر نفت سوریه همچنین با اشاره به مذاکرات خود با مسوولین جمهوری اسلامی ایران از توافقات شکل گرفته در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: این مذاکرات بسیار مفید و نتیجه بخش بود و امید است که هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.
نظرات بینندگان