arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱

نمایندگان:اگر حق سوال نداریم، در مجلس را ببندید/آنها که مدعی‌اند سوال خلاف حکم رهبری است، چرا زمان خانه نشینی عطسه هم نکردند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وظیفه مجلس سوال کردن است، بنابراین اگر غیر از این باشد بهتر است درب مجلس بسته شود و هر کس هر کار دلش خواست انجام دهد.


مسعود پزشکیان ،نماینده مردم تبریز در گفتگو با آریا با اشاره به اقدام روز گذشته نمایندگان حامی دولت در صحن علنی مجلس گفت:آقای لاریجانی در صحن علنی مجلس سخنان منطقی مطرح کردند در واقع کسی که ادعا می کند اصولگرا و طرفدار مقام معظم رهبری است وقتی خودش خلاف قانون عمل می کند چگونه می تواند دیگران را دعوت به قانون کند وقتی کسی خودش جو را متشنج می کند چطور می تواند ادعا کند باید کاری کنیم جو متشنج نشود یعنی این افراد همان تخلفاتی که مدعی نفی آن هستند همان را اجرا می کنند و این بسیار امر بدی است.


وی افزود:متاسفانه این افراد با خرج کردن از پیام آقا تلاش می کنند دیگران را منحرف نشان دهند رفتار اینها با آنچه می گویند 180درجه تفاوت دارد بالاخره کسی که ادعا می کند باید کاری کرد که در جامعه تنش و مشکلات ایجاد نشود با ادبیات توهین آمیز خود به شدت همین کار را انجام می دهند.


پزشکیان درباره ایراد ناگفته های احمدی نژاد در مجلس گفت :رییس جمهور باید در چارچوب سوالی که از وی می شود سخن بگوید احمدی نژاد به اندازه کافی تربیون در اختیار دارد بنابراین در مجلس باید پاسخگوی تورم ،بیکاری، گرانی و مشکلات و بدبختی های امروز جامعه که مورد سوال است باشد.


وی تاکید کرد:بهتر است رییس جمهوربه جای شعار دادن با منطق ، عدد و رقم سخن بگوید واقعیت این است که بسیاری از جوانان بیکارند و کارخانه های زیادی یا یک شیفته کار می کنند و یا اینکه در آستانه تعطیلی هستند که مسئولیت این مشکلات با مدیریت اجرایی کشور است که باید پاسخگو باشد در واقع سوال این است چرا در حالی که احمدی نژاد می گفت تا پایان دوران مدیریتش بیکار در کشور نخواهیم داشت اما امروز شاهد بیکاری جوانان زیادی هستیم لذا بهتر است رییس جمهور لطف کند اقدامی انجام دهد تا حداقل صاحبان کار، بیکار نشوند .


وزیر دولت خاتمی تصریح کرد:وظیفه مجلس سوال کردن است بنابراین اگر غیر از این باشد بهتر است درب مجلس بسته شود و هر کس هر کار دلش خواست انجام دهد.

 

آنها که مدعی‌اند سوال خلاف حکم رهبری است، چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری یازده روز خانه نشین شد عطسه نکردند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: من در رفتار هیئت رئیسه خدشه‌ای نمی‌بینم. متاسفانه جریانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاریجانی با نظام، مصالح کشور و امنیت ملی بازی می‌کند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تصمیم برخی نمایندگان مبنی بر استیضاح هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: استیضاح هیئت رئیسه مطابق آیین نامه امکان پذیر است همانطور که سوال از رئیس جمهور با ارائه یک چهارم امضای نمایندگان مجلس می‌تواند اعلام وصول شود، استیضاح هیئت رئیسه هم امکان پذیر است.

وی ادامه داد: اما این سوال مطرح می‌شود که چرا آقایان اقدام هیئت رئیسه را زیر سوال می‌برند؟ هیئت رئیسه قسم خورده این کار را انجام دهد حالا که به قسم خود عمل و طرح سوال را اعلام وصول کرده می‌خواهند استیضاح کنند؟ این نمایندگان بالاخره آیین نامه قبول دارند یا ندارند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تعجب از اینکه چطور ممکن است برخی نمایندگان بعد از اعلام وصول طرح مدعی شوند که امضای خود را پس گرفته‌اند، تاکید کرد: پس گرفتن امضا یعنی چه؟ پس گرفتن امضا آداب دارد. باید به هیئت رئیسه نامه رسمی نوشته شود و هیئت رئیسه موظف است که اعمال کند. پس گرفتن امضا که نمی‌تواند در جیب بنده باشد یا تلفنی به من اعلام شود.

وی در ادامه افزود: باید در نظر داشت که تاریخ اعلام وصول در این مساله به طور خاص ملاک است. در لحظه اعلام وصول باید بالای ۷۳ امضا باشد. اگر قبل از اعلام وصول درخواست داده‌اند هیئت رئیسه باید پاسخگو باشد. این افراد دروغگو هستند و دروغگویی آ‎ن‌ها در صحن علنی مشخص شده است.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه پس گرفتن امضا حتما در دفتر هیئت رئیسه مجلس به ثبت خواهد رسید خاطر نشان کرد: مگر پس گرفتن امضا به این صورت است که از جلوی دفتر هیئت رئیسه رد شوی و بگویی می‌خواهم امضایم را پس بگیرم؟ این افراد انصاف ندارند چون هیئت رئیسه دفتر ثبت دارد و هر در خواستی در آن ثبت خواهد شد.

نماینده مردم ورامین اقدام هیئت رئیسه را به موقع دانسته و تصریح کرد: اصلا فرض کنیم اقدام هیئت رئیسه ابهام دارد، این ابهام در ‌‌‌نهایت به خود شما بازمی گردد. هیئت رئیسه به آیین نامه عمل کرده و اگر اعلام وصول نمی‌شد باید استیضاح می‌شد.

وی در ادامه گفت: من در رفتار هیئت رئیسه خدشه‌ای نمی‌بینم. متاسفانه جریانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاریجانی، با نظام، مصالح کشور، امنیت ملی بازی می‌کنند. این افراد با لاریجانی عناد دارند. اگر مدعی‌اند که اقدام لاریجانی خلاف حکم رهبری است چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری یازده روز خانه نشین شد عطسه نکردند؟

 

نظرات بینندگان