arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۹۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

هاآرتص: نتانیاهو منتظر تلافی اوباما در انتخابات آتی اسرائیل باشد/ بازنده انتخابات نتانیاهو بود، نه رامنی

روزنامه های اسرائیلی در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا، پیروزی اوباما را شکستی سنگین برای نتانیاهو قلمداد کردند و حتی از احتمال اقدامات تلافی جویانه اوباما در انتخابات آتی اسرائیل برای شکست نخست وزیر فعلی اسرائیل خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روزنامه های اسرائیلی در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا، پیروزی اوباما را شکستی سنگین برای نتانیاهو قلمداد کردند و حتی از احتمال اقدامات تلافی جویانه اوباما در انتخابات آتی اسرائیل برای شکست نخست وزیر فعلی اسرائیل خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ روزنامه یدیعوت آخرونوت روز سه‌شنبه به نقل از تحلیل‌گران اسرائیلی نوشته است که تیم انتخاباتی نتانیاهو نگران است اوباما پس از پیروزی در انتخابات به تلافی‌جویی از حمایت آشکار نتانیاهو از میت رامنی بپردازد و بخواهد از راه‌های مختلف در انتخابات سوم بهمن اسرائیل دخالت کند و موجب شکست یا تضعیف جدی نتانیاهو و حزب لیکود شود.

همچنین روزنامه هاآرتص در تحلیل خود از تبعات پیروزی اوباما برای اسرائیل نوشته است که «بازنده اصلی انتخابات آمریکا، نه میت رامنی، که بنیامین نتانیاهو بود».

هاآرتص نوشت در تاریخ مناسبات دو کشور سابقه نداشته است که یک رهبر سیاسی اسرائیل با «اقدامی چنین نابخردانه» به دخالت در انتخابات آمریکا بپردازد و به سوی جنگ و ستیز آشکار با آمریکا برود: «او حالا کمترین اعتبار را نزد آمریکا خواهد داشت.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تنها دقایقی پس از قطعی شدن پیروزی باراک اوباما و پایان نطق پیروزی رئیس جمهور برگزیده در مقر انتخاباتی‌اش در شیکاگو، در بیانیه‌ای تأکید کرد که «هم‌پیمانی راهبردی اسرائیل و آمریکا قوی‌تر از هر زمان دیگر است».

نتانیاهو که در آخرین ماه‌های کارزار نفس‌گیر انتخاباتی آمریکا آشکارا در کنار میت رامنی دوست دیرینه و شریک بازرگانی دهه‌های گذشته خود ایستاده بود، در بیانیه روز چهارشنبه خود گفت: «من به همکاری با دولت اوباما در راه تامین منافع حیاتی برای امنیت مردم اسرائیل ادامه خواهم داد.»

هاآرتص نوشته که نتانیاهو برای تأکید بر دیدگاهی که در این بیانیه مورد تاکید قرار داده روز چهارشنبه با‌ دن شاپیرو، سفیر یهودی آمریکا در تل‌آویو، نیز دیدار می‌کند. به نوشته هاآرتص، در این دیدار تلاش می‌شود که برای نتانیاهو یک گفت‌و‌گوی تلفنی با اوباما ترتیب داده شود.

باراک اوباما دو ماه پیش در جریان سفر نتانیاهو به نیویورک و حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ملاقات با نخست وزیر اسرائیل خودداری کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
11
140
درست به همین دلیل شیفته ی اوباما هستم! چون بدون درنظر گرفتن پیشینه ی روابطش با اسرائیل، کاری کرد که هیچ رئیس جمهوری نکرد. منافع ملتش رو به منافع اسرائیل ترجیح داد و درباره ی ایران با منطق برخورد کرد نه با احساسات.
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
می تونم بپرسم منطق اوباما چی بود ؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
سلام آقا یا خانم ناشناس!منطق اوباما(برخلاف تصورات ما در این گوشه دنیا)حفظ منافع ملی آمریکا در حد توانش است...
ایزا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
بابا شیفته!!
اما بیشتر مردم حالشون از لفاظی های اوباما بهم میخوره!!
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
1
3
الان ایران میتونه ازآب گل آلودماهی بگیره و رابطه برقرارکنه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
1
0
سلام دقیقا همینطوره...برخی از عزیزان باید بر روی این سوال مقداری تامل کنند که چرا با وجود اینکه میان اوباما ورامنی،به وضوح سیاست های رامنی به صهیونیست ها نزدیکتر بود باز هم اوباما به عنوان رئیس جمهر امریکا انتخاب شد؟!
نظرات بینندگان