arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۵۹۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

امروز، جلسه درباره مرگ وبلاگنویس باحضور ناجا/ ادعای بروجردی: آثار ضرب وشتم دیده نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از برگزاری جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری موضوع مرگ وبلاگ نویس در زندان با حضور مسئولان نیروی انتظامی خبر داد و گفت: طبق اطلاعات اولیه آثار ضرب و شتم در بدن این فرد دیده نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی درباره پیگیری مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس در زندان، گفت: پیگیری مرگ این وبلاگ نویس به کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس واگذار شده است که ریاست آن بر عهده محمدرضا محسنی ثانی است.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون در طول چند روز گذشته پیگیر این موضوع از پلیس فتا بود، افزود:‌ ساعت ۱۴ امروز ( دوشنبه ۲۲ آبان ماه) جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسئولان ناجا برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پیگیری این مسئله کار دقیق و حساسی است، تصریح کرد: در بررسی این موضوع باید مسئولان مربوطه حضور داشته باشند که در پایان جلسه، اطلاع رسانی درباره این موضوع انجام می‌شود.
 
بروجردی با بیان اینکه باید کار دقیقی درباره مرگ این وبلاگ نویس انجام شود، یادآور شد: طبق اطلاعات اولیه آثار ضرب و شتم در بدن این فرد دیده نشده است.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پیگیری موضوع‌ها بسیار دقیق عمل می‌کند، تاکید کرد: در موضوع پیگیری واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هم برای بررسی موضوع مهدی دواتگری و صفر نعیمی‌رز دو عضو مجرب کمیسیون این ماجرا را پیگیری کردند و پس از ارائه اولیه گزارش به کمیسیون، گزارش نهایی را هفته بعد به هیات رئیسه اعلام می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون در رسیدگی به این موضوع، کار دقیق و همه جانبه‌ای را با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌دهد.
 
احمد توکلی در جلسه علنی دیروز صبح مجلس شورای اسلامی گفت: وبلاگ‌نویسی به نام ستار بهشتی ظاهرا به اتهام اهانت به مسئولان به دلیل فراخوان دادن در وبلاگ خویش بازداشت شده و در زندان جان باخت و چند روزی است رسانه‌های خارجی و دولت‌های غربی بر سر این مسئله غوغا به پا کرده‌اند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در خصوص این وبلاگ‌نویس توضیح نمی‌دهند، چرا که در زندان مرگی اتفاق افتاده و باید مسئولان پاسخ دهند و پاسخ‌شان نیز باید قانع‌کننده باشد. من به کمیسیون امنیت ملی مجلس توصیه می‌کنم که فعال شود و حقیقت را کشف کند.

 

زندان رباط کریم زیر نظر قوه قضائیه نیست!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه زندان رباط کریم (محل درگذشت ستار بهشتی وبلاگ نویس)، زیر نظر سازمان زندان‌های قوه قضائیه اداره نمی‌شود، گفت: احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد.

حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان رباط کریم برای رسیدگی به پرونده مرگ وبلاگ‌نویس، گفت: کمیسیون همواره از زندان‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت سر‌زده بازدید کرده اما فعلا بازدید آن از این مرکز قطعی نشده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی درباره ابعاد پرونده مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس به کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی محول شده، افزود: این کمیسیون نیز رسیدگی درباره این پرونده را به کمیته امنیت واگذار کرده است و بر این اساس قرار است کمیته امنیت مجلس امروز دوشنبه (۲۲ آبان)  بعد‌‌ از ظهر به صورت اختصاصی در این باره تشکیل جلسه دهد.

سوری، افزود: رئیس سازمان امور زندان‌های کشور، اعلام کرده زندان رباط کریم، جزو سازمان زندان‌های قوه قضائیه نیست و دلیل آورده که زندان‌ قوه قضائیه محلی است که زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره شود و افراد با حکم و دستور قاضی در آن زندانی می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
50
خدایش رحمت کند
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
26
احتمالا شاید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
3
55
حتما" از خوشی زیاد مرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
38
اين اطلاعات اوليه چطوري بدست آمده؟!!
سرباز وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
2
50
بنده خدا سرما خورده و بعد هم مرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
48
خودکشی شده حتما خودشو مرده
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
53
پس اون پنج جای کبودی که آقای اژه ای گفتن مال چیه !؟
کیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
57
آقای بروجردی از کجا میداند که آثار ضرب و شتم در بدن متوفی وجود ندارد؟آیا در پزشکی قانونی کارمیکند؟
نظرات بینندگان