arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

اخبار روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ایران را لحظه به لحظه از طریق تلفن بشنوید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخستین سامانه خبرخوان تلفنی با قابلیت تشخیص گفتار فارسی و پخش لحظه به لحظه آخرین اخبار خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری کشور از طریق تلفن طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایسنا، هادی ویسی، مدیرعامل شرکت سازنده این محصول اظهار کرد: با بهره‌برداری از این سیستم که با فناوری‌های پیشرفته تشخیص گفتار و متن‌خوان خودکار طراحی شده، عموم مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفنی که به زودی اعلام خواهد شد، اسم روزنامه یا خبرگزاری مورد نظر و موضوع خبری مورد علاقه خود را به سیستم اعلام کرده و سرتیتر عناوین خبری و متن کامل آخرین اخبار درج شده در سایت خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را بشنوند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه خبرخوان «نیوشا» از تلفیق قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شامل فناوری‌های تشخیص خودکار گفتار و تبدیل متن به گفتار (متن‌خوان) حاصل شده که آن را قادر می‌کند عنوان روزنامه یا خبرگزاری و زمینه موضوعی مورد نظر کاربر را که به صورت گفتاری به سامانه داده می‌شود، تشخیص داده و اخبار مورد نظر کاربر را از بین اخبار هر روزنامه و خبرگزاری که از طریق سیستم آر.اس.اس سایت‌ها در اختیار سیستم قرار گرفته جدا کرده و از طریق سیسم تبدیل هوشمند متن به گفتار، آنها را برای کاربر قرائت کند.

ویسی تصریح کرد: قابلیت‌های سیستم طراحی شده کاملا منحصر به فرد است و هیچ یک از سیستم‌های تلفنی گویای کلاسیک، امکان ارائه این سرویس را ندارند چون با توجه به تعداد زیاد روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، سیستم‌های تلفنی رایج که قادر به تشخیص گفتار کاربر نیستند، ناچارند که هر یک از این ده‌ها خبرگزاری و روزنامه و سایت خبری را با یک شماره خاص مشخص کنند که قطعا اعلام شماره مربوط به هر روزنامه و سایت خبری پس از هر بار تماس تلفنی کاربر، فرآیندی فوق العاده زمان بر و کاملا غیر منطقی خواهد بود. از طرف دیگر با توجه به حجم عظیم اخبار و انتشار لحظه به لحظه آنها در سایت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های الکترونیکی، ضبط اخبار رسانه‌ها با صدای انسان جهت پخش از طریق سیستم‌های تلفنی رایج، عملا امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: سامانه خبرخوان، نمونه‌ تخصصی نرم افزار نیوشا - از نرم افزارهای تلفنی مبتنی بر تشخیص گفتار فارسی و متن‌خوان فارسی شرکت - است که برای تشخیص گفتار از پشت تلفن توسعه داده شده است. نرم افزار تشخیص گفتار تلفنی علاوه بر ارائه اخبار، کاربردهای متنوع دیگری در تسهیل ارتباط با دریافت کنندگان خدمات در بخش‌های مختلف دارد.

ویسی، منشی خودکار تلفنی مبتنی بر گفتار، سیستم تلفنی انتقادات و پیشنهادات، تشخیص اعداد و فرامین صوتی از پشت تلفن، سیستم تلفنی مبتنی بر گفتار برای بانک‌ها، سیستم اطلاع رسانی تلفنی مبتنی بر گفتار برای سازمان‌ها و تلفن‌های گویای سلامت (اطلاع‌رسانی پزشکی) و قرآنی (پخش آیات قرآنی از پشت تلفن) را از دیگر نسخه‌های توسعه داده شده سیستم تشخیص گفتار تلفنی نیوشا عنوان کرد.

به گفته وی با استفاده از قابلیت تشخیص خودکار گفتار در این نرم افزار، کاربر می‌تواند درخواست خود را به سامانه به صورت گفتاری بیان کند و سامانه از روی صحبت وی، فعالیت موردنظر را تشخیص دهد. به عبارتی، در این حالت نیازی به منوبندی و پخش راهنمایی‌های طولانی در هر منو وجود ندارد و کاربر می‌تواند مشابه با حالتی که با یک اپراتور انسانی صحبت می‌کند، با سامانه ارتباط برقرار کند.

ویسی تصریح کرد: پس از راه اندازی سامانه خبرخوان تلفنی نیوشا که در آینده نزدیک در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، سامانه تلفن گویای قرآن، اعلام تلفنی وضعیت ترافیک تهران و اطلاع رسانی تلفنی وضعیت سهام بورس را در دست طراحی داریم که از قابلیت‌های کاملا منحصر به فردی برخوردارند.
نظرات بینندگان