arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱

پلیس جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین پلیس دنیاست

وی افزود: در این عرصه و در وضعیت کنونی باید سعی شود توانمندیهای پلیس در عرصه های مختلف به مردم معرفی شده و مردم بتواند از این امکانات بهره مند شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: پلیس جمهوری اسلامی اسلامی ،مردمی ترین پلیس دنیاست و نیروی انتظامی با تکیه به توان علمی خود می کوشد در ابعاد مختلف ، زمینه های لازم برای تحقق امنیت پایدار در جامعه را فراهم آورد.

به گزارش مهر ، سردار سرتیپ خرم نیا در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: پلیس در سایه دستاورد های علمی و با تکیه به فن آوری های روز پلیسی مقتدرانه زمینه های لازم برای ایجاد آرامش اجتماعی و آسایش عمومی را فراهم می آورد.

وی افزود: در این عرصه و در وضعیت کنونی باید سعی شود توانمندیهای پلیس در عرصه های مختلف به مردم معرفی شده و مردم بتواند از این امکانات بهره مند شوند.

سردار خرم نیا در ادامه تصریح کرد: در حوزه آگاهی، پلیس با مجهز نمودن خود به فن آوری روز پلیسی، روشهای علمی کشف جرایم را در دستور کار قرار داده و خدمات مختلفی در این حوزه به مردم ارائه می دهد و پلیس از تجهیزات الکترونیکی در ابعاد مختلف از جمله کنترل ترافیک بهره می گیرد و اکثر میادین داخل شهری و جاده ای با دوربین های ترافیکی کنترل و رصد می شوند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه در حوزه نظام وظیفه نیز شاهد پیشرفت های قابل ذکر هستیم به نحوی که دیگر در اکثر موارد نیاز به مراجعه حضوری مشمولان نیست که این اتفاق مبارک در سایر یگانهای امنیتی و انتظامی نیز قابل محسوس و مشاهده است.

کشف یک و نیم کیلو گرم مواد مخدر در تبریز

سرهنگ یعقوب حاذق با بیان مطلب فوق افزود: در ادامه طرح مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهر تبریز، مأموران انتظامی شهرستان تبریز موفق به دستگیری یک نفر توزیع کننده و کشف حدود یک و نیم کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این زمینه شدند.

وی افزود: پس از کسب اطلاع از فعالیت فردی به هویت "ع.ف " ساکن روستای لیقوان، در زمینه توزیع مواد مخدر در سطح شهر تبریز، مأموران انتظامی شهرستان تبریز، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با هماهنگی مقام قضایی به منزل وی عزیمت و در بازرسی از منزل وی حدود یک و نیم کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، که به طرز ماهرانه ای در داخل لحاف و تشک جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز گفت: متهم در اعترافات خود بیان داشت، مواد مخدر را برای توزیع در سطح شهرستان تبریز، از قم برایم فرستاده شده بودند که در همین رابطه پرونده تشکیل و برای بررسی بیشتر به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شد.

کشف مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان شبستر

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر آذربایجان شرقی ضمن اعلام خبر فوق افزود :ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شبستر پس از کسب خبر مبنی بر اینکه فردی با خودروی شخصی اقدام به توزیع مواد مخدر در سطح این شهرستان می نماید موضوع رادر دستور کار خود قرار دادند .

سرهنگ علی صفایی در ادامه گفت :عوامل انتظامی پس از کار اطلاعاتی واستفاده از شیوه های خاص پلیسی زمان تردد خودروی فوق را مشخص نموده و با ایجاد تور ایست بازرسی خودروی مورد نظر را در ورودی شهر به رانندگی فردی به هویت ک-ت را متوقف می کنند .

وی در ادامه اذعان داشت :در بازرسی خودروی مورد نظر مقادیر قابل توجهی مواد مخدر ازنوع تریاک که به طور ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف وضبط شد وجهت سیر مراحل قانونی پرونده تشکیل وبه همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد .

کشف مواد مخدر در شهرستان هریس

فرمانده انتظامی شهرستان هریس آذربایجان شرقی با بیان مطلب فوق افزود: در اجرای طرح امنیت اجتماعی ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان موفق به کشف مقدار 8 گرم مواد مخدر از نوع شیشه و دستگیری عامل توزیع شدند.

سرهنگ جعفر رزاقی گفت: در همین زمینه پس از کسب اطلاع از فعالیت فردی در زمینه توزیع مواد مخدر صنعتی در سطح شهرستان، مأموران مبارزه با مواد مخدر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با هماهنگی مقام قضایی به منزل وی عزیمت و پس از بازرسی منزل مقدار 8 گرم مواد مخدر از نوع شیشه را، که به طرز ماهرانه ای در داخل عروسک اسباب بازی جاسازی شده بود، کشف و عامل توزیع را دستگیر کردند.

فرد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضایی شد.

کشف مقادیر زیادی سی دی مستهجن و غیر مجاز در تبریز

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان شرقی با بیان خبر فوق افزود: در پی اطلاع از فروش سی دی غیر مجاز و مبتذل توسط فردی به هویت "م.ش" در کوی ولیعصر تبریز، مأموران اطلاعات و امنیت عمومی استان به محل عزیمت و در بازرسی از مغازه وی تعدادی سی دی غیر مجاز و مستهجن کشف و ضبط نمودند.

سرهنگ محمود رزمگیر در ادامه گفت: شخص مورد نظر پس از دستگیری و انتقال به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، اعتراف کرد که سی دی ها را از شخصی به نام "ا.د" در خیابان هفده شهریور تهیه می نماید که بلافاصله با راهنمایی وی، مأموران به منزل "امیر" عزیمت و در بازرسی از منزل مقادیر کلانی سی دی غیرمجاز و مبتذل و مستهجن، دودستگاه پرینتر رنگی، سه دستگاه رایتر تکثیر 10 تایی، یک دستگاه رایتر 7 تایی، سه عدد فلش مموری و دو دستگاه کیس کامپیوتر ، حاوی تصاویر مبتذل و مستهجن ، کشف و ضبط شد.

دستگیر شدگان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

اجرای موفقیت آمیز طرح نجات در شهرستان مراغه

فرمانده انتظامی مراغه استان آذربایجان شرقی با اعلام خبر فوق گفت : در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی (طرح نجات) بمنظور جمع آوری معتادان پرخطر و تابلو از سطح شهر، پلیس مبارزه با موادمخدر مراغه با یک برنامه ریزی منسجم با همکاری سایر عوامل انتظامی طرح نجات را در سطح حوزه استحفاظی به اجرا گذاشتند .

سرهنگ عیسی هاتفی در ادامه گفت : در نتیجه اجرای این طرح تعداد 18 نفر معتاد مرد جمع آوری و برای درمان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند .

وی افزود : در اجرای این طرح مقادیری موادمخدر کشف که متهمان جهت سیرمراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم این طرح و طرح های مشابه همچنان تداوم خواهد یافت و مردم نیز همواره باید پلیس را در اجرای موفقیت آمیز این طرح ها مساعدت کردند.
نظرات بینندگان