arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۱

روسیه: ترکیه در شرایط کنونی قدرت‌نمایی نکند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از درخواست ترکیه از ناتو مبنی بر استقرار سیستم دفاع موشکی «پاتریوت» در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه از آنکارا خواست تا در شرایط کنونی «قدرت‌نمایی» نکند.

 
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنوان داشت: نظامی کردن مرزهای مشترک سوریه و ترکیه یک امر
نگران کننده برای ما به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: ما به دوستان ترکیه‌ای خود پیشنهاد می‌کنیم که از نفوذ خود در میان مخالفان سوری استفاده کنند تا هر چه سریع‌تر زمینه برای انجام مذاکرات میان گروه‌های سوری فراهم شود.لوکاشویچ همچنین تاکید کرد: ترکیه نباید تلاش کند تا در شرایط کنونی قدرت‌نمایی کند و از ناتو بخواهد تا سیستم‌ موشکی پاتریوت را در خاک این کشور مستقر کند.

وی در ادامه افزود: ما منتظر پاسخ شریکان خود در ناتو هستیم البته چنین اقداماتی نمی‌تواند به راهکار سیاسی در سوریه بینجامد.
 
از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ممکن است گروهی از نیروهای دریایی این کشور از بندر طرطوس سوریه بازدید کنند.این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که بازدید نیروهای مذکور در جریان سفرشان به سواحل سومالی برای مبارزه با دزدان دریایی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه عنوان داشت که کشورش استقرار سیستم‌ موشک پاتریوت را در نزدیکی مرزهای مشترک ترکیه و سوریه تایید می‌کند.وی در ادامه افزود: هیچ دلیلی برای مخالفت با این درخواست ترکیه وجود ندارد.
نظرات بینندگان