arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۹۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۱

مرسی پا جای پای مبارک می گذارد؟

فردی که پیش از انتخاب خود به ریاست جمهوری مصر متعهد شده بود تا از اختیارات و قدرت خود سوء استفاده نکند در حال حاضر همزمان رییس قوه مجریه و مققنه محسوب می شود و به عنوان فرعون جدید مصر خطاب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دهها هزار نفر از شهروندان مصری، روز جمعه با تجمع در میدان تحریر قاهره، گاهواره انقلاب سال ۲۰۱۱ این کشور، علیه فرمان چند ماده ای روز پنجشنبه محمد مرسی اعتراض کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ جمعی از تظاهرکنندگان با تجمع در برابر ساختمان وزارت کشور مصر به طرف این ساختمان سنگ پرتاب کردند. اجتماع مخالفان در این محل به درگیری با پلیس ضد شورش انجامید و دستکم ده تن از معترضان مجروح شدند.

یکی از مخالفان فرمان محمد مرسی، رئیس جمهوری را مسئول تمام ناآرامی های روز جمعه می داند و می گوید:"مردم مصر نمی توانند بپذیرند که رئیس جمهوری اختیار هر سه قوه قانونگذاری، اجرایی و قضاییه را در دست داشته باشد. این بدان معنی است که وی لیاقت آنچه در جریان است را دارد.”

یک معترض دیگر، محمد مرسی را دیکتاتورتر از حسنی مبارک می نامد:"این تصمیم ها به وسیله یک دیکتاتور گرفته شده اند. حتی مبارک هم در زمانی که کشور را در قبضه داشت چنین کارهایی نمی کرد. این بیانیه قانون اساسی، نقض فاحش کارکرد قوه قضاییه است.”

بنا به اعلام تلویزیون دولتی مصر مخالفان محمد مرسی در شهرهای اسماعیلیه، پورت- سعید و سوئز، دفاتر حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین را به آتش کشیده اند.

از سوی دیگر محمد مرسی با حضور در میان دهها هزار تن از هوادارنش که در برابر کاخ ریاست جمهوری در قاهره تجمع کرده بودند، با دفاع از فرمان اخیر خود مبنی بر افزایش قدرت ریاست جمهوری ، گفت که مصر در مسیر آزادی و دموکراسی به پیش می رود. وی همچنین تاکید کرد که او همواره با مردم بوده و با آنها خواهد ماند.

رئیس جمهوری مصر درست یک روز پس از برقراری آتش بس میان حماس و اسرائیل، توافقی که وی نقش پررنگی در انعقاد آن داشت، با صدور بیانیه ای چند ماده ای، مدت کار مجلس موسسان تدوین قانون اساسی را افزایش داد و تصمیمات خود را لازم الاجرا و غیرقابل اعتراض دانست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
1
35
حالا خواهید دید که دست مبارک را هم از پشت خواهد بست
منوچهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
3
9
من نفهميدم كار خوبي كرده يا نه.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
1
27
دیکتاتور بجای دیکتاتور.فقط اسمش عوض شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
0
30
بله..یادتان رفته چگونه در صدا و سیمای ملی از ایشان حمایت میکردند؟؟حالا چه شد؟؟
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
5
14
عربها یا گرفتار امریکا و اسراییل و استعمارگرا میشن یا اگر هم فضایی درست شه واسه رهایی اونها باز به علت جهل عده ای دوباره گرفتار بیچارگی می شوند البته دیکتاتورها 2 نوع هستند دیکتاتوری که مزدور بیگانه است که بدترین نوع دیکتاتور هست و دیکتاتوری که به خارج وابسته نیست که باز این نوع دیکتاتور 2 نوع داره دیکتاتور عاقل که باعث پیشرفت فوق العاده در کشورش میشه و دیکتاتور دیوانه که باعث سقوط شدید کشورش میشه انشالله اقای مرسی از نوع دیکتاتور غیر وابسته به بیگانه و عاقل باشه و در جهت منافع کشورش حرکت کنه نه دیگران حتی ما چون منافع ایران با منافع کشورهای منطقه مطابقت داره متاسفانه این کشورها دنبال منافع ملی و بلند مدت کشورهاشون نیستند اگر به منافع اصلی کشورهاشون فکر کنند میبینند چقدر میتونند با اتحاد با ایران به وضعیت با ثبات تری برسند اتحاد کشورهای منطقه خیلی میتونه به همه کمک کنه اما اگر کشوری به تنهایی مثل ایران بخواد در جهت منافعش حرکت کنه کار خیلی سختی داره
Ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
0
28
خوبه مردم اینطوری چهره واقعی اخوان المسلمین رو میبینند . القاعده هم ریشه در اخوان داشت
نظرات بینندگان