arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱

گرمایش سریع زمین؛ بشر هشدارها را جدی می گیرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با افزایش دمای کره زمین، شاهد آب شدن سریع یخهای اقیانوس منجمد شمالی (اقیانوس آرکتیک) هستیم. پژوهشگران اعلام کرده‌اند که دمای کره زمین با سرعتی به مراتب بیش از آنچه پیش بینی شده بود، در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب ؛ درآستانه برگزاری کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین که از روز دوشنبه ۶ آذر ماه در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شده بود، دانشمندان در مورد افزایش دمای ۴ درجه ای اتمسفر زمین تا سال ۲۰۶۰ میلادی، هشدار داده بودند.

دبیر کل سازمان جهانی هوا‌شناسی نیز در کنگره‌ای که روز چهاررشنبه در شهر ژنو بر گزار شده، می‌گوید: «آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که با ذوب شدن اقیانوس منجمد شمالی و افزایش دما در سراسر جهان، روند گرم شدن کره زمین، در حال تسریع است.»

گفته می‌شود ده سال گذشته، گرم‌ترین سالها در قرن اخیر بوده است. گرمای بی‌سابقه هوا در تابستان سالهای گذشته به خوبی حکایت از تسریع روند گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی دارد.

اما تغییرات آب و هوایی پیامد‌های فاجعه بار زیادی به دنبال داشته از جمله طوفان و سیل در بنگلادش که جان صد‌ها هزار نفر را گرفته است.

مقصر اصلی این فاجعه کیست؟ دانشمندان علت آن را تولید غیر طبیعی گازهای دی اکسید کربن و آلودگی‌های ایجاد شده توسط انسان می‌دانند.

نظرات بینندگان