arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱

همه حواشی امروز "من مادر هستم": مخالف ائمه جمعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتراض به فیلم "من مادر هستم" امروز به برخی تریبون های نماز جمعه نیز رسید:حجه السلام رهبر امام جمعه اصفهان:دادستان با مروجان ابتذال در سینما مقابله کند/ مردم حق دارند به میدان بیایند/ آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان: قوه قضائیه هر چه سریعتر جلوی اکران "من مادر هستم" را بگیرد/ امام جمعه بابل: اجازه نمایش فیلمهای ضد ارزش را در بابل نمی‌دهیم،مردم و مسئولان برخورد کنند /پژمان‌فر(نماینده مجلس): عملکرد وزارت ارشاد تاسف‌بار است، وزیر را استیضاح می‌کنیم.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی‌فقیه در کاشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان تاکید کرد که قوه قضائیه باید هرچه سریعتر جلوی اکران "من مادر هستم" را بگیرد.

به گزارش مهر، نماینده ولی فقیه در کاشان امروز جمعه 10 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد از ساخت فیلم‌های غیراخلاقی در سینمای ایران خواستار برخورد با عوامل اکران فیلم "من مادر هستم" ساخته جدید فریدون جیرانی شد.

وی در این‌باره گفت: پس از انتقادهای مطرح شده به مضمون غیراخلاقی این فیلم، بررسی‌هایی درباره محتوای "من مادر هستم" انجام شد که نتیجه بررسی‌ها این است که این فیلم نه تنها اثری ضداخلاقی و ضد مسایل تربیتی است بلکه مروج بداخلاقی و فساد اخلاقی نیز است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی‌فقیه در کاشان در این بخش از سخنانش به شدت از اکران چنین فیلم‌هایی ابراز تاسف کرد.

به گفته وی، اکران این فیلم ضدارزشی در ماه محرم ماه احیای ارزش‌های اسلامی کاری ناشایست است و انتظار می‌رود دستگاه قضایی سریعا نسبت به جلوگیری از اکران آن اقدام کند.

*****

امام جمعه موقت اصفهان با تقبیح جریان مبتذلی که در سینمای امروز ایران رواج پیدا کرده است، قوه قضائیه را به برخورد قاطع با کسانی که عامل رواج چنین وضعیتی هستند فراخواند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفتگو با  مهر دیدگاه خود را درباره فیلم "من مادر هستم" و انتقادهای مطرح شده بدان از سوی انصار حزب‌الله اینگونه مطرح کرد: نه تنها در مورد فیلم "من مادر هستم" بلکه باید گفت سینمای کشور از اساس در حال پیمودن طریق ابتذال است.

وی ادامه داد: سینمای یله و رهای امروز دارای محیطی است که هر کسی آزادنه هرکاری که باب میل اوست انجام می‌دهد. متولیان در حال خون کردن دل مردم به عنوان صاحبان اصلی فرهنگ، در ایامی هستند که حسین ابن علی علیه السلام خون خود را برای حفظ دین داد.

حجت الاسلام رهبر همچنین اشاره کرد: امروز و در حالی که سازمان سینمایی وزارت ارشاد با بی‌اعتنایی، به اشاعه منکرات ادامه می‌دهد مردم متدین و جوانان غیور وعده داده‌اند که برای اجرای بند "م" وصیت‌نامه امام خمینی (ره) در برابر وزارت ارشاد تحصن خواهند کرد.

به گفته وی، امام راحلمان به ما فرمودند به مسئولان تذکر دهید واگر به وظیفه خود عمل نکردند مردم خود وارد عمل شوند. پس به سازمان سینمایی وزارت ارشاد هشدار می‌دهیم کاری نکنند که جوانان غیور و انقلابی خود راسا راه اشاعه فحشا را سد کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با یادآوری تعیین تکلیف امام خمینی برای جوانان انقلابی در بند "م" وصیت‌نامه برای قوه قضاییه از این قوه پرسید:حال که وضعیت برچنین اساسی می چرخد آیا وقت آن نرسیده است که قوه قضائیه از رئیس گرفته تا دادستان کل با کسانی که عامل رواج چنین وضعیتی هستند برخورد قاطع کنند؟ آیا خوب است که در صورت تعلل در اقدام، جوانان غیور و انقلابی خود دست به اقدام بزنند؟

***

امام جمعه بابل با انتقاد از اقدام وزارت ارشاد درنمایش عمومی فیلم مورد اعتراض "من مادر هستم" ، گفت : ما در شهرستان خود اجازه نخواهیم داد که چنین فیلم های ضد ارزشی به نمایش درآید لذا از مسئولان می خواهیم با سازندگان این گونه فیلمها برخورد کنند.

به گزارش  مهر، حجت الاسلام مجتبی روحانی در نماز جمعه امروز این شهر گفت: شنیده شده به فیلمی مجوز اکران داده شده که بر خلاف اهداف اسلامی و مبانی انقلاب و ارزشهای آن بوده ومردم را از آموزه های دینی دور و به سوی انحرافات اخلاقی و غیر انسانی سوق می دهد و ضمن ترویج فساد و فحشاء اصول دین مبین اسلام را زیر سوال می برد.

امام جمعه بابل با ابراز تعجب از بی توجهی مسئولان در این زمینه افزود: نگذارید غیرت مردم غیرتمند جریحه دار گردد و دست به اعتراض و تجمعات در مقابل سینماها بزنند.

وی تاکید کرد: مردم باید همچون همیشه هوشیار بوده و نسبت به این انحرافات عکس العمل نشان بدهند.

حجت الاسلام روحانی در پایان تاکید کرد: ما در شهرستان خود اجازه نخواهیم داد که چنین فیلم های ضد ارزشی به نمایش درآید لذا از مسئولان می خواهیم با سازندگان این گونه فیلمها برخورد کنند.

****

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد اگر ایرادهای شرعی وارده به فیلم "من مادر هستم" محرز شود، طرح استیضاح وزیر ارشاد در مجلس به جریان خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با  مهر و در نقد عملکرد وزارت ارشاد در حوزه فرهنگی و بی‌توجهی‌اش به نظرات مجلس گفت: این تاسف‌بار است که وزارت ارشاد نظرات مجلس را تامین نمی‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه نظر حجت الاسلام حمید رسایی به عنوان روحانی عضو شورای اکران در مورد اشکالات شرعی وارد به فیلم "من مادر هستم" رسمی و قابل استناد است افزود: آقای رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیستند بنابراین موضوع پیش‌آمده پس از طرح در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت احراز صحت روند ذکر شده، قطعا اقدامات لازم و بازدارنده به انجام خواهد رسید.

پژمان‌فر در پاسخ به اینکه اقدامات لازم و بازدارنده چه خواهند بود؟ توضیح داد: یکی از این اقدامات طرح استیضاح وزیر در مجلس است.


نظرات بینندگان