arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
لاریجانی: از من خواسته اند کاندیدای ریاست جمهوری شوم

آیا لاریجانی کاندیدا می شود؟ / ماجراهای اصولگرایان در انتخابات 84، تهدید احمدی نژاد، ادعای او برای کناره گیری به نفع لاریجانی و ...

در حالی کاندیدای نهایی اصولگرایان شد که علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، احمد توکلی و حتی محمود احمدی نژاد (که در آن روزها آوازه چندانی نداشت) با رد نظر شورای هماهنگی جبهه اصولگرایان و حجت الاسلام ناطق نوری، به صورت واحد وارد عرصه انتخابات شدند، هر چند پس از چند هفته، ابتدا علی اکبر ولایتی پس از حضور آیت الله هاشمی در عرصه انتخابات، کناره گیری کرد، احمد توکلی به نفع قالیباف کنار کشید و محسن رضایی هم 3 روز مانده به انتخابات اعلام انصراف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مصطفی حق بین، سرویس سیاسی: دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت که «برخی خواستار کاندیداتوری من در انتخابات ریاست جمهوری هستند»

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی گفته است:  چه از فراکسیون رهروان و چه از بیرون افرادی به من گفته اند و پیشنهاد داده اند که برای ریاست جمهوری شرکت کنم.

لاریجانی در عین حال تصریح کرد: اما نظر من همان نظر قبلی است و برنامه ای برای انتخابات ندارم و چیز جدیدی اتفاق نیافتاده که به شما بگویم.

ماجراهای اصولگرایان در انتخابات 84، تهدید احمدی نژاد و ادعای او برای کناره گیری به نفع لاریجانی

این در حالی است که در ماهها پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 84 ، لاریجانی حضورش در انتخابات را رد کرده بود، اما پس از برگزاری نشست های متعدد شورای هماهنگی اصولگرایان در پاییز 1383 و انتخاب او به عنوان کاندیدای نهایی «جبهه متحد اصولگرا» ، او پذیرفت که در عرصه انتخابات 84 حاضر شود.

لاریجانی اما در حالی کاندیدای نهایی اصولگرایان شد که علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، احمد توکلی و حتی محمود احمدی نژاد (که در آن روزها آوازه چندانی نداشت) با رد نظر شورای هماهنگی جبهه اصولگرایان و حجت الاسلام ناطق نوری، به صورت واحد وارد عرصه انتخابات شدند، هر چند پس از چند هفته، ابتدا علی اکبر ولایتی پس از حضور آیت الله هاشمی در عرصه انتخابات، کناره گیری کرد، احمد توکلی به نفع قالیباف کنار کشید و محسن رضایی هم 3 روز مانده به انتخابات اعلام انصراف کرد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ از سوی دیگر، محمود احمدی نژاد نیز رسماً شورای هماهنگی را تهدید کرده بود که «اگر او را به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب نکنند، خود رسماً وارد عرصه خواهد شد» پاسخ شورای هماهنگی اما در آن روزها، سکوت و خنده ای پنهانی بود، چرا که آنان نیز از اساس احمدی نژاد را جدی نمی گرفتند.

نکته جالب آنکه محمود احمدی نژاد بارها در جلسات خصوصی با علی لاریجانی اعلام کرده بود که «به زودی به نفع او کناره گیری خواهد کرد»


احمدی نژاد وقتی که شهردار بود و سخنرانی های متعدد انتخاباتی داشت

لاریجانی چرا شکست خورد؟

به جز تشتت سنگین در جبهه اصولگرا و وعده های پی در پی کاندیداهای اصولگرا به لاریجانی برای انصراف از رقابت، یکی از دلایل اصلی شکست لاریجانی در انتخابات 84، ستاد متفاوت او بود! او که بیش از بقیه در آن ایام، تندترین نقدها - که گاه ناپسند بود و هدف دار - شنید ، همواره ستادی کم تحرک و ساکت بود که چندان «صلاح نمی دانست» در این مورد سخنی بگوید!

لاریجانی در آن روزها رییس ستادی داشت به نام محمدرضا باهنر. او نیز مانند بیشتر اعضای ستاد لاریجانی، رغبت چندانی به پیروزی رییس وقت صداوسیما (که البته چند ماهی بود استعفا داده بود) نداشتند و گاه با کاندیداهای دیگر اصولگرا، جلسات خصوصی داشتند.... و اینگونه می شد که وقتی رئسای ستاد همه کاندیداها (حتی مهر علیزاده که طبعاً هیچ شانسی برای پیروزی نداشت) از «پیروزی قطعی و صد در صد» کاندیدای متبوع او سخن می گفتند، جناب باهنر «ابراز امیدواری» می کرد تا «اگر خدا بخواهد آرای خوبی نصیب لاریجانی شود»

لاریجانی در انتخابات 84، با شعار «دولت امید» ، «دولت مدرن» و «هوای تازه» فعالیت می کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشاد ابراهیم پوریان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
517
80
آقای لاریجانی فردی ولایتمدار و دارای ریشه قوی معنوی وبه نظر بنده یکی از بهترین افراد شایسته که می تواند در عرصه مدیریت کشور وارد شود ودارای کارنامه بسیار درخشانی در همه عرصه ها و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد
نظرات بینندگان