arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱

نامه ملک عبدالله به اوباما

وی در نامه خود نوشته است : پیام تبریک جنابعالی و همسرتان به مناسبت موفقیت آمیز بودن عمل جراحی اخیرمان دریافت شد، از شما به خاطر ابراز احساساتتان و دعاهای صادقانه تان تشکر می کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پادشاه عربستان با مستحکم خواندن روابط خود با آمریکا و شخص اوباما خواستار همکاری با یکدیگر برای تقویت امنیت و صلح در جهان به گفته خود شده است.

 به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری عربستان، عبدالله بن عبدالعزیز در نامه ای خطاب به اوباما نوشت : بیاید با کمک هم برای تقویت امنیت و صلح در تمام جهان تلاش کنیم.

پادشاه عربستان که همچنان پس از عمل جراحی اخیر بر روی کمر خود، به توصیه پزشکان استراحت می کند، نامه ای را برای اوباما رئیس جمهوری آمریکا ارسال کرد.

نامه ملک عبدالله در پاسخ به نامه اوباما ارسال شد که به پادشاه عربستان به خاطر موفقیت آمیز بودن عمل جراحی اش، تبریک گفته بود.
 
عبدالله در نامه خود برای اوباما نوشته است : باید با یکدیگر در راستای تقویت امنیت و صلح در جهان تلاش و همکاری کنیم.
 
وی در نامه خود نوشته است : پیام تبریک جنابعالی و همسرتان به مناسبت موفقیت آمیز بودن عمل جراحی اخیرمان دریافت شد، از شما به خاطر ابراز احساساتتان و دعاهای صادقانه تان تشکر می کنم.
 
بر اساس این گزارش، پادشاه عربستان، روابط شخصی مستحکم خود با اوباما را مورد تمجید قرار داده و خطاب به وی نوشته است از روابط تاریخی مستحکم و قوی میان کشورهایمان تمجید می کنم.
 
وی بر تمایل خود برای تقویت روابط با آمریکا در تمام زمینه ها و تلاش دوسویه برای آنچه سبب تقویت امنیت و صلح در تمام جهان می شود، تاکید کرده است.

خبر دیگر اینکه فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس که برای اطلاع یافتن از وضعیت پادشاه عربستان به ریاض و بیمارستان محل بستری وی رفته بود، در دیدار با ولیعهد و وزیر دفاع عربستان بر حمایت نظامی لندن از ریاض  تاکید کرد، این حمایت در حالی است که آل سعود همچنان مخالفان خود را سرکوب می کند و سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار آزادی زندانیان سیاسی از زندانهای این کشور هستند.عربستان بزرگترین شریک تجاری انگلیس در خاورمیانه است و میزان مبالادت تجاری دو کشور سالیانه 15 میلیارد پوند است .

عربستان اوایل ماه مه با امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد و هشتصد میلیون پوند با انگلیس بیش از 30 فروند جت از این کشور خریداری کرد .
نظرات بینندگان