arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱

آمریکا: از 18 بهمن تحریم قدرتمند جدید، در آمدهای نفتی ایران در کشورهای خریدار نفت ایران مسدود می شود!

کوهن از اجرای قانونی در کمتر از سه ماه دیگر خبر داد که، به گفته او، دسترسی جمهوری اسلامی به منابع مالی حاصل از فروش نفت را به‌شدت کاهش خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیوید کوهن- معاون وزارت دارایی آمریکا و مسئول بخش مبارزه با تروریسم و اطلاعات امنیتی اقتصادی این سازمان، از اجرای قانونی در کمتر از سه ماه دیگر خبر داد که، به گفته او، دسترسی جمهوری اسلامی به منابع مالی حاصل از فروش نفت را به‌شدت کاهش خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ بدین ترتیب از روز ششم فوریۀ سال 2013 میلادی (18 بهمن) در چهارچوب موج جدید تحریم‌های اتخاذ شده توسط دولت ایالات متحدۀ آمریکا به منظور تشدید فشار بر ایران پیرامون بحران پروندۀ هسته‌ای، درآمدهای نفتی ایران در کشور خریدار مسدود خواهند شد.

به گفته او، مانع دستیابی ایران به درآمدهای حاصل از تجارت نفت می‌شود، تحریم قدرتمندی که سرمایه مالی تهران را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.

کوهن تصریح کرد ایران می‌تواند فقط از در آمدهای مسدود شدۀ نفتی خود برای خرید کالا در کشوری که مبالغ در آن مسدود شده‌اند استفاده کند.

در ادامۀ سخنانش، دیوید کوهن خاطر نشان ساخت که ممنوعیت خرید و فرآیند بایکوت نفت ایران از یک سو و موج جدید تحریم‌ها و تحریم‌های جدید اتخاذ شده سبب سقوط پنجاه در صدی صادرات نفت ایران شده است و کاهش درآمدهای نفتی ایران به میزان پنج میلیارد دلار در ماه.

معاون وزارت دارایی آمریکا در پایان سخنانش تأکید کرد که دولت آمریکا تصمیم دارد تا زمانی که لازم بداند فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد و به دنبال شیوه‌های نوینی هستیم تا ایران بیش از پیش پیامدهای اقتصادی عملکردش را به خوبی حس کند!

به گفته دیوید کوهن، اگر بانک‌ها درآمد نفتی ایران را به کشوری دیگر انتقال دهند، باید مخاطره حذف از نظام بانکی ایالات متحده را بپذیرند.

نظرات بینندگان