arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

تتمه محبوبیت احمدی نژاد درحال از بین رفتن است

وی با سیاسی و غیرتخصصی خواندن تغییرات اخیر در بدنه دولت و استانداری‌ها، افزود: ظاهرا رئیس جمهور و بعضی از مسئولان ارشد اجرایی اراده خودشان را برای آینده و به خصوص انتخابات ریاست جمهوری در حال بروز دادن هستند که قطعا این اقدامات زودهنگام و عجولانه، نتیجه ای نصیب ایشان نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه رئیس جمهور در اعمال تغییرات و جابه جایی ها گفت: تتمه محبوبیت رئیس جمهور با گرفتار شدن وی در جمع محدودی از افراد که دچار انحراف و مفاسد اقتصادی هستند، در حال از بین رفتن است.

به گزارش انتخاب، محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سئوالی درباره تغییرات اخیر دولت اظهارکرد: به نظرم تغییرات دولت در چند ماه باقیمانده به آخر عمر آن، تغییرات کارشناسی و پخته ای نیست.

وی با سیاسی و غیرتخصصی خواندن تغییرات اخیر در بدنه دولت و استانداری‌ها، افزود: ظاهرا رئیس جمهور و بعضی از مسئولان ارشد اجرایی اراده خودشان را برای آینده و به خصوص انتخابات ریاست جمهوری در حال بروز دادن هستند که قطعا این اقدامات زودهنگام و عجولانه، نتیجه ای نصیب ایشان نخواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص ادبیات به کار رفته از سوی رئیس جمهور در حکم انتصاب مشایی و قدردانی از زحمات وی، گفت: مثل این که آقای احمدی نژاد برای انتخاب کلمات در وصف رئیس دفترش، کتاب لغات را جلویش قرار داده و هرچه صفت خوب بوده را برای او انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: گویا رئیس جمهور مشایی را از کار دفتری معاف کرده است تا فراغت بیشتری برای انجام کارهای انتخاباتی داشته باشد. وی در حکم خود به رئیس دفتر سابقش آنچنان فهرستی از کتاب های دینی  و اخلاقی در وصف او به کار برده است که گویی یکی از معصومین را مورد خطاب قرار داده است.

دهقان با تاکید بر این که حتی اگر انسان های بزرگ هم بیش از حد مورد تمجید قرار بگیرند، مردم برداشت خوبی از تعریف و تمجیدهای بیش از حد ندارند، تصریح کرد: حال شما فرض کنید این تعاریف در وصف کسانی باشد که متهم به گمراهی و انحراف هستند، فکر می کنید در این صورت مردم چه برداشتی از سخنان خطاب کننده و دیدگاه های خطاب شونده خواهند داشت؟

وی در بخش دیگری از این گفتگو انتصاب برخی افراد متهم و زندان رفته را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان های مهم فرهنگی مورد انتقاد قرار داد.

به گفته این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حمایت از افراد متهم به فساد اقتصادی، مالی و درگیر جریان انحرافی باعث می شود تتمه محبوبیتی که برای رئیس جمهور باقیمانده است، از بین برود.

دهقان اضافه کرد: متاسفانه آقای احمدی نژاد خود را در حلقه و گردونه محدودی از جریان انحرافی قرار داده است که قطعا این موضوع به نفع ایشان نیست.

وی همچنین با انتقاد از سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات با حفظ سمت در وزارت راه و شهرسازی گفت: مگر در کشور قحط الرجال است که رئیس جمهور به تعداد افراد خاصی تمایل دارد.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا دادن مسئولیت چند وزارتخانه با حجم کار سنگین به فردی که تا چند وقت پیش نهایتا مسئولیت اداره یک استان را برعهده داشته، درست است؟ عنوان کرد: قطعا پشت این انتصاب هیچ گونه کار کارشناسی و علمی نبوده است.

وی تاکید کرد که هم به لحاظ ساختاری ادغام وزارتخانه های مهمی مثل راه و ترابری، مسکن و شهرسازی و ارتباطات ایراد دارد و هم به لحاظ مدیریتی گذاشتن فردی که دغدغه اش صرفا مسکن مهر است، قابل هضم نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که حتی ادغام وزارت راه و مسکن و تبدیل آن به وزارت راه و شهرسازی هم اشتباه بود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر هم اکنون از بدنه وزارت راه و شهرسازی سئوال شود، عمده کارشناسان راضی نیستند و ادغام این 2 وزارتخانه را اشتباه می دانند بنابراین ادغام این 2 وزارتخانه شکست خورده و به نفع کشور نبوده است.

دهقان گفت: متاسفانه بسیاری از اقدامات در حوزه های مهمی مثل راه ها، راه آهن، حمل نقل هوایی و زمینی بویژه در استان ها معطل یا بر زمین مانده است و وزارت راه و مسکن بیشتر توجه خود را به بخش مسکن مهر که البته لازم هم هست، معطوف کرده است.
نظرات بینندگان