arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
مقام آلمانی:

به عربستان تسلیحات نظامی می دهیم تا در برابر ایران قدعلم کند/ سعودی ها می‌توانند مانع از آن شوند که ایران یهودیان را به دریا بریزد!

دولت آلمان به خاطر درخواست تازه‌ی خرید تسلیحات از سوی سعودی‌ها تحت فشار نمایندگان پارلمان قرار گرفته است. نمایندگان پارلمان آلمان می‌گویند معاملات تسلیحاتی باید با شفافیت بیشتری توأم باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دولت آلمان به خاطر درخواست تازه‌ی خرید تسلیحات از سوی سعودی‌ها تحت فشار نمایندگان پارلمان قرار گرفته است. نمایندگان پارلمان آلمان می‌گویند معاملات تسلیحاتی باید با شفافیت بیشتری توأم باشد.



به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ؛ عربستان سعودی از آلمان تقاضای خرید صدها دستگاه نفربر زرهی "بوکسر" کرده است. نفربر "بوکسر" طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر برای نقل و انتقال نیروهای نظامی آلمانی در افغانستان به‌کار می‌رود.

در همین رابطه، فولکر کائودر، رئیس فراکسیون حزب سوسیال مسیحی آلمان در پارلمان این کشور از ارسال تسلیحات آلمانی به عربستان سعودی دفاع کرد.



کائودر به ویژه‌نامه هفتگی "ولت ام زونتاگ" گفت "این درست است که در عربستان آزادی دینی وجود ندارد و گرایشات ضدسامی در این کشور دیده می‌شود"، ولی این کشور "نقشی مهم در منطقه دارد و وزنه‌ای در قبال ایران است".

این سیاستمدار آلمانی افزود: این طنز تلخی است: اگرچه سعودی‌ها می‌توانند خود یهودی‌ستیز باشند، ولی آن‌ها می‌توانند مانع از آن شوند که ایران یهودیان را به دریا بریزد.

کائودر در رابطه با در پاسخ به تضاد ارزش ها با منافع کشورش گفت: منافع ما و ارزش‌های ما همیشه بر یکدیگر منطبق نیست و نمی‌توان یکی را علیه دیگری به کار گرفت.


نظرات بینندگان