arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

نیویورک تایمز: بشار اسد سقوط کند، القاعده سوریه را در اختیار می گیرد/ جنگ به کشورهای همسایه سرایت می کند

"یویورک تایمز" می نویسد: مورد سوریه، همچون جنگ‌های فرقه‌ای عراق پس از حمله آمریکا، نشان می‌دهد که در صورت تضعیف و سرنگونی رژیم‌ ،رقابت و خصومت‌های فرقه‌ای سر بر خواهند آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیویورک تایمز در گزارشی با بررسی شرایط وخیم سوریه هشدار می دهد که در صورت سقوط رژیم بشار اسد ، القاعده سوریه را در اختیار گرفته و خطرات گسترش دشمنی‌های فرقه‌ای را با خود به همراه می آورد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه «اکثریت نیروهای شورشی را اعراب سنی مذهب تشکیل می دهند»، می نویسد: موثرترین و نیرومندترین واحدهای شورشی، تندروهایی هستند که با القاعده ارتباط نزدیکی دارند.

این روزنامه می افزاید: قدرت گیری آن‌ها نه تنها غرب بلکه تمام اقلیت‌های قومی و مذهبی ساکن سوریه از جمله کردها، شیعیان ، مسیحیان و دروزی‌ها را نگران کرده است.

"نیویورک تایمز" می نویسد: مورد سوریه، همچون جنگ‌های فرقه‌ای عراق پس از حمله آمریکا، نشان می‌دهد که در صورت تضعیف و سرنگونی رژیم‌هایی که با زور همه اقلیت‌ها را زیر کنترل خود داشتند، رقابت و خصومت‌های فرقه‌ای سر بر خواهند آورد.

صاحب‌نظران معتقدند که در صورت وقوع چنین حالتی در سوریه، امواج درگیری‌های فرقه‌ای، به ویژه در صورت باز شدن پای کردها به این درگیری‌ها، به کشورهای همسایه سرایت خواهد کرد.

نیویکر تایمز می نویسد: بسیاری می‌گویند که کردهای عراق هم اکنون در حال آموزش کردهای سوریه هستند و در صورت وقوع جنگ، به حمایت از آن‌ها وارد این درگیری‌ها خواهند شد و متعاقبا، دولت ترکیه نیز که نگران شکل‌گیری یک کردستان خودمختار در خاک سوریه است، وارد این کشمکش ها خواهد شد.
نظرات بینندگان