arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

واکنش زیباکلام به فایل‌صوتی منتسب مهدی‌هاشمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص انتشار فایل صوتی از سوی نیک آهنگ کوثر، درباره تلاش مهدی هاشمی برای سرنگونی نظام، گفت: قطعا خانواده هاشمی دنبال سرنگونی نظام نیستند.

به گزارش انتخاب ؛ صادق زیباکلام در گفتگو با مهر، اظهار کرد: تا آنجایی که بنده می دانم خانواده آقای هاشمی به شدت به نظام وفادار هستند و هیچ وقت عمل، گفته و اعتقادی که مبنی بر سرنگونی نظام باشد ندارند.

وی افزود: هم مهدی، هم محسن، هم یاسر، هم فائزه و هم فاطمه هاشمی رفسنجانی می دانند که اگر این نظام خدایی ناکرده روزی دچار دگرگونی یا ساقط شود، مملکت دچار چه بی ثباتی، هرج و مرج و فروپاشی خواهد شد و این موضوع اول از همه دامن آنها را خواهد گرفت.

این کارشناس سیاسی، تصریح کرد: از مجموع این دلایل بر می آید که فرزندان آیت الله هاشمی هیچگاه سخنی در این باره نخواهند زد و به دنبال سرنگونی نظام نخواهند بود.

زبیا کلام در عین حال درخصوص اظهارات مهدی هاشمی در این مکالمه محرمانه تلفنی علیه ارکان نظام و اقداماتش در جهت مقابله با آنها گفت: البته انتقاد از عملکرد مسئولان طبیعی است و قطعا بسیاری از افراد این انتقاد را دارند.

وی ادامه داد اگر کسی نسبت به عملکرد مسئولان انتقادی دارد و ما این انتقاد را مرتبط با تلاش او برای سرنگونی بدانیم قطعا فکر و حرف بی ربطی است.

زیبا کلام در ادامه درخصوص صحت و سقم این فایل صوتی خطاب به منتشرکنندگان گفت: واقعا اگر نیک آهنگ کوثر حرفی در جهت حمایت و یا تایید فرزندان و خانواده آقای هاشمی میزد، مخالفان به این حرف ها ترتیب اثری می دادند یا نه؟

وی اضافه کرد: این از نظر اخلاقی کار بسیار زشتی است که مخالفان یک فرد یا یک جریان وقتی حرفی در جهت تایید آن افراد زده می شود این حرف را معتبر نمی دانند اما اگر خلاف آن اتفاق بیفتد حتی در صورت اینکه حرف از تریبون های مخالف انقلاب زده شود آن را ترتیب اثر داده و به آن استناد می کنند.

زیبا کلام در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه اخلاق و رعایت اصول در مبارزات سیاسی بعد از انتخابات سال 88 زیر سئوال رفته است.

در فایل محرمانه منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی و رسانه ای فارسی زبان که مدت زمان آن 21 دقیقه و 20 ثانیه است، نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست با فردی که او را مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند آیت الله هاشمی می خواند، به گفتگو می پردازد.
نظرات بینندگان