arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۹۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
آخرین اخبار از سوریه

جهادیون مخالف بشار اسد، کنترل یک پایگاه مهم دولتی در حلب را بدست گرفتند/ اخراج چهار دیپلمات سوری از آلمان

گزارش های رسیده از سوریه حاکی است که گروه های جهادی مخالف بشار اسد (نزدیک به شبکه تروریستی القاعده)، کنترل پایگاه نظامی شیخ سلیمان در غرب حلب را به دست گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش های رسیده از سوریه حاکی است که گروه های جهادی مخالف بشار اسد (نزدیک به شبکه تروریستی القاعده)، کنترل پایگاه نظامی شیخ سلیمان در غرب حلب را به دست گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در تصاویر منتشر شده در اینترنت گروهی از مخالفان در حال راندن یکی از تانک‌های به دست آمده از این پایگاه ارتشی دیده می‌شوند.

این پایگاه یکی از مهمترین پایگاه های ارتش دولتی سوریه است که کنترل آن توسط اسلامگرایان ضربه سنگینی برای دولت سوریه به شمار می رود و حاکمیت اسلامگرایان در شمال این کشور به ضرر سایر گروه های مخالفان از جمله ارتش آزاد سوریه را تقویت می کند.

یک منبع ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است اسلامگرایان از این گروه سبقت گرفته اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان می گوید در سقوط پایگاه شیخ سلیمان، گروه النصره و سایر گروه های وابسته به آن نقش داشته اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد شماری از پیکارجویان کشور های عربی نیز در حمله به این پایگاه دست داشته اند.

از سوی دیگر گزارش شده است که هواپیماهای ارتش سوریه امروز بمباران مناطق حومه دمشق را از سر گرفته اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه ادعا کرد حملات نیروهای دولتی و درگیری ها در شهر های حلب، حمص و دیرالزور امروز نیز ادامه یافته است.


اخراج چهار دیپلمات سوری از آلمان

وزارت خارجه آلمان چهار دیپلمات سوری را اخراج می‌کند. درباره علت این اقدام توضیح دقیقی از سوی وزارت خارجه آلمان داده نشد، اما گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان از کاهش کامل سطح مناسبات با سوریه خبر داد.

وزیر خارجه آلمان این اقدام را علامتی روشن به حکومت اسد نامید. دولت آلمان وضع حکومت اسد را بسیار متزلزل ارزیابی می‌کند. گیدو وستروله، وزیرخارجه آلمان به روزنامه "زوددویچه تسایتونگ" در این باره گفت که نشانه‌های فرسایش حکومت سوریه رو به افزایش‌اند.

اواخر ماه مه گذشته، سفیر سوریه به خواست دولت ‌آلمان مجبور به ترک این کشور شد. علت تصمیم آلمان اوج گرفتن سرکوب مردم سوریه و کشتاری بود که نظامیان سوری در شهر الحوله براه انداختند. آن زمان سفیر سوریه به وزارت خارجه آلمان خوانده شد و به او گفته شد که ظرف ۷۲ ساعت باید خاک این کشور را ترک کند.

اکنون دولت آلمان تصمیم به اخراج چهار دیپلمات دیگر سوری گرفته است. وزارت خارجه آلمان به این دیپلمات‌ها نیز تا روز پنج شنبه (۱۳ دسامبر) مهلت داده است که از آلمان بروند.

به دنبال اخراج سفیر سوریه از آلمان حکومت اسد نیز متقابلا دست به اخراج بخش وسیعی از دیپلمات‌های غربی از سوریه زد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
5
67
چرا شعر میگین اسلامگرایان القاعده مخالف بشار اسد اولا اونا هنچین قدرتی ندارن و این کار ارتش ازاد از سربازان و افسران جذا شده بشار اسده دوما اگ اسلامگرایی بده همه جا بده نه تو سوریه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
3
80
تا دیروز تروریست بودند حالا شدند جهادیون . امان از سیاست
ایزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
4
67
امان از بازیهای رسانه ای! شورشیان سوری شده اند جهادیون! جل الخالق!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
28
15
یک منبع ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است اسلامگرایان از این گروه سبقت گرفته اند.........دنبال ضربه به اسلام هستند می خواهند به نام اسلام جنایت کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
78
11
[جهادیون واژه درستی نیست بهتراست مخالفان یامزدوران اطلاق شودضمناسوریه داردتاوان حمایت ازجبهه مقاومت دربرابردشمن مشترک اسلامی عربی وایرانی را می پردازدضمنا اینجانب درسال 63 درسوریه ولبنان حضورداشتم وافتخارشلیک مستقیم به هواپیماهای اسرائیل رادارم که درآن زمان جنگنده های اسرائیل باقلدری بالای دمشق دیوارصوتی رامی شکستند لطفا ازقلم پردازانی استفاده کنیدکه بصیرت حفظ منافع ملی رادارند چه ازلحاظ سیاسی یانظامی مطمئن باش بعدازسوریه نوبت ایران وسایرهمپیمانان منطقه ای حزبالله لبنان غزه وعراق است باسپاس
نظرات بینندگان