arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱

وزیرخارجه اسرائیل، کلاهبردار از آب درآمد!

طبق این ادعانامه لیبرمن به عنوان نماینده‌ی پارلمان و وزیر بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ چند میلیون دلار از تاجران مختلف از طریق شرکت‌های کاذب دریافت کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل اسرائيل علیه آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه‌ی این کشور، به اتهام رسوایی مربوط به کلاهبرداری و پولشویی ادعانامه‌ای صادر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ دادستان کل اسرائيل بدوا در آوریل سال ۲۰۱۱ ادعانامه‌ای به اتهام کلاهبرداری، پولشویی و سوء‌استفاده از اعتماد پیشنهاد کرده بود. طبق این ادعانامه لیبرمن به عنوان نماینده‌ی پارلمان و وزیر بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ چند میلیون دلار از تاجران مختلف از طریق شرکت‌های کاذب دریافت کرده بود. البته به گزارش رسانه‌های اسرائیل، اسناد و مدارک برای اثبات چنین اتهاماتی چندان استوار نبود.

ولی در ادعانامه‌ی کنونی دادستانی اسرائیل، موضوع بر سر رسیدگی به اتهام کلاهبرداری و سوء‌استفاده از اعتماد دیگران است. وزیر خارجه‌ی اسرائیل متهم می‌شود که به سیف بن‌آری، سفیر پیشین این کشور در روسیه‌ی سفید، در ازای دریافت اطلاعاتی ترفیع داده است.

از قرار معلوم این سفیر پیش‌تر بطور غیرقانونی او را از موضوعات داخلی مربوط به پرونده‌ای که هم‌اکنون مختومه شده آگاه کرده است. ولی لیبرمن این موضوع را پوشیده نگاه داشته است.

یهودا وان‌اشتاین، دادستان کل اسرائيل در اورشلیم گفت که اتهامات سنگین‌تر علیه لیبرمن رد شده است، ولی اعلام جرم به اتهام کلاهبرداری و سوء‌استفاده از اعتماد دیگران همچنان به قوت خود باقی‌ست.

لیبرمن که رئیس حزب راستگرای "خانه‌ی ما اسرائیل" است، تا کنون همواره بر بیگناهی خود تاکید کرده است. وی اعلام کرده بود که اگر دادستانی علیه او ادعانامه‌ صادر کند، از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.
نظرات بینندگان