arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۷۷۸۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۱
هشدار آیت الله هاشمی:

دوران قانون‌ستيزي به سر آمده/ خودسر معمولاً بي‌ريشه هستند، اما سازماندهی می شوند/ رهبری هم انتقاد کرده

هاشمی: اگر همان زمان كه گروههاي خودسر اجتماعات را بر هم مي‌زدند و به دلسوزان نظام اهانت مي‌كردند، جلوي آنان گرفته مي‌شد ديگر شاهد نبوديم كه اين نيروهاي سازمان‌يافته، در صحن مطهر حرم امام(ره) يادگار ايشان را مورد اهانت قرار دهند و تاكنون نيز به اين روند ادامه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع جوانان، فارغ‌التحصيلان و نخبگان علمي دانشگاهي به سؤالات آنان پاسخ گفت.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي درباره علل وضعيت كنوني جامعه در بخش‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و راهكارهاي برون‌رفت از مشكلات، توجه به علت محدثه و مبقيه حوادث و پديده‌ها را يادآور شد و گفت: انقلاب اسلامي، علي‌رغم مبارزات ممتد امام راحل(ره) و مبارزان انقلابي، زماني به ثمر نشست و شكست رژيم سفاك پهلوي محرز شد كه آحاد مردم حضوري ثمربخش و دلگرم‌كننده پيدا كردند و اگر نبود همدلي و حمايت اقشار گوناگون مردم در مبارزه عليه شاه، معلوم نبود اين رژيم به اين زودي‌ها سرنگون شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عبور از مراحل سخت، پيروزي، مقابله با شورش‌ ها و تجزيه‌طلبي‌ها، دفاع مقدس و سازندگي كشور پس از جنگ را بدون حضور همدلانه، معتمدانه و مجدانه مردم غيرممكن خواند و تصريح كرد: متأسفانه در برخي مقاطع و توسط برخي افراد و جريان‌ها تلاش شده است علت مبقيه نظام كه حضور تصميم‌ساز مردم است ناديده‌ يا كمرنگ تلقي گردد و اگر آسيب و صدمه‌اي ديده‌ايم، يكي از علل آن همين ناديده گرفتن مردم است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در پاسخ به پرسشي در مورد فضاي جامعه، به خصوص در آستانه انتخابات آينده رياست جمهوري، نقدهاي دلسوزانه، منصفانه و منطقي وفاداران انقلاب و نظام اسلامي را لازمه پويايي و پيشرفت كشور دانست و گفت: كساني كه اظهارنظر، فعاليت و نقدهاي منصفانه را مشكلي براي جامعه مي‌دانند، خود و تفكراتشان مشكل‌زا و زحمت آفرين است، چرا كه تاريخ نشان داده انتقادهاي سازنده به ويژه توسط افراد نخبه، آگاه و تحصيلكرده براي كمك به حل مشكلات و برون‌رفت از آنها مفيد است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در پاسخ به سؤالي پيرامون شكل‌گيري و قدرت يافتن گروههاي خودسر، گفت: از ابتداي انقلاب همواره گروههاي خودسر كه بعضاً خلاف قانون و نظر مسئولان برخي اقدامات را انجام مي‌دادند، وجود داشت، منتها تا مقطعي اين خودسري‌ها كه برخي حسن‌نيت و برخي سوءنيت داشتند، بدون سازماندهي شكل مي‌گرفت، اما در مقاطعي خودسري‌هاي سازمان يافته به درون جامعه تزريق مي‌شد و اين شق دوم است كه همواره مشكل‌ساز و خطرناك بوده و مي‌بايست به صورت رسمي محكوم و مورد حمايت قرار نگيرد كه حتي در مواردي مورد انتقاد رهبري معظم انقلاب قرار گرفت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بر نتافتن قانون را نمونه بارز خودسري خواند و با بيان اينكه در حال حاضر خودسرها، بيشتر و هماهنگ‌تر شده‌اند، تصريح كرد: اگر همان زمان كه گروههاي خودسر اجتماعات را بر هم مي‌زدند و به دلسوزان نظام اهانت مي‌كردند، جلوي آنان گرفته مي‌شد ديگر شاهد نبوديم كه اين نيروهاي سازمان‌يافته، در صحن مطهر حرم امام(ره) يادگار ايشان را مورد اهانت قرار دهند و تاكنون نيز به اين روند ادامه دهند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با سطحي خواندن اقدامات خودسرانه و مقطعي بودن آن گفت: گروههاي خودسر معمولاً بي‌ريشه و رو به افول هستند، ولي بايد براي آينده كشور مراقب بود.

وی افزود: دلسوزان و افراد باسابقه انقلاب دل در گروي موفقيت و سربلندي انقلاب و نظام اسلامي دارند و اجازه تداوم اين حركت‌ها را نخواهند داد.

وی تصريح كرد: دوران قانون‌ستيزي و اقدامات خودسرانه به سر آمده و آگاهي ملت‌ها، انفجار اطلاعات و سوز دل دل‌سوختگان سختي كشيده، سرانجام راه سعادت و رهايي ملت‌ها را خواهد گشود.

در ابتداي اين ديدار جمعي از حاضرين، ديدگاه‌ها و پرسش‌هاي خود را پيرامون اوضاع سياسي، اقتصادي و اجتماعي جامعه و فضاي دانشگاه‌ها مطرح و خواستار پاسخ و ارائه راهكار از سوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مورد شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
نادان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
5
74
الان فاصله رشد وترقی ما نسبت به همسایه های گرسنه دقیقا بر عکس شده انگار ایران از اول عقب مانده وگرسنه وهرج ومرج بوده همه اینها نتیجه اعمال نیروهای خودسر وحمله کنندگان به کوی دانشگاهها وتجمعات وفراری دادن نخبگان از کشور بوده است
فرشید
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
3
63
خود کرده را تدبیر نیست . از قدیم میگفتند که چون نادان در جهان باشد مفلس در نمیماند . همیشه عده زیادی سرشان توی برفه و زیر علم کسی سینه میزنندکه اصلا نمیدونند چیه و کیه و فقط بخاطر وعده ها و با هیچ صراطی مستقیم نیستند
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
4
65
َآقای رفسنجانی! این قدر در این مملکت خرابکاری و سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم شده که دیگر حتی حرف های به ظاهر منطقی ودلسوزانه ی شما هم ملت را به عرصه بازنمی گرداند.
البته ملتی که من سراغ دارم و خودم یکی شان هستم نه آن ملتی که شما و امثال شما فقط نزدیک انتخابات به یادشان می افتید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
32
22
هاشمي عزيز واسه انتخابات پيش رو كانديدا شويد لطفا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
8
41
هاشمی بدان که سکوت خیانت به راهی است که سال ها پیمودید وخیانت به آرمانهایی است که همه به خاطرش زجر کشیدیم درانقلاب ودرجنگ
این ها همان نامادری هستند که حاضرشدند بچه مورد دعوا بااره بریده شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
10
32
درود بر مرد اعتدال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
13
40
مثل همیشه مایهء آرامش ، با اینهمه توهین و افترا به شخصیت تان بینهایت بزرگواری میکنید زنده باد هاشمی
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
8
64
درود بر هاشمی و خاتمی و سیدحسن خمینی...
نظرات بینندگان