arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱

چرا اثر ثبت شده تاریخی را نیروی انتظامی سمنان تخریب کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ما در ایران بناهای تاریخی زیادی داریم که موظفیم آن ها را حفظ واز خرابی آن ها جلوگیری کنیم

اما گاهی بنا به هر دلیلی بعضی از بناها دچار تخریب و یا خرابی می شوند که همین مسئله باعث ناراحتی ایران دوستان می شود برای مثال محرابی در این خصوص برای خبر آنلاین نوشته:

هنگ ژاندارمری قدیمی شهر سمنان که از بناهای تاریخی ثبت شده این شهر بود در تاریخ 1391/10/2 توسط بولدوزر و به دستور مقامات نیروی انتظامی تخریب شد! این کار خلاف دستور قاضی بود چون پیشتر میراث فرهنگی برای عدم تخریب بنا دستور عدم تخریب گرفته بود! منتهی چیزی که در این میان عجیب و سوال برانگیز است این است که در زمان تخریب بنا! به جای این که فورا عالی ترین مقام میراث فرهنگی یعنی مدیر کل در محل حاضر شده و مانع کار شود توسط معاون میراث فرهنگی به کارمندان تماس گرفته می شود که این ها بروند و مانع شوند! اما متاسفانه کار از کار می گذردو بنای تاریخی تخریب می شود. بدتر از همه این که دو ماه پیش نیز یک بنای سلجوقی به نام امامزاده سید جعفر و این بار به اسم مرمت بنای تاریخی توسط معاونت میراث تخریب شده است

واما یزدانی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان در پاسخ به مشکل مطرح شده گفت:بنای ذکر شده جزو آثار ثبت شده ما است که متاسفانه چون در یک فضای نگهبانی وانتظامی قرار گرفته است شبانه این بنا تخریب شده ووقتی هم یگان حفاظت ما به این مکان مراجعه کردند به آن ها پاسخ درستی داده نشده است وبه همین دلیل ما از طریق قضایی وارد عمل شدیم ومعاونت سیاسی ودبیر شورای تامین استان نیز در این مورد به ما کمک کردند وخوشبختانه با حکم قاضی توانستیم مانع از تخریب صد در صد آن شویم وقرارشد پس از بررسی کارشناسان میراث خسارت وارد شده را به ما بر گردانند و ضمنا این مکان تاریخی را هم به حالت اول باز گردانند که البته مدت زمان آن مشخص نیست.

وی در ادامه گفت متاسفانه حدود 40-50درصد از این بنا تخریب شده است.
نظرات بینندگان