arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۶۴۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۱

محسن هاشمي: اصلاح طلبان افراطی در انتخابات مجلس ششم تقلب كردند و مانع حضور پدرم در مجلس شدند/ در مورد قالیباف حرف نمی زنم، چون حقوق بگیر شهرداری هستم

يك بساطي راه انداختند كه اگر يادتان باشد كاريكاتور «آقاسي» را كشيدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شوراي نگهبان شكايت شد. برخي از صندوق ها را باز كردند و هر صندوقي كه باز مي شد آراي آن مخدوش بود و باطل اعلام مي شد. تا 30 درصد بازشماري شد و حاج آقا بيستم شد، بعد گفتند ديگر ادامه ندهيد چون مجبور مي شوند انتخابات تهران را باطل كنند. وقتي از 30 به 20 رسيدند ديدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطي هاي اصلاح طلبان و اجرايي هاي آنها تقلب كرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


محسن هاشمي «افراطي هاي اصلاح طلبان» را متهم به تقلب در انتخابات مجلس ششم كرد. انتخابات مجلس ششم در سال 78 برگزار شد و آن زمان تاج زاده رئيس ستاد انتخابات بود.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ محسن هاشمي در مصاحبه با روزنامه بهار همچنين به طرح برخي انتقادها نسبت به عملكرد اصلاح طلبان پرداخت.

پسر ارشد آيت الله هاشمي در حالي كه مي گفت «نمي توان خيلي از مسائل را واضح مطرح كرد چون باعث كدورت اصلاح طلبان مي شود» تأكيد كرد: پس از دوم خرداد گروهي كه اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، سريع مغرور شده و همين غرور باعث شد به سمت افراط بروند.

وي مي گويد: در خيلي از مسائل افراط شد. بالاخره جامعه ما يك جامعه ديني است و در دوران اصلاحات مسائلي در حوزه آزادي مطرح شد كه با مسائل ديني در تضاد بود.

وي مي افزايد: درست است كه صحبت از چند صدايي مي كردند اما خودشان به سمت تك صدايي رفتند و نتيجه اش اين شد كه اختلافات بالا گرفت انتخابات شوراهاي دوم، نخستين جايي بود كه اصلاح طلبان به دليل شكاف هاي ايجاد شده و اختلاف ها شكست خوردند.

وي همچنين با انتقاد از تعدد نامزدهاي اصلاح طلبان و عدم حمايت از نامزدي آقاي هاشمي در مرحله اول انتخابات رياست جمهوري سال 84 مي گويد: من موافق حضور ايشان در انتخابات نبودم.

وي با انكار حمايت اصلاح طلبان در مرحله دوم از آقاي هاشمي گفت: [انتقال ستاد نامزدهاي اصلاح طلب به ستاد هاشمي] همه الكي بود. هيچ نيرويي نفرستادند؛ تبليغاتي هم به آن صورت در كار نبود. مصاحبه هم كه مي كردند اين را جا مي انداختند كه ما هم هاشمي را قبول نداريم. شعار بد و بدتر را
مطرح كردند كه ريزش بسيار زيادي در رأي ايجاد كرد.

هيچ كس از جناح اصلاح طلب- از هر طيفي كه در نظر بگيريد- هاشمي را تأييد نكرد، اما در طرف مقابل همه سازماندهي شده جلو آمدند. مي خواستم بگويم تمام كساني كه اسم شان را اصلاح طلب مي گذاريم با وجود شكست سال 81 در شوراي شهر تهران، بازپند نگرفتند؛ آن وقت چطور مي خواستند در سال 84 با آن انشقاق انتخابات را ببرند. در سال 84 حتي دوستان سنتي آقاي هاشمي، مانند لاريجاني و جامعه روحانيت مبارز پشت ايشان نيامدند و هر كدام كانديداي خود را داشتند، هر چند رأي بسيار پاييني هم آوردند.

مدير عامل سابق مترو سپس به احتمال حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال آينده پرداخت و گفت: با اين شرايطي كه من مي بينم احتمالاً [نظام و شوراي نگهبان] اجازه نمي دهند آقاي خاتمي وارد انتخابات شود.

وي با بيان اينكه نظام نگران ميزان مشاركت نيست و همزماني انتخابات شوراها نيز مشاركت را افزايش خواهد داد، درباره مشكلات اصلاح طلبان گفت: يكي از مشكلات اصلاح طلبان همين است. بايد بتوانند اطرافيان شان را توجيه كنند؛ يعني بايد آمدن شان را حتي در ميان طرفداران شان توجيه كنند. اگر پراكنده حرف بزنند و نتوانند به درستي هواداران شان را توجيه كنند مطمئنا يك عده آنان را به خيانت متهم مي كنند. توجيه طرفداران، هنر رهبران اصلاح طلب است.

وي با بيان اينكه «آيت الله هاشمي به نظر نمي تواند رهبر اصلاح طلبان شود» افزود: آيت الله هاشمي فراجناحي فكر و عمل مي كنند.

محسن هاشمي همچنين گفت: آيت الله هاشمي نامزد انتخابات رياست جمهوري نمي شود.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه به موضوع تقلب در انتخابات مجلس ششم از سوي اصلاح طلبان پرداخت و گفت: ايشان در آن انتخابات بيستم شد، اگر صندوق ها را باز مي كرديم شايد انتخابات تهران باطل مي شد. كتابي هست به نام «انصراف» كه حاج آقا دلايل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را مي خواند ولي اسم ايشان را نمي خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمي خوانيد گفت ما هنوز به رأي آيت الله هاشمي شك داريم، بعد شكايت شد و يك بساطي راه انداختند كه اگر يادتان باشد كاريكاتور «آقاسي» را كشيدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شوراي نگهبان شكايت شد. برخي از صندوق ها را باز كردند و هر صندوقي كه باز مي شد آراي آن مخدوش بود و باطل اعلام مي شد. تا 30 درصد بازشماري شد و حاج آقا بيستم شد، بعد گفتند ديگر ادامه ندهيد چون مجبور مي شوند انتخابات تهران را باطل كنند. وقتي از 30 به 20 رسيدند ديدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطي هاي اصلاح طلبان و اجرايي هاي آنها تقلب كرده بودند.

وي در ادامه اين مصاحبه با بيان اينكه «نگران نباشيد، به نظر همه اسب هاي اصلاح طلبان براي انتخابات زين هستند»، درباره كساني از اصلاح طلبان كه احتمالاً رد صلاحيت مي شوند، گفت: اصولگرايان به آنها مي گويند نوع حرف زدن، رفتار، نوع دوستان، ارتباطات خارجي، عقيده، خاستگاه اجتماعي و طرفدارانتان همه به شكلي است كه بوي براندازي از آن مي آيد و ما نمي توانيم اين را بپذيريم. براي همين نهادهايي مانند شوراي نگهبان را گذاشته اند كه به طور مثال حرف ها را رصد مي كنند و براساس آن تصميم مي گيرند و به طور مثال فردي را رد صلاحيت مي كنند و بعد هم مي گويند قانوني اين كار را كرده ايم. بعد دنبال اين هستند كه اصلاح طلبان اطمينان بخشي كنند كه دنبال براندازي نيستند به طور مثال حركتي مانند 18 تير را ساختارشكنانه مي دانند يا مسائلي از اين دست را.

وي درباره احتمال نامزدي مشايي نيز گفته است: به نظر نمي گذارند نامزد شود. احساسم اين است كه شايد نامزد نمي شود تا كار به ردصلاحيت بكشد.

وي درباره قاليباف نيز گفت: پتانسيل قاليباف خوب است. اما بايد بازي انتخاباتي سختي انجام دهد. من راجع به آقاي قاليباف نمي توانم خيلي صحبت كنم چون هنوز حقوق بگير شهرداري هستم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۴
علی
|
GERMANY
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
51
24
آقا محسن پاشو بیا کاندید شو...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
37
137
آقای هاشمی باتام احترامی که برای آقای هاشمی قائلم این حرفتان را نمیشه قبول کرد چون هیئت اجرایی ونظارت ازدوقطب کاملا متضاد بودند وبنده بارها در هردو عضو بوده ام گاهی اجرا وگاهی نظارت و تا آراء به تایید نظارت نرسه اعلام نمیشه
بله این حرفتان که اجرا تقلب کرده بود تناقض شدید داره
آرسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
17
88
قالیباف از نظر شخصیتی خود احمدنژاد+میلیتاریستی هست، امروز گفتم ببینید کی به واقعیتش پی خواهید برد...
دوستانی که ایشون رو از سپاه می‌شناسند تایید می‌کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
5
91
اصلاح طلبان افراطی منظور چه کسانی هستند؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
12
55
اولين گام جناح هاشمي در جدائي از اصلاح طلبان كليد خورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
8
127
پس آن موقع شورای نگهبان کجا بودند که نظارت کنند؟
انتخابات ریاست جمهوری توکلی و رفسنجانی هم که می گفتند تقلب شده . شاید روزی فاش کنند که انتخابات فلان هم تقلب شد .آنوقت در پایان هر انتخابات به مردم تبریک می گویند واز اجرای صحیح اطمینان می دهند.بهتر است انتخابات کامپیوتری وبا سیستم هوشمند برگزار شود این به نفع نظام است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
90
73
پس از دوم خرداد گروهي كه اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، سريع مغرور شده و همين غرور باعث شد به سمت افراط بروند.
reza
|
UNITED STATES
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
50
28
به جرات بايستي به اشتباهمان اعتراف كنيم و از هاشمي عذر خواهي كنيم هرچند دير است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
23
74
خــــــــــــــــــاتــــــــــــــــــــــمی مـــــــــــــــی آیــــــــــــد
فــــــــــقـــــــــــــــط بـــــــــــــــــــرای مــــــــــلــــــــــــــت
زنــــــــــــــــــــــــــــده بـــــــــــــــاد عـــــــــــشــــــــــــــق
زنــــــــــــــــــده بـــــــــــاد ســــــیــــد مــــــحــــمــــــــــد خـــــــــــــــاتـــــــــــــــــــــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــــــــی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
5
39
اون وقتا جو و افکارمردمی به حق یا ناحق با اقای هاشمی موافق نبود و بلکه بشدت مخالف بود حتی بعضیها کتابهایی می نوشتند ومنتشر می شد اما الان دیدگاه عموم خیلی خیلی بهتر شده نسبت به اقای هاشمی البته تحلیلش خیلی سخته که چرا چنین شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
54
11
اگر محسن هاشمی بیاید و با شعار اصلاحات وضع موجود و تغییر وارد انتخابات گردد رای بسیار بالایی خواهد آورد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
45
11
معلوم این پسر اقای هاشمی معقولتر از اون یکیه هر چی باشه بزرگتره و بیشتر سابقه داره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
23
43
آقا محسن عزيز الآن وقت اين حرفهاست؟

بدخواهان مترصد همين فرصت ها هستند تا اختلاف را نزديك انتخابات بيشتر كنند.

آب به آسياب بدخواهان نريزيد لطفا
حامی هاشمی رفسنجانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
23
53
جناب محسن هاشمی.من از حامیان پدر شما هستم و بشدت پدرتون رو قبول دارم و ایشان رو در زمره اصلاح طلبان میدانم اما یادتان باشد این حرفهای شما فرقی با هتاکان مجلس6ام به پدر شما ندارند.شما با حمایت و تشویق خاتمی عزیز رییس مترو شدید و مجلس ششم نیز حمایتهای گسترده ای از شما و مترو کردند ولی اصولگرایان بشدت بشما تاختند و قالیباف هم هیچ حمایتی از شما نکرد و راحت برکنار شدید(استعفا بظاهر).پس خودتون رو بیرون از اصلاح طلبان تعریف نکنید و ازشون هم انتقاد نکنید.اعتبار پدر شما از حمایت اصلاح طلبان از ایشون و شماست.بله مشارکتی ها به خانواده شما خیلی بدی کردند ولی بسیاری در شورای هماهنگی دوم خرداد مطرح کردند که پدر شما باید سرلیست باشه و باید رییس ما باشه ولی اقلیت بر اکثریت چربید و نتیجشم دید!!پس انقدر خودتونو به قالیباف مدیون ندانید که هیچ اعتقادی به شما و پدر و کلا کارگزران نداره.
نظرات بینندگان