arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۱

استعفای آیت الله هاشمی تکذیب شد

حمید رسایی در حالی ادعای استعفای علی‌اکبر هاشمی‌بهرمانی را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 مطرح کرده که در هفته‌های اخیر او حملاتی را علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز کرده است. رسایی برای این حملات از تریبون‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ از بهارستان پایتخت گرفته تا یکی از شهرهای دورافتاده جنوب کشور.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ادعای استعفای علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی تکذیب شد.

روز گذشته استعفای هاشمی‌رفسنجانی در روزهای منتهی به انتخابات توسط حمیدرسایی نماینده طرفدار دولت درمجلس مطرح شد؛ ادعایی که این‌بار هم رنگ واقعیت به خود نگرفت. رسایی در همایش «نهم دی» که در تالار فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی برگزار شد، با اشاره به آنچه نامه «بدون سلام و والسلام هاشمی‌رفسنجانی» به رهبر انقلاب می‌نامد ادعا کرد: «هاشمی قبل از نامه جنجالی استعفا کرده بود و نامه به رهبری نوشت که دود احزاب و برخی از مردم را می‌بینم.»

«یاسر هاشمی» فرزند علی‌اکبر هاشمی‌بهرمانی در گفت‌وگو با «بهار» این خبر رسایی را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «ایشان که در تمامی پست‌های خود هستند پس این استعفا کی بوده است؟» او با اظهار تاسف از «رواج شایعات و بی‌اخلاقی» تاکید می‌کند: «چطور چنین چیزی می‌تواند امکان‌پذیر باشد وقتی ایشان هنوز رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. حضور در خبرگان نیز انتخاباتی است و طبعا نمی‌تواند استعفا دهد و در ارتباط با نمازجمعه نیز که پس از آن نامه مورد بحث به عنوان خطیب حضور داشتند و پس از آخرین خطبه‌هایشان در 22تیر سال 88 دیگر نیامدند.»

او تاکید می‌کند که در زمان انتشار آن نامه نیز بحثی درخصوص استعفا از طرف پدرش مطرح نبوده است. این نخستین ادعای یکی از چهره‌های وابسته به جناح اصولگرا در هفته گذشته نیست که با تکذیب مواجه می‌شود. اسدالله بادامچیان نیز روز جمعه مدعی شد سیدمحمد خاتمی نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته است؛ ادعایی که با تکذیب‌های متعددی روبه‌رو شد و نهایتا بادامچیان سخنان خود را پس گرفت .

حمید رسایی در حالی ادعای استعفای علی‌اکبر هاشمی‌بهرمانی را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 مطرح کرده که در هفته‌های اخیر او حملاتی را علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز کرده است. رسایی برای این حملات از تریبون‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ از بهارستان پایتخت گرفته تا یکی از شهرهای دورافتاده جنوب کشور.

نخستین‌بار پس از آزادی مهدی هاشمی‌بهرمانی از زندان اوین، این نماینده طرفدار دولت به خانواده هاشمی تاخت و قوه‌قضاییه را مورد انتقاد قرار داد که چرا اقدام به آزادی مهدی هاشمی کرده است.اظهارات و ادعاهای حمید رسایی با واکنش‌های بسیاری همراه شد و در نخستین اقدام دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جوابیه‌ای را از سوی خانواده هاشمی به مجلس ارسال کرد. همچنین فرزندان هاشمی‌ علیه رسایی شکایت کردند.

پس از آن دادستانی تهران علیه رسایی اعلام جرم کرد. اما حمید رسایی خبر داد در نطق بعدی خود کار خانواده هاشمی‌رفسنجانی را یک‌سره خواهد کرد و همچنین پاسخی را خطاب به دادستانی به روزنامه‌ها ارسال کرد. رسایی در نطق بعدی خود باز به خانواده هاشمی پرداخت و البته این بار «سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی» را نیز از حملات خود بی‌نصیب نگذاشت. انگار رسایی نیز به این ضرب‌المثل اعتقاد دارد که «تا سه نشه بازی نشه» و از این رو برای سومین‌بار هاشمی‌رفسنجانی را مورد حمله خود قرارداده است و این‌بار نه در تهران و صحن علنی مجلس که در شهری دیگر دور جدیدی از حملات خود را آغاز کرده است.

او درباره ادعای استعفای هاشمی قبل از «نامه جنجالی» گفت: «اشاره به این‌که 30سال بود دشمنان ما می‌گفتند به نمازجمعه نروید، هاشمی نمازجمعه‌ای را برگزار کرد که باعث خوشحالی دشمن شد.» و البته رسایی فراموش نمی‌کند که باید در هر سخنرانی درباره مهدی هاشمی نیز بگوید: «مهدی هاشمی پول سفرهای خود به خارج از کشور را از دانشگاه آزاد می‌داد. مهدی هاشمی به همراه مسئول ستاد موسوی به بعضی از اراذل و اوباش تهران قرارداد بسته بودند که اگر یک میدان به آتش کشیده شود دو تا سه‌میلیون تومان پول بدهند و همه این‌ها برنامه‌ریزی شده بود.»

باید دید جدا از فرزند هاشمی‌رفسنجانی این‌‌بار چه کس دیگری پاسخ ادعاهای مطرح‌شده رسایی را خواهد داد و نتیجه این دعوا به کجا خواهد رسید.
نظرات بینندگان