arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۱

چگونه طالبان پاکستان از واکسینه کردن کودکان این کشور جلوگیری میکنند؟

عملیات غیر واقعی واکسیناسیون در محله اقامت عثامه بن لادن که باعث برملا شدن هویت وی و مخفی‌گاه او شد، این شایعه را تقویت کرده است که هر نوع واکسن زدن در واقع یک توطئه خارجی‌ است. پزشکان، پرستارها و کارکنان بهداشتی کشور، جانشان در خطر مرگ قرار دارد و هر لحظه ممکن است به تیر غیب یک تروریست موتور سوار گرفتار آیند که آنها را در حال انجام وظیفه به گلوله ببندد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملیات غیر واقعی واکسیناسیون در محله اقامت عثامه بن لادن که باعث برملا شدن هویت وی و مخفی‌گاه او شد، این شایعه را تقویت کرده است که هر نوع واکسن زدن در واقع یک توطئه خارجی‌ است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ روزنامه لاکروا- چاپ پاریس، گزارش مفصلی دارد درباره مبارزه افراطیون پاکستانی علیه واکسیناسیون کودکان در پاکستان.

الیویه طالس- خبرنگار لاکروا، گزارش می دهد که اینک در پاکستان، پزشکان، پرستارها و کارکنان بهداشتی کشور، جانشان در خطر مرگ قرار دارد و هر لحظه ممکن است به تیر غیب یک تروریست موتور سوار گرفتار آیند که آنها را در حال انجام وظیفه به گلوله ببندد.

گزارشگر، توضیح می دهد که این مأموران بهداشتی که در خط اول جبهه واکسینه کردن بچه ها علیه بیماری فلج اطفال قرار دارند، تنها در سه هفته گذشته قربانی چندین عملیات سوء قصد تروریستی قرار گرفته اند.

در روزهای ١٧ و ١٨ دسامبر گذشته یعنی حدود دو هفته پیش ، ٩ نفر از کارکنان بهداشتی پاکستان در شهرهای کراچی و پیشاور، توسط موتور سواران مسلح بقتل رسیدند. همین اول ژانویه سال جدید مسیحی هم چند موتور سوار مسلح بروی اعضای یک سازمان مردم نهاد که داوطلبانه بچه ها را واکسن میزدند آتش گشودند و شش زن و یک مرد را بقتل رساندند.

در تابستان گذشته یک پزشگ در کلینیکی در کراچی بقتل رسید و یک شهروند داوطلب برای عملیات واکسن اطفال را در یکی از محله‌های فقیرنشین کراچی به ضرب گلوله کشتند.

بقتل رساندن یکی از مسئولان کمیته بین المللی صلیب سرخ در ماه آوریل گذشته باعث شد که این سازمان بسیاری از پروژه‌های خود را در پاکستان تعطیل کند.

لاکروا، توضیح می دهد که البته هنوز هیچ گروهی مسئولیت این قتل‌ها را بگردن نگرفته است. ولی این حوادث خونین همه نگاه‌ها را بسوی طالبان پاکستانی متوجه کرده است؛ چرا که رهبران قبایل شورشی در منطقه تحت نفوذ طالبان تا کنون بارها مخالفت خود را با پروژه‌های واکسیناسیون اعلام کرده اند؛ بهانه آنها برای این مخالفت‌ها آنست که مدعی‌اند این اقدامات به شیوع ایدز می‌انجامد.

البته باید یادآوری کرد که عملیات غیر واقعی واکسیناسیون در محله اقامت عثامه بن لادن، که از طریق شناسائی "دی. ای. ان."* (آ. د.ان)، باعث برملا شدن هویت وی و مخفی گاه او شد، این شایعه را تقویت کرده است که هر نوع واکسن زدن، در واقع یک توطئه خارجی ا ست.
نظرات بینندگان