arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۱

موسوي لاري: اصلاح‌طلبان بايد در انتخابات شرکت کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ک عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اين‌که اصلاح‌طلبان هم در جاهايي اشتباه کرده‌اند، اظهار کرد: اما ماندن در گذشته درست نيست.
به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام موسوي در سومين جلسه از سلسله نشست‌هاي هم‌انديشي «اصلاح‌طلبي و آينده توسعه سياسي و اجتماعي در ايران» با بيان اين‌که من هميشه مطرح کرده‌ام اصلاح‌طلب‌ها هم مثل هر جريان اجتماعي ممکن است جاهايي اشتباه کرده باشند، خاطرنشان کرد: ماندن در گذشته و عدم استفاده از گذشته به عنوان معبر درست نيست.
وي در اين جلسه که در دفتر مرکزي حزب اسلامي کار برگزار شد، افزود: ما بايد به دنبال چراها باشيم تا بهتر بتوانيم براي آينده تصميم بگيريم. ما بايد از گذشته به عنوان يک معبر استفاده کنيم. به طور مثال بايد بياموزيم که اگر در انتخابات سال 84 کانديداي واحدي داشتيم، پيروز مي‌شديم.
وي در ادامه با بيان اين‌که جريان اصلاحات يک طيف است، خاطرنشان کرد: کساني که در اين طيف هستند، دقيقا يک حرف را نمي‌زنند. وقتي تشکل‌هاي متعدد صنفي و سياسي وجود دارند، طبيعي است که در اصولي مشترکند و در بعضي مسائل اختلاف نظر دارند.
وزير سابق کشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين‌ که انتخابات آزاد پيچيده‌ نيست، تصريح کرد: اولين شرطي که انتخابات آزاد دارد، اين است که انتخاب کننده بتواند بين سليقه‌ها و افراد مختلف يکي را انتخاب کند.به گفته‌ي وي، الفباي انتخابات آزاد اين است که بايد عرصه براي انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باز باشد.
موسوي لاري هم‌چنين با بيان اين‌که فلسفه‌ي وجودي اصلاح‌طلبان با انتخابات گره خورده است، خاطرنشان کرد: نمي‌شود مدعي اصلاح‌طلبي باشيم و بگوييم در انتخابات شرکت نمي‌کنيم. اصلاح‌طلبان بايد در انتخابات حضور داشته باشند تا بتوانند اصلاح کنند.
وي در ادامه گفت: بايد شرايط برابر براي همه‌ي کساني که به قانون اساسي پايبند هستند، فراهم شود. به طور مثال بايد رسانه به طور برابري ميان نامزدهاي انتخاباتي قرار بگيرد.
وزير سابق کشور هم‌چنين در بخشي از سخنان خود گفت: اگر اجازه‌ي استفاده از رسانه، برگزاري ميتينگ، نشست و کنگره وجود نداشته باشد اين مفهوم به ذهن خطور مي‌کند که براي انتخاب کننده و انتخاب شونده، عرصه آماده نيست.
وي با بيان اين‌که اصلا نمي‌توانيم بگوييم که در انتخابات شرکت نمي‌کنيم، خاطرنشان کرد: خود انتخابات شرايط و تعريف و ويژگي‌هايي دارد و اگر آن ويژگي‌ها رعايت نشود زمينه‌اي براي انتخاب و گزينش باقي نمي‌ماند که اصلاح‌طلب بيايد يا اصولگرا.
نظرات بینندگان