arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۱

مجلس: نصف شدن درآمد نفتی براثر تحریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالیکه قیمت نفت در سال جاری نسبت به سال 1390 افزایشی حداقل ده درصدی داشته است، درامدنفتی کشور نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش داشته که به معنای نصف شدن درامد نفتی براثر تحریم می باشد.

به گزارش بازتاب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طی سال جاری ۴۵ درصدی کاهش وصول درآمدهای نفتی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ داشتیم.
  
غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  به جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه امروز رابطه‌های دولت و شرکت ملی نفت ایران در قانون بودجه سال 91 و پیش‌بینی نحوه اعمال این رابطه در قانون بودجه سال 92 کل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفت‌وگو با  فارس افزود: وزیر نفت، مسئولان بانک مرکزی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری در جلسه امروز حضور داشتند و نقطه‌نظرات خود را در رابطه با دستور جلسه امروز ارائه دادند.

کاتب ادامه داد: در جلسه امروز گزارشی از درآمدهای نفتی 9ماهه اول سال 91 و میزان کسری که از فروش در9ماهه اول سال داشتند ارائه شد که بر اساس آن حدود 40درصد نسبت به مدت مشابه سال 90 این رقم کاهش داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: ‌بر اساس گزارش یاد شده ما 45درصد کاهش وصول درآمدهای نفتی را نسبت به مدت مشابه سال 90 داشتیم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سه ماه باقیمانده سال هم وضعیت همینطور باشد و روی هم رفته وضعیت مطلوب‌تری نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان