arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۱

گزارش الجزیره درباره نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا:دشمن رژیم صهیونیستی و مخالف جنگ و تحریم علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه "چاک هیگل"، سناتور جمهوری خواه مستقل را به عنوان نامزد تصدی سمت وزارت دفاع این کشور معرفی کرد.

به گزارش "شفقنا"، پایگاه اینترنتی شبکه "الجزیره" در گزارشی به معرفی "چاک هیگل" به عنوان نامزد تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا پرداخته و آورده است:

"باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه "چاک هیگل"، سناتور جمهوری خواه را به عنوان نامزد تصدی سمت وزارت دفاع این کشور معرفی کرد تا این سناتور دارای دیدگاه های مستقل جانشین "لئون پانه تا"، وزیر دفاع کنونی آمریکا شود و مسئولیت نیروهای نظامی بزرگترین قدرت نظامی جهان را در دست بگیرد.

با این حال، انتخاب "چاک هیگل" از سوی "باراک اوباما" باعث شد که لابی قدرتمند صهیونیست ها و گروه های فشار یهودی در آمریکا و روزنامه های منتشر شده در سرزمین های اشغالی به شدت از رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده، تا جایی که روزنامه های صهیونیستی وی را "دشمن بزرگ و سرسخت اسرائیل" نامیدند.

با وجود آنکه عضویت "چاک هیگل" 66 ساله در حزب جمهوری خواه آمریکا و سابقه نظامی وی در جنگ ویتنام می توانند موافقت همکاران سابقش در مجلس سنای آمریکا با تعیین وی به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور را آسان کنند، اما برخی نویسندگان طرفدار رژیم صهیونیستی در این باره پرسشی را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه "آیا اتخاذ هر تصمیم سیاسی در آمریکا همچنان مشروط به حمایت از تمامی سیاست های اسرائیل است؟".

این حمله پیشگیرانه صهیونیست ها به "چاک هیگل" به این دلیل است که این سناتور پیشین از ایالت "نبراسكا" دارای گذشته ای مملو از بی توجهی و بی اعتنایی به لابی صهیونیست ها در آمریکا بوده و هرگز دنبال کسب رضایت مسئولان رژیم صهیونیستی نبوده است.

نامزد تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا که از مخالفان به رسمیت شناختن همجنسگرایان در این کشور نیز هست، پیش از این نسبت به ملی گرایی گروه های فشار یهودی در آمریکا ابراز تردید کرده و اعضای این گروه ها را به وفاداری دوگانه به رژیم صهیونیستی و آمریکا متهم کرده بود، جایی که وی گفته بود: گروه فشار يهودی باعث نگرانی و ترس بسیاری از مردم شده است، من یک سناتور آمریكایی هستم نه یک اسرائيلی.

این تازه بخشی از گذشته جالب "چاک هیگل" می باشد که مدال های شجاعت و قهرمانی را برای مشارکت در جنگ ویتنام دریافت کرده و با پیروزی دوباره در انتخابات مجلس سنای آمریکا در سال 2002 با کسب 83 درصد آرا، یک رکورد تاریخی از خود بر جای گذاشت، چرا که وی یکی از چهار سناتور آمریکایی بود که از امضای پیام حمایت مجلس سنای این کشور از رژیم صهیونیستی هنگام قیام انتفاضه دوم مردم فلسطین، خودداری کرد.

نامزد تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا پس از جنگ 33 روزه یا همان جنگ دوم لبنان در سال 2006 میلادی نیز، مسئول این جنگ را به صورت مساوی بر عهده رژیم صهیونیستی و لبنان گذاشته و از تلاش برای راضی کردن کشورهای اروپایی جهت تحریم حزب الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی، سر باز زد.

"چاک هیگل" که بین سال های 1996 و 2008 میلادی به مدت 12 سال عضو مجلس سنای آمریکا بود و در حال حاضر نایب رئیس هیئت مشاوران اطلاعاتی رئیس جمهوری این کشور می باشد و در دانشکده روابط بین الملل "ادموند ای. والش" در دانشگاه "جرج تاون" آمریکا به عنوان استاد تدریس می کند، بارها با تحمیل تحریم ها علیه ایران و حمله نظامی به این کشور مخالفت کرده و گفته که نمی توان جلوی واقعیتی به نام "ایران هسته ای" را گرفت.

نامزد تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا که علاوه بر دریافت مدال صلیب شجاعت ویتنام، مدال تقدیر ارتش و نشان پیاده نظام مبارز آمریکا، در جنگ ویتنام و در دورانی که فرماندهی یک جوخه پیاده نظام را بر عهده داشت دو بار مدال "پرپل هارت" یا همان مدال شجاعت را دریافت کرده و ترکش هایی از جنگ ویتنام نیز همچنان در سینه وی باقی مانده است، به نوشته روزنامه های صهیونیست، با قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در فهرست سازمان های تروریستی مخالفت کرده و در سال 2001 میلادی نیز یکی از دو سناتور مجلس سنای آمریکا بود که به تحریم های اعمال شده علیه ايران و ليبی رای مخالف داده و آن را باعث تعمیق قطعی روابط واشنگتن - تهران قلمداد کرده بودند.

"چاک هیگل" که نخستین فرد از نظامیان آمریکایی شرکت کننده در جهان ویتنام به شمار می آید که نامزد تصدی سمت وزارت دفاع این کشور می شود، در سال 2008 میلادی كتابی تحت عنوان "آمریكا، فصل دوم" منتشر کرد و در آن ضمن انتقاد از تسلط لابی صهیونیست ها بر سیاست های دولت آمریکا، توصیه کرده که این کشور سياست مستقلی در پیش بگیرد.

این در حالی است که سخنگوی رسمی "کمیته یهودیان آمریکا" اعلام کرده که "چاک هیگل" در سال 1999 میلادی تنها سناتوری بود که از امضای نامه ای به "بوریس یلتسین"، رئیس جمهوری پیشین روسیه خودداری کرده بود، نامه ای که در آن به نخستین رئیس جمهوری روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی هشدار داده شده بود که در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت ریشه کن کردن یهودی ستیزی گسترده در روسیه آن زمان، دولت آمریکا از وی حمایت نخواهد کرد.

در سوی مقابل نیز، خود "چاک هیگل" و حامیان وی برای تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا این اتهامات را رد کرده و خطاب به منتقدان این سیاستمدار 66 ساله یادآور می شوند که وی بارها به اعطای کمک های مالی به رژیم صهیونیستی به ارزش میلیاردها دلار رای مثبت داده و یکی از طراحان قانونی در مجلس سنای آمریکا بود که به موجب آن از جامعه بین المللی خواسته شد که تنها در صورتی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تعامل برقرار کنند که این جنبش رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

این در حالی است که "چاک هیگل" در سال 2009 میلادی از "باراک اوباما" خواسته بود گفت و گوهای مستقیمی با جنبش "حماس" آغاز کند و در روز نخست ماه جاری میلادی نیز "شورای آتلانتیک" که ریاست وی را بر عهده دارد، در صفحه نخست خود مطلبی با عنوان "سياست جدایی نژادی (آپارتاید) در اسرائیل" منتشر کرد.

در سال 2008 میلادی نیز، "چاک هیگل" به همراه سناتور دمکرات "جان كری"، نامزد تصدی سمت وزیر امور خارجه آمریکا که دارای ویژگی های مشابهی در زمینه دریافت مدال های شجاعت و رویکرد مسائل نظامی هستند، مقاله ای تحت عنوان "زمان گفت و گو با سوريه فرا رسیده است" نوشتند که در روزنامه "وال استريت ژورنال" آمریکا منتشر شد.

با وجود حمایت آنکه "چاک هیگل" از موافقت کنگره آمریکا با آغاز جنگ علیه افغانستان و عراق حمایت کرده بود، اما وزیر دفاع احتمالی آمریکا پس از آن با تجدید نظر در موضع خود، از دولت "جورج بوش"، رئیس جمهوری پیشین این کشور به خاطر حمله به عراق و اشغال این کشور به شدت انتقاد کرده و تاکید کرده بود که واشنگتن در مورد توانایی خود جهت تغییر جامعه عراق اغراق کرده و نتوانسته به اهداف خود در این کشور دست یابد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان