arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۱

نامه سید محمد خاتمی به نلسون ماندلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شخصیت ممتاز و فراموش ناشدنی که زندگی پربهای خود را صرف مبارزه با نژاد پرستی، انحصار طلبی و خودکامگی کرد، این روزها با بیماری عفونت ریه مبارزه می کند. نلسون ماندلای 94 ساله که در واپسین روزهای سال 2012 تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفته و اکنون در منزل دوران نقاهت را سپری می کند با عارضه عفونت ریه دست به گریبان است.

به گزارش انتخاب ؛ سید محمد خاتمی پس از اطلاع از خبر بستری شدن ماندلا با ارسال نامه ای ضمن ابراز نگرانی از شنیدن خبر بیماری و بستری شدن این مبارز بزرگ آرزو کرد ماندلا به زودی سلامتی کامل خود را باز یافته و جهان شاهد استمرار تلاشهای بشردوستانه وی در جهت گسترش صلح و آزادی باشد. 
                                                          
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس نلسون ماندلا
سلام مرا بپذیرید
خبر بیماری و بستری شدن جناب عالی موجب نگرانی و تأسف شد. سلامتی و بهبود وجود عزیزتان آرزوی قلبی من است. امیدوارم برکات وجودیتان مستدام باشد.

شخصیت ممتاز و فراموش ناشدنی شما که زندگی پربهای خود را صرف مبارزه با نژاد پرستی، انحصار طلبی و خودکامگی کرده اید احترام هر انسان آزاده و دردآشنا و صلح طلب را بر می انگیزد.

مبارزه 30 ساله جناب عالی با پدیده شوم نژاد پرستی و تحمل درد و رنج و زندان و تبعید همگی حکایت گر ویژگی های والای انسانی شما است.

آنچه فضیلت شما را افزون تر می کند این که ترجیح داده اید در کنار مردم باشید و در معادلات پیچیده و فریبنده قدرت ظاهری غرق نشوید. این شیوه که حاکی از صداقت و آینده نگری شما برای کشورتان و نیز قاره آفریقا است، تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ سیاسی جامعه بشری گذاشته است.

تلاش ارجمند جناب عالی برای ایجاد وحدت ملی و گذشت و فداکاری تان برای جلوگیری از نفرت و خشونت و کین توزی در آفریقای جنوبی نه تنها در تاریخ کشورتان که برای بشریت آزرده از افراط و خشونت و تبعیض و خواستار آزادی و سربلندی درس های بزرگی را در بر داشته است.
آرزو می کنم که سلامتی کامل را به دست آورید تا شاهد استمرار تلاشهای بشردوستانه بیشتر شما در جهت گسترش صلح و آزادی باشیم.

با احترام
سید محمد خاتمی
نظرات بینندگان