arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۱

صندوق‌های بازنشستگی در خطر ورشکستگی

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‎های نظام اسلامی رفع تبعیض است خاطرنشان کرد: همه افراد باید با عدالت از مزایای نظام برخوردار شوند تا فساد ریشه‎کن شده و فقر به وجود نیاید تا انسان‎ها به عبودیت خدا بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت:صندوق‌های بازنشستگی در خطر ورشکستگی قرار دارند.

سید مجید موسویان عصر امروز در مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: عدم محاسبه دولت سبب شده تا صندوق‎های بازنشستگی ورشکسته شوند و نتوانند پاسخگوی تعهدات‎شان باشند لذا شرایط را سخت و تسهیلات را کم کرده‎اند تا از این معضل عبور کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‎های نظام اسلامی رفع تبعیض است خاطرنشان کرد: همه افراد باید با عدالت از مزایای نظام برخوردار شوند تا فساد ریشه‎کن شده و فقر به وجود نیاید تا انسان‎ها به عبودیت خدا بپردازند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور بیان داشت: یکی از برنامه‎هایی که در جامعه باید اتفاق بیفتد اینکه به دو دغدغه انسان‎ها "تامین معیشت" و "تندرستی" جواب داده شود.وی افزود: دو عامل فوق از مواردی است که معیشت خانواده را همواره دستخوش تغییر می‎کند لذا برای رفع این دغدغه‎ها، دولت برای عموم مردم برنامه‎ریزی می‎کند و این امر در عصر ما به عنوان بیمه‎های اجتماعی، بیمه‎های درمان و در مجموع بیمه سلامت شناخته می‎شوند تا به دغدغه معیشتی مردم پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: دولت می‎کوشد تا بتواند در ایام خاص که معیشت و سلامت افراد آسیب می‎بیند منبعی را جایگزین معیشت افراد کرده تا پاسخگوی سلامت آنها باشد به نحوی که فرد در هنگام بیماری غیر از درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور تاکید کرد: یکی از ماموریت‎های مسئولین این است که تلاش کنند آسایش جامعه با اجرای عدالت و نه تبعیض و حرکت‎های فقرآمیز به نحو احسن فراهم شود.

موسویان افزود: اقتضائات جامعه این است که افراد خودشان تک‎تک نمی‎توانند برای آینده‎شان برنامه‎ریزی کنند لذا یکسری برنامه‎ریزی‎ها باید به صورت عمومی در جامعه صورت پذیرد .

وی اظهار داشت: فقه و شرع تکلیف می‎کند حکومت، دریافتی‎هایی که از مردم به عنوان منابع عمومی و یا انفال دارد در راه منافع عمومی مصروف دارد تا در برنامه‎های اجتماعی مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در پایان گفت: اساس تشکیل نظام اسلامی این است تا برای آسایش و رفاه مردم تلاش کند ولی اگر قرار باشد مانند کشورهای دیگر در بحث مادیات و قدرت بجنگد آن وقت با اساس اسلام در تناقض است.
نظرات بینندگان