arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
ادعای لوموند:

انتقاد حامیان بشار اسد از آزادی 48 ایرانی: نشانه نفوذ شدید ایران است!/ هنوز 1400 زندانی "پروسه مبادله" به بهانه "بدی آب و هوا" آزاد نشده اند!

آنان می گویند که دولت سوریه اقدامی برای آزادی این اسرا انجام نمی دهد، اما، حاضر است که در ازای آزادی 48 عضو سپاه پاسداران ایران که به اسارت مخالفان دمشق در آمده بودند، صدها زندانی سوری را آزاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامۀ لوموند در ستون خارجی اش مطلبی به نفوذ ایران در سوریه اختصاص داده و به همین مناسبت به مبادلۀ 48 گروگان ایرانی در سوریه در ازای آزادی بیش از دو هزار زندانی سیاسی توسط دولت سوریه در روزهای گذشته اشاره کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ لوموند از این مبادلۀ اسرا به عنوان اقدامی بی سابقه در سوریه و به ویژه طی دو سال اخیری که این کشور در کام جنگ داخلی فرو رفته یاد کرده است. با این حال، مخالفان رژیم دمشق گفته اند که دولت سوریه به جای آزادی 2139 زندانی سوری تنها حدود هزار تن آنان را که بعضاً از نظر جسمانی در وضعیتی اسفناکی بوده اند از زندان آزاد کرده و تاکنون به بهانۀ نامساعد بودن وضعیت آب و هوا از آزاد کردن 1400 شهروند باقی مانده سوری از زندان های کشور خودداری کرده است.

مخالفان دولت تأکید کرده اند که تاکنون دولت سوریه حتی به رغم برخی فشارهای روسیه و چین از مبادلۀ زندانیان و اسرا خودداری کرده بود.

به همین دلیل، به گفتۀ مخالفان دولت سوریه ، موافقت دمشق با مبادلۀ صدها تن از شهروندان زندانی سوری در ازای آزادی 48 گروگان ایرانی توسط ارتش آزاد سوریه نشان از نفوذ قوی ایران در دمشق دارد.

لوموند در پایان می نویسد که حتی اقدام دمشق به سادگی از سوی طرفداران دولت سوریه، پذیرفته نشده که در شبکه های اجتماعی اینترنتی انفعال دولت را برای آزاد کردن سربازان سوری که به اسارت مخالفان رژیم دمشق در آمده اند مورد انتقاد قرار می دهند.

آنان می گویند که دولت سوریه اقدامی برای آزادی این اسرا انجام نمی دهد، اما حاضر است که در ازای آزادی 48 ایرانی که به اسارت در آمده بودند، صدها زندانی سوری را آزاد کند.
نظرات بینندگان