arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱

مرکز مبادلات ارزی فعالان اقتصادی را سردرگم و بلاتكلیف كرده است

با ایجاد این مرکز تنها بروکراسی بیشتر شده در حال حاضر هم همان مراحلی که پیش از این انجام می‌شد صورت می‌گیرد با این تفاوت که هم اکنون دیگر به همه گروه‌های کالایی ارز تعلق نمی‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: نقش مرکز مبادلات ارزی برای فعالین اقتصادی روشن نیست.

مسعود دانشمند، در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه فعالیت مرکز مبادلات ارزی شفاف نیست اظهار داشت: بعد از گذشت چند ماه از فعالیت مرکز مبادلات ارزی هر روز شاهد مشکلات متعدد فعالین اقتصادی هستیم.

وی  با بیان اینکه به نظر می رسد با ایجاد این مرکز تنها خاکریز جدیدی ایجاد شده، گفت: با ایجاد این مرکز تنها بروکراسی بیشتر شده در حال حاضر هم همان مراحلی که پیش از این انجام می شد، صورت می گیرد با این تفاوت که هم اکنون دیگر به همه گروه های کالایی ارز تعلق نمی گیرد.

دانشمند اظهار داشت: نقش سازمان توسعه تجارت در این بین زیر سوال می رود اگر این سازمان با ورود کالایی موافق نیست به صورت شفاف اعلام کند نه اینکه پروفرم ها در سازمان توسعه تجارت تایید شود اما در مرکز مبادله ارزی به آن ارز تعلق نگیرد.

وی ادامه داد: با ایجاد این مرکز نه تنها کار مثبتی انجام نشده بلکه فعالیت ها پیچیده تر شده و بازرگانان گرفتارتر شده اند.

این عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه بنده نقش این مرکز را درک نمی کنم گفت: تمامی سیاست های وارداتی و صادراتی را سازمان توسعه تجارت می توانست اعلام کند که به فلان گروه کالایی ارز تعلق می گیرد یا نمی گیرد.هر چه قدر برای انجام کاری سد و مانع ایجاد کنیم به سمت رانت و سودجویی برخی افراد می رویم و اقتصاد را بیمار می کنیم.

دانشمند افزود: در حل حاضر تنها برای گروه کالایی 1 و 2 شفافیت لازم وجود دارد و برای سایر کالاها پروفرمی که مورد تایید سازمان توسعه تجارت قرار می گیرد در مرکز مبادلات ارزی تعدادی از کالاها تایید می شوند و تعدادی دیگر رد می شود.

او تصریح كرد:تعدادی در خواست هم در بانک عامل هم یا تایید نمی شود و یا تعدادی از آن حذف می شود و فعالین اقتصادی هم همچنان بلاتکلیف و سردرگم هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
0
گل گفتی ولی کو گوش شنوا
نظرات بینندگان