arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۹۴۲
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
در آینده نزدیک طرح تحول نظام بانکی را تشریح می کنم

احمدی نژاد: ملتی که قالی می بافد نباید روی حصیر زندگی کند/ عده ای از ایجاد مشکل میان دولت و مجلس بدنبال سود سیاسی و اقتصادی هستند/ مگر هدفمندی مصرف ارز را بالا برد که قیمت را بالا ببرد؟/ از استماع سخنان نمایندگان معذورم

این طرح دشمنان را نگران کرد. ظرفیت عظیم و هنرمندی ملت را دیدند. دیدند می توان کشور را بدون نفت اداره کرد. دیدند اقتصاد ایران رقابتی شده. اقتصاد در حال واقعی شدن است. رشد پایدار در حال شکل گیری بود که شدت تحریم ها را بالا بردند. مطالعات دولت برای مرحله دوم آماده است. تبعات و آثار آن هم پیش بینی شده است. من باور دارم که می توانیم حداقل معیشت را برای مردم تامین کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی نژاد لحظاتی پیش سخنان خود در صحن علنی مجلس را آغاز کرد.

سرویس سیاسی «انتخاب» اظهارات رییس جمهور را به صورت لحظه به لحظه ، در پی می آورد:

*مهمترین مسائل کشور و راه حل ها را مطرح می کنم و تلاش می نمایم تا اراده مشترکی بیش از گذشته شکل بگیرد.

*سخنانم را در سه بخش مطرح می کنم

اول/ رابطه دولت و مجلس

*همه ما در یک سنگر هستیم . بنده و شما با یک تعهد مشترک در عرصه مدیریت کشور وارد شدیم. خدمت به مردم ، صیانت از ارزش های الهی ، آبادانی و رفع محرومیت ها و فراهم آوردن زمینه رفاه برای مردم. هیچ یک از ما برای خود نیامده ایم.

*این دولت بیشترین احترام را برای نمایندگان مجلس قائل بوده و در سفرهای استانی آنها را در تصمیم گیری ها وارد کرده است.

دوم/ حوزه مسئولیت ها و همکاری مشترک دولت و مجلس

*دولت و مجلس در دو سطح مسئولیت مشترک دارند. سطح اول کار مشترک دولت و مجلس مسائل منطقه ای است.

*یک کار مشترک دیگر هم هست که مربوط با مسائل کلان کشور است.

*امروز دو موضوع اساسی و مهم برابر ما قرار گرفته . کوضوع اول روند رشد کشور است. ما یک ملت بزرگ هستیم و باید پیشرفت کنیم. و موضوع دوم تحریم دشمنان است.

*همه در این موضوع مشترک هستیم که یکی از اهداف انقلاب رسیدن به پیشرفت کشور است. در سالهای اخیر با همراهی و همدلی مجلس و دولت کارهای ماندگاری انجام شده.

*مثلاً سالهای 85 تا 86 در برخی مناطق کشور قطعی برق داشتیم. اما در این دولت ما این مشکل را برطرف کردیم. در خانه شما 6 سال قبل چند وسیله برقی بود ، الان چقدر هست.

*الان ما تبدیل شده ایم به بزرگترین صادر کننده نفت در منطقه با درآمد 100 میلیارد دلار در سال. در صادرات غیر نفتی از 7 میلیارد دلار به 43 میلیارد دلار صادرات رسیده ایم. و در هر بخش چندین برابر کار شده و می شود. مردمی کردن اقتصاد و هدفمندی یارانه ها از افتخارات ما است.

*باید به سطح چند کشور اول دنیا برسیم و به الگو تبدیل شویم.

*در اقتصاد ایران موانع ساختاری وجود دارد.

*در خصوص تحریم ها هم دشمنان نمی خواهند ما پیشرفته باشیم و با همین برنامه های شما و دولت مخالفند. بهانه آنها موضوع هسته ای و حقوق بشر است. موضوع هسته ای را بارها توضیح داده ام . اما در مورد حقوق بشر اصولاً وضع دنیا چگونه است. خداوکیلی مشکل اصلی آنها حقوق بشر است تا پیشرفت و اقتدار ما. البته ما هم نباید بهانه بدست آنها بدهیم.

*آنها هم می خواهند به مردم فشار بیاورند و هم به دولت. من نمی خواهم ابعاد کارهای آنها را تشریح کنم.

* تحریم ها بطور طبیعی یکسری مشکلات ایجاد می کند ، اول سرعت رشد کشور. دوم فشار به بخشهای وسیعی از مردم که درآمد ثابت دارند. اخلال در تجارت خارجی. افزایش فاصله طبقاتی و ...  اما چه باید کرد؟

* در برخورد با تحریم سه جهت گیری کلی وجود دارد:

- ادامه وضع موجود
- تسلیم در برابر دشمن. که خوب این از ساحت مردم و نظام و دولت و مجلس بدور است.
-ایجاد تحول ساختاری و استفاده از ظرفیت های ملی

* دولت شبانه روزی مشغول کار است. اگر اقدامات سریع دولت نبود آنها به تمام اهدافشان می رسیدند.

* ما فکر می کنیم می شود تمام طراحی ها و تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم. باید نقاط ضعف را بشناسیم .

* ضعف اول در اقتصاد ما : جریان سرمایه و ثروت.  بیش از 50 سال است جریان ثروت و سرمایه در جهات خاصی شکل گرفته. به لحاظ جغرافیایی از مناطق محروم به مناطق توانمند و مرکزی.  از فعالیت های تولیدی به سمت فعالیت های کاذب. این نوع رفتار در کشور ما که بدنبال عدالتیم قابل قبول نیست.

* ضعف دوم: منحصر شدن عرصه اصلی اقتصاد به افراد خاص و معدود و خارج شدن عموم مردم . نمی شود تمام اقتصاد کشور را بدهیم دست دو، سه هزار نفر . سیستم بانکی بگونه است که دایماً ثروت را از طبقه محروم به برخوردار منتقل می کند. ما با هدفمندی یارانه ها ، مسکن مهر و سهام عدالت بدنبال باز توزیع ثروت هستیم.

* ضعف سوم: اتکای بودجه هزینه ای دولت به ارز نفتی. بطور متوسط همواره بودجه های هزینه ای دولت وابستگی اش به درآمد نفت اضافه شده.

* ضعف چهارم: عدم اتکای برنامه ریزی های اقتصادی به مدل های بومی. عموم برنامه های ارائه شده یا سرمایه داری است یا سوسیالیستی و از منابع بومی استفاده نمی کند.

* چهار راه حل اصلی داریم:

اول: تغییر مسیر جریان ثروت و سرمایه. 25 درصد تولید ناخالص ملی در تهران است. باید سفته بازی و فعالیت کاذب را خارج و فعالیت های پایدار را حمایت کنیم. تقا

دوم: مردمی کردن و عمومی کردن اقتصاد. تمام مردم باید در تمام سرزمین فرصت فعالیت پیدا کنند.

سوم: استفاده حداکثری از منابع بومی و سرزمینی.

چهارم: قطع رابطه بودجه هزینه ای دولت با ارز نفتی. فشار میاد؟ معلومه فشار میاد. یک بچه ای دو سال شیر میخوره ، نمیشه از شیر جداش کرد.

* من چهار اقدام اجرایی مشخص عرض می کنم :

اول: استفاده از زمین که بالاترین ثروت خدادادی ملت ایران است. وسعت ایران 187 میلیون هکتار است که 25 میلیون هکتار دشت است ، 32 میلیون هکتار جنگل است، 2.5 میلیون هکتار مسکونی ، صنعتی و کاربری های دام و طیور است. آیا ما از زمین درست استفاده می کنیم؟

45 میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم ، 14 میلیون کشت می شود و 4 میلیون آیش است. برخی می گویند آب نیست. هست ، کم است! مگر می شود خداوند زمین حاصلخیز ایجاد کند اما آب نداشته باشد؟

14 میلیون هکتار جنگل داریم. یک زمانی طرحی مطرح شد بعنوان خروج دام از جنگل . درحالیکه تاریخ نشان داده بهترین نگهبانان جنگل ساکنان آن هستند . این را برگردانید به دامداران.

حداقل 6 میلیون تن بلوط در سال تولید میشه که اکثر آن از بین می رود. کل علوفه وارداتی کشور 7 میلیون تن است ، 6 میلیون تن بلوط از بین می رود. آیا جنگل ها حفظ شد؟ باید تصمیمات نادرست را عوض کنیم.

راهکار دوم: استفاده از معادن. معادن کشور و وسعت زمینی که برای صرفه اقتصادی معدنداران کافی است.

27 میلیون هکتار زمین کشاورزی است . اعلام کنیم اگر احیا کنید برای خودتان.

راهکار سوم : هدفمندی یارانه هاست. گام اول را باهم برداشتیم. آثار خوبی هم داشت. قرار بود به سمت طبقات کم برخوردار تعادل ایجاد کنیم. قرار بود بنگاههای ناکارآمد را به بنگاههای کارآمد مبدل کنیم. در گام اول محقق شد. مدل کار ما بعنوان یک الگوی مدیریت در تمام جهان ثبت شده .

ضریب جینی در سال 90 ، از 40 به 37 درصد رسید. هیچ طرح اقتصادی نتوانسته شاخص های اقتصادی را به این حد تغییر بدهد. اتفاقی که افتاد این بود که 17.5 میلیارد دلار نیاز ما به واردات فرآورده ما کم شد و 11 میلیارد صادرات افزایش یافت و صادرات 3 میلیارد دلار کاهش داد.

* برخی می گویند هدفمندی قیمت ارز را بالا برد. مگر هدفمندی مصرف ارز را بالا برد که قیمت را بالا ببرد. تورم را کاهش داد.

* نقدینگی سال 89 ، 25% است و سال 90 در حدود 19.4% . یعنی نقدینگی را هم کاهش داد.

* صندوق هدفمندی هم درمجموع تراز مثبتی دارد. راهکار انتخابی هم راهکار درستی بود. باید خود مردم مدیریت کنند. مردمی ترین دولت های جهان هم نمی توانند بگویند مردم واقعاً چه می خواهند.

* برخی می گویند یارانه موجب بیکاری و تنبلی می شود. مگر در دنیا بیمه بیکاری وجود ندارد؟

* این طرح دشمنان را نگران کرد. ظرفیت عظیم و هنرمندی ملت را دیدند. دیدند می توان کشور را بدون نفت اداره کرد. دیدند اقتصاد ایران رقابتی شده. اقتصاد در حال واقعی شدن است. رشد پایدار در حال شکل گیری بود که شدت تحریم ها را بالا بردند.

* مطالعات دولت برای مرحله دوم آماده است. تبعات و آثار آن هم پیش بینی شده است. من باور دارم که می توانیم حداقل معیشت را برای مردم تامین کنیم.

* شرایط کشور اقتضا می کند که ما منابع خودمان را احیا کنیم و از دامنه دشمنی ها دور شویم. دولت حاضر است خطرها را بپذیرد تا دولتهای بعدی راحت تر کار کنند.

* اجرای طرح های بزرگ در کشور فقط و فقط از طریق تفاهم امکانپذیر است. کسی نمی تواند بگوید من خودم اجرا می کنم.

راهکار چهارم هم اصلاح نظام بانکی است. ما چندتا بانک را کرده ایم وکیل ملت. به ملت می گوییم برو دنبالش و بگیر. این را می توان درست کردو در اینده نزدیک خدمت شما می آیم و طرح بانکی را تشریح می کنم.

اصلاح نظام توزیع و اصلاح پول ملی آماده شده که منتظر زمان مناسب هستیم برای آغاز آن.

* ملتی که قالی می بافد نباید روی حصیر زندگی کند. ملتی که این همه ثروت دارد نباید این مشکلات را داشته باشد. به خدا می توان کارهای بزرگ کرد.

* اقتصاد نیازمند تمرکز مدیریت است . از چند نقطه موازی نمی  توان اقتصاد را اداره گکرد. تجربه نشان داده این دولت هرقولی داده پای آن ایستاده و اجرا نموده است. دولت خود را فدا می کند تا کار زمین نماند.

* برخی می گویند شش ماه آخر دیگر کارهای بزرگ نکنید. مگه روزها باهم متفاوت است . شش ماه اول و آخر دولت ها باهم متفاوت است. هر یک روز می توان کار بزرگ کرد.

* برخی هم هستند که از مرز نقد عبور می کنند. گفته اند دولت برخی از منابع ارزی را مخفیانه 2500 تومانی فروخته و نگهداشته برای اغاز. آقای ابوترابی من به شما نگفتن دولت بدون تفاهم مجلس اینکار را نمی کند؟ تو را به جدت. گفتم یا نگفتم؟

*این دولت کار محرمانه ندارد. ایراد گرفته اند چرا طرح هدفمندی را اول به مردم گفتی .

*برای تغییر ذائقه شما نقل کنم. دوستی رفت به اعضای دولت کلی اتهام زد. بعد از جلسه یکی به او گفت سند هم داری؟ گفت: آقارو باش 7 ساله نهادهای نظارتی و تمنیتی چیزی پیدا نکردند ، از من سند می خوای.

* سه قوه مستقل داریم با اختیارات مستقل. برای دولت یکسری اختیارات مستقل است و یکسری اختیارات نظارتی. ما در قانون گذاری دخالت نمی کنیم ، اما اگر تصمیمات دولت دائم با طرح و مصوبات متوقف شده ، دولت چگونه کار کند؟ قانون اگر پی در پی تغییر کند ، ثبات از بین می رود. برنامه ریزی به مشکل می خورد. قانون شما تا در قطار دولت در ریل بیفتد زمان می برد و اگر در میان راه تغییر کند مشکل ایجاد میشود. نباید در هندسه قانون اساسی تغییر ایجاد کرد. توسعه مرز اختیارات یک قوه در سایر قوا درست نیست. در اصل 138 قانون اساسی ، هر برداشتی که می کنید ما با شما هم عقیده ایم.

* لایحه حق دولت است. دولت به این میرسد که کاری باید در کشور انجام شود ، درست یا غلط آن را می سنجد، به مجلس لایحه می دهد. در هر مرحله ای دولت می تواند لایحه خود را پس بگیرد و نمایندگان با ارائه طرح می توانند در مورد آن نظر بدهند.

* اصل 126 قانون اساسی هم امور اداری کشور را به رییس جمهور تفویض کرده. اصل 121 قانون اساسی سوگند رییس جمهور را مطرح می کند.

* قانون اساسی را همه باید رعایت کنیم. مدیریت اجرایی کشور باید متمرکز باشد.

* بین خود و خدا در این شرایط سخت میشه وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی دوسوم وقت کاری خود را در دستگاههای نظارتی بگذرانند. کی به کارشان برسند. چطور خدمت کنند.نمیشه دایماً یک قوه تحت فشار باشد ولو با دلایل درست.

* من آمدم بگویم ملت ایران در برابر دشمنانش دست بسته نیست.

* به من یادداشت دادند آقای ابوترابی که من بنشینم در جلسه و استماع کنم . اما برنامه هایی دارم و معذورم!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
622
994
این دولت بیشترین احترام را برای نمایندگان مجلس قائل بوده (کلی خندیدیم میخواین بقیه سخنرانیش رو از قبل بگیم)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
372
955
همزمان دارم نمودار قیمت طلا رو هم رصد میکنم :)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
277
540
ای وای !!!!!!!!!!!!خوب بخوانید طرح های امروز رای هم بیاورد کلک بقیه منابع کشور خوانده است اگر مجلس و نمایندگان مردمی باشند باید جلوی این کارها را بگیرند و گرنه بلبشویی خواهد شد مهار نشدنی
! حالا دام به جنگل برگردد و زمین های دیگران به دست گروهی دیگر بیافتد و دوباره چاههای عمیق و از بین رفتن ابخیز داری نصف نیمه ی خودمان!!!!! کلا یک زمین سوخته بعد از ایشان!!!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
363
743
واقعا از این همه شفاف سازی توسط جناب آقای احمدی نژاد سپاسگذاریم ایشون ماروازخواب غفلت بیدارکردند
همه چی آرومه مملت ایران چقدرخوشبختیم......
این رشته سردراز دارد؟
طبقه منفی یک تو جامعه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
170
609
اینایی که گفتی به من کارگر ساده که 500 تومن حقوقمه و 360 تومن کرایه خونه میدم (44 متر خونه 5 نفر)
توفیقی میکنه ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
پ ن پ كرايه خونه ات 100برابر شده و حقوقت نصف (اگه بي كار نشي)ديگه بهتر از اين چي مي خواي ؟هان؟بگو ببينم يالا
آرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
261
612
واقعا هرچی رییس دولت گفت درست از آب دراومد مثل دلارزیر1000تومن !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
118
604
ملتی که قالی می بافد نباید روی حصیر زندگی کند. ملتی که این همه ثروت دارد نباید این مشکلات را داشته باشد. مثل اینکه جناب رییس جمهور هم اهنگ جدید .... را گوش کرده
سعیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
115
167
کارت درسته انتخاب.
من دنبال می کنم لحظه به لحظه
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
119
502
آقای رییس جمهور مثل اینکه شما درمیان مردم زندگی نمیکنید کمر ملت از گرانی شکسته.از قیمت خودرو بگیر تا قیمت نان و ..... .قیمت ها همانند تالاربورس روز به روز تغییر مبکند.شب میخوابیم وصبح بلند میشویم ومیبینیم قیمت همه چیز تغییرکرده به همین خاطرکسی جرات سرمایه گذاری ندارد.چرا نمیگویید که چند نفربه همین خاطر ازایران رفته و در جای دیگری سرمایه گذاری کرده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
121
299
آقای احمدی نژاد این معذوریت شما یعنی وقتی برای شنیدن حرف مردم ونمایندگانشان نداری وارزشی قائل نیستی
متمکن سابق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
183
255
آخ جووون یارانه!!! از کار که بیکار شدیم حداقل یارانه بگیریم که از گرسنگی نمیریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
118
174
همین ماکه چیزی نفهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
908
237
به نظر من حرفاش منطقی بود
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
به عمل کار برآید نه به گفتار
lpln vqh
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
به عمل چی ؟ حرفاش منطقی بود دیگه .اصلا دولت بد . مجلس خوبه با این کاراش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
احتمالا شما تو ایران زندگی نمی کنی
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
205
353
"من آمدم بگویم ملت ایران در برابر دشمنانش دست بسته نیست."
با توجه به اینکه آقای احمدی نزاد تو تمام سخنرانیها و مصاحبه هاش هر موقع از واژه ملت استفاده میکنه منظورش دولته، آخر سخنرانیش علناً داره مجلس رو تهدید میکنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
113
278
"الان ما تبدیل شده ایم به بزرگترین صادر کننده نفت در منطقه با درآمد 100 میلیارد دلار در سال. "

"هدفمندی یارانه هاست. گام اول را باهم برداشتیم. آثار خوبی هم داشت. قرار بود به سمت طبقات کم برخوردار تعادل ایجاد کنیم. قرار بود بنگاههای ناکارآمد را به بنگاههای کارآمد مبدل کنیم. در گام اول محقق شد. مدل کار ما بعنوان یک الگوی مدیریت در تمام جهان ثبت شده "
"نقدینگی سال 89 ، 25% است و سال 90 در حدود 19.4% . یعنی نقدینگی را هم کاهش داد. "

" برخی می گویند شش ماه آخر دیگر کارهای بزرگ نکنید. مگه روزها باهم متفاوت است . شش ماه اول و آخر دولت ها باهم متفاوت است. هر یک روز می توان کار بزرگ کرد.
"
واقعا .....؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
117
401
ملتی که قالی می بافد نباید روی حصیر زندگی کند!!!!!!!!!! مقصر پرتقال فروشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
112
199
ملتی که قالی می بافد نباید روی حصیر زندگی کند، . ملتی که این همه ثروت دارد نباید این مشکلات را داشته باشد. باریک الله!!!!! ولی خوب آهنگ جدید رو حفظ نکردید
lمصطفی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
110
197
این چه نوع تعاملیه که طرف اومده حرفاشو زده و بعد هم رفته؟؟!! ظاهرا معنی تعامل رو هم عین تعریف افراد شاغل عوض کردن!!
عقيل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
167
247
واقعا متاسفم
فقط همين
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
73
168
به خدا مجلس اگه تونست سر وقت لایحه بودجه رو که 15 آذر از دولت بگیره هنر کرده بقیه کارا پیش کش
به خداسال بعدم باید حقوق کارمند همین حقوق امسال باشه ولی تورم سال بد دوبراره شده ما فقط می سوزیم و میمیریم همین تا اخرت که خدایی باشد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
111
250
ای خدا دارم دیوونه می شم
sahar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
240
71
من حوصله خوندن نداشتم ...يارانه ها رو بيشتر نكرد بريم حال شو ببريم
امید ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
105
210
بیشتر صحبتها شبیه شعار انتخاباتیه تا توصیفی از شرایط واقعی کشور!
صبر ایوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
107
260
من موندم ایشون این 4 تا راهکارو چرا 7.5 سال پیش ارائه نکرد مشکلاتمون زودتر حل شه!!! حیف شدااا !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
واسه اینکه 7 سال پیش بااین مشکلات مواجه نبودیم.تازه اگه هم پیمانان داخلی باغرب بزارن دولت کارشو بکنه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
107
261
این هدفمندی یارانه ها مثل اینه که مثلا به یکی بگیم من به حقوق شما دویست هزار تومن اضافه میکنم چهارصد هزار تومن کم میکنم مسلم است که این خدمت کردن نیست بدبخت کردن است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
86
227
آيا مي دانيد كه ارزش حقوق ؛ حقوق بگيران به يك چهارم سقوط كرده است!!!! يارانه ما روز اول ارزش 45 دلاري داشت حالا شده 15 دلار لطفا مابه التفاوت انرا قبل از اغاز مرحله دوم واريز فر مائيد بقيه كارها پيشكش .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
111
215
واسه خودم و واسه مجلس متاسفم كه فكر مي كرديم امروز چيز جديدي ميشنويم يا خبر تازه اي ميشه
سمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
175
114
بخدا باهات موافقم ناشناس
هیژا
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
252
253
من باور دارم که می توانیم حداقل معیشت را برای مردم تامین کنیم. درود بر جسارتت، حداقل معیشت یعنی چه؟ بگو می خواهیم مردم رو آرام آرام بکشیم..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
707
331
زنده باد احمدی نژاد کارای بزرگو باید به احمدی نژاد سپرد شجاعتش تحسین برانگیزه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
190
349
آقای رییس جمهور شما که میگید اجرای فاز اول هدفمندی موفق بوده و به مردم خدمت شده بسیار خوب پس چرا به نظر سنجی عمومی گذاشته نمیشود؟ اینکه هدفمندی یارانه ها خوب بوده یا به ضرر مردم بوده و اینکه آیا فاز دوم هدفمندی اجرا بشه یا نه را مردم باید بگویند نه شما
نظرات بینندگان