arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۲۰۳
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
عسگراولادی:

نمی شود هیچ جنبه مثبت "میرحسین" را نبینیم و ایشان را نفی کنیم/ تاریخ جمهوری اسلامی را نمی‌شود بدون هاشمی نوشت/ اسلام جهانی باید چراغ بردارد دنبال امثال ناطق و هاشمی بگردد

میرحسین موسوی هشت سال نخست‌وزیر امام و رهبری بود. ایشان به عنوان نخست‌وزیر امام مطرح و مشهور بود. در صورتی که در واقع نخست‌وزیر آیت‌الله خامنه‌ای بود/ آیت‌الله هاشمی واقعا فروتنی می‌کنند. و هر چه رهبری به عنوان حکم بفرمایند ایشان کاملا تبعیت می کنند ولی استنباطات خودش را می‌گوید/ آیت‌الله هاشمی شخصیت دوم مملکت است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حبیب الله عسگراولادی می گوید:ن می شود هیچ جنبه مثبت میرحسین نبینیم و ایشان را نفی کنیم.. میرحسین موسوی هشت سال نخست‌وزیر امام و رهبری بود. ایشان به عنوان نخست‌وزیر امام مطرح و مشهور بود. در صورتی که در واقع نخست‌وزیر آیت‌الله خامنه‌ای بود.

به گزارش سرویس سیاسی  انتخاب به نقل از شما ، او می گوید: تاریخ جمهوری اسلامی را نمی‌شود بدون هاشمی نوشت

مصاحبه ای با حبیب الله عسگر اولادی صورت گرفته است که در آن به نقل خاطراتی از دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و همراهی و مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته شده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

* جناب آقای عسگراولادی خدمت شما هستیم تا برخی از خاطراتتان در ارتباط با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از زبان شما بشنویم.
- بسم‌الله‌الرحمن الرحیم - با استدعای صلوات و سلام بر حضرت ولی‌عصر(عج) و درخواست علو درجه برای امام خمینی (امام راحل) و شهدای انقلاب اسلامی و عرض سلام و عرض ادب به محضر ولی‌امرمسلمین و تمامی ایثارگران. خدا را شکرگزارم مطلبی که از من خواسته شده بود به عنوان روزنامه جمهوری اسلامی که من درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عرایضی داشته باشم. در یک مصاحبه من این درخواست را موکول کردم به بعد که عزیزان مفتخر کردید و تشریف آورید. من امیدوارم در همان زمینه‌ای که قول دادم بتوانم بحثهایی را داشته باشم.
از زمانی که روزنامه جمهوری اسلامی شروع به فعالیت کرد من همیشه علاقه‌مند به روزنامه بودم.
من در این مصاحبه تصمیم دارم با شما کمی باز صحبت کنم. ابتدا عرض کنم که این نامه‌ای را که خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مجلس نوشتند، من این نامه را به دقت خواندم. نامه بسیار متین بود و در شأن آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش بود. دفاعی معقول و متین بود. البته آنچه که از مجلس پخش شد کمی محدود کرده بودند. کل آن نامه را پخش نکردند. من کل نامه را خواندم. این نامه برای من تداعی معانی شد. یادم آمد در سال 1348 شمسی ما از زندان قصر تهران به زندان برازجان تبعید شدیم. آیت‌الله انواری، شهید بزرگوار عراقی و بنده، سه نفری به برازجان تبعید شدیم. ما هر سه به یک اتهام در بیدادگاه شاه محاکمه شده بودیم. علت تبعید را هم اشاره می‌کنم. چهار نفر از اعضای یک گروه چپ از زندان فرار کردند. البته فرار ناموفق داشتند. فرار اینها باعث شد که زندانبانان در کل زندانها شدت عمل به خرج دادند.

* این چهار نفر عضو گروه بیژن جزنی بودند؟


- بله. از بچه‌های گروه جزنی بودند. دستگیر شدند. روی پشت‌بام یا باغ زندان قصر دستگیر شدند. فردای آن شب گاردی‌ها ریختند زندان و به شدت سخت‌گیری کردند. همه وسایل رفاهی را از ما گرفتند. کتابها را جمع کردند. برق لامپ‌ها را قطع کردند. حمام را قطع کردند. ملاقات را قطع کردند. ما در برابر این خشونت زندانبانان اعتصاب غذا کردیم. به غیر از آیت‌الله انواری، ما همگی اعتصاب غذا کردیم. آیت‌الله انواری بیمار بودند و نتوانستند در اعتصاب غذا شرکت کنند. 11 روز این اعتصاب طول کشید. شب یازدهم رئیس کل زندانها به همراه چند نفر از ساواکیها، آمدند بند ما. ابتدای ورود شروع کردند به ما حمله کردند که چرا اعتصاب غذا کرده‌اید و اعتصاب غذا حرام است و از این جور حرفها. بعد رئیس کل زندانها روبه آقای انواری کرد و گفت: آیا شما نباید به اینها بگویی اعتصاب غذا حرام است؟ چرا تذکر ندادید؟ آقای انواری خیلی شجاعانه جواب داد: آیا من باید به این آقایان تذکر بدهم که اعتصاب غذا نکنند؟ گفت: بله دیگه. آقای انواری گفت: اول باید به شما تذکر می‌دادم که چرا اینقدر ظلم می‌‌کنید و دیگر وقت برای تذکر دادن به اینها نمی‌رسد. رئیس کل زندانها گفت: معلوم می‌شود که شما هم با اینها هستید. دو روز بعد من و آقای انواری و شهید عراقی را تبعید کردند به برازجان. ما رفتیم و وقتی رسیدیم برازجان خیلی به ما سخت گرفتند. در زندان برازجان یک بند سیاسی بود، چند نفر از نیروهای چپ آنجا بودند. دو نفر از همین افرادی که قصد فرار داشتند هم در آنجا بودند. ما اولین خاطره‌ای که می‌توانیم از زندان برازجان داشته باشیم کمک مردم دشتک، دلوار و مناطقی بود که رئیسعلی دلواری آنجا فعالیت داشت، مردم این مناطق به محض اینکه مطلع شدند ما به زندان برازجان تبعید شده‌ایم، شروع کردند. برای ما غذا و میوه و سایر مایحتاج را فرستادند. مهمان‌نوازی خیلی خوبی از ما کردند. مردم برازجان هم به ما کمک کردند. اما دلواری‌ها خیلی به ما کمک کردند. بوشهری‌ها هم به ما کمک کردند. دومین کمکی که به ما در زندان و تبعیدگاه برازجان شد آیت‌الله حائری که امام جمعه شیراز بود و برادر بزرگشان که در شیراز بود و مرحوم شد اینها هم به ما کمک می‌‌کردند. آقای آقاسید احمد خمینی از قم هر چند وقت یک بار هدایایی می‌فرستادند. یک روز به ما اطلاع دادند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌خواهند بیایند ملاقات. وضع ملاقات در برازجان خیلی سخت بود. سخت‌گیری زیاد بود. هرکس می‌آمد ملاقات دستگیر می‌شد و می‌بردند ساواک شیراز و او را شکنجه می‌کردند. آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی در چنین شرایطی آمد زندان برازجان ملاقات ما. خودش بود، همسرش بود، دو تا دخترانش بودند و سه تا پسرشان. یعنی تمام خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سال 1349 آمدند زندان برازجان و در سخت‌ترین شرایط با ما ملاقات کردند. اینکه گفتم با انتشار این نامه، خانواده آقای هاشمی برای من تداعی معانی شد، منظورم همین بود. خانم عفت مرعشی همسر ایشان، فاطمه خانم، فائزه خانم، آقا محسن، آقا مهدی و آقا یاسر. همگی اینها بودند. آقای حاج شیخ علی اصغر مروارید را هم آوردند. یکی از مبارزین جدی بود. ایشان هم با خانواده آمدند. آقای حبیب‌الله شفیق همراه با خانواده آمدند. آقای نیری با خانواده آمدند. آقای ابوالفضل توکلی بینا هم با همه اعضای خانواده آمدند. آقای حاج حسین مهدیان هم همراه خانواده آمدند. یک کاروان بزرگ را آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تدارک دیده و آمدند ملاقات ما در زندان برازجان.

آقای عراقی با رئیس شهربانی برازجان دوست شد. یک سرهنگی بود آدم خوبی بود. پخته و جا افتاده بود. انسان بسیار شریفی بود. آقای عراقی با او صحبت کرد و گفت که اینها آمده‌اند ملاقات و ما می‌خواهیم از اینها پذیرایی کنیم.

* آقای عسگراولادی چون ذکر خیری از این جناب سرهنگ زندانبان رژیم شاه می‌کنید، اگر مقدر است نام ایشان را برای ثبت در تاریخ بگوئید.

- متاسفانه الان یادم نمی‌آید. اگر یادم آمد حتما به شما اطلاع می‌دهم. به هرحال این جناب سرهنگ انسان و شریف اجازه داد که کاروان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیایند داخل زندان، داخل بند ما و با ما ملاقات کنند. آقای عراقی دست به کار شد و غذا را تهیه دید و سه تا سفره در زندان برازجان انداخت. یک سفره آقایان،‌ یک سفره خانمها ویک سفره برای بچه‌های کاروان. این موضوع اصلا در زندان برازجان سابقه نداشت. آقای هاشمی رفسنجانی در اینجا یعنی در آن شرایط سخت و در زندان برازجان سخنرانی کرد. در تشویق و تایید و تبلیغ مبارزات. این کار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن شب ظلمانی رژیم ستمشاهی خیلی مهم بود. این سخنرانی که ایشان کرد واقعا خیلی تلخی‌های تبعید و زندان برازجان را از ما گرفت. زندان برازجان جای خیلی سختی بود. اتاق من در زندان برازجان بغل اتاق آقای انواری و شهید عراقی بود. من از این اتاق می‌خواستم بروم آن اتاق با دمپایی پایم می‌سوخت. در زندان برازجان به ما روزی 28 ریال به عنوان جیره زندانی می‌دادند. ما 2 ریال هم رویش می‌گذاشتیم می‌شد 30 ریال تمام 30 ریال را می‌دادیم یخ می‌خریدیم. اینقدر وضع آنجا سخت بود. آقای هاشمی رفسنجانی همان روز اول ملاقات با خانواده خودش و سایر اعضای کاروان مشورت کرد و پیشنهاد داد کاروان سه روز دیگر در برازجان بمانند. کاروان سه روز دیگر در برازجان ماندند و هر سه روز می‌آمدند زندان و ناهار با ما می‌خوردند و می‌رفتند. باز هم باید از آن جناب سرهنگ رئیس زندان برازجان به نیکی یاد کنم. این سرهنگ آن روزها واقعا خیلی سماحت، به خرج داد.

خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کاروان او. به یک خاطره بسیار جدی در ذهن ما سه نفر و تمام زندانیان سیاسی و غیرسیاسی برازجان ماندنی شد و خاطره بی‌سابقه شد. البته قبلا فدائیان اسلام چنین کاری را کرده بودند. زمانی که شهید نواب صفوی در زندان بود، حدود 50، 60 نفر از اعضای فدائیان اسلام رفتند زندان ملاقات نواب صفوی. البته یک خاطره‌ای هم درباره حجت‌‌الاسلام والمسلمین آقای سید محمود دعایی دارم. در فکرم این است که با ایشان صحبت کنم و این خاطره را در روزنامه اطلاعات هم منتشر کنم. یکی از شبهای خیلی تلخ در زندان برازجان در سلول خودم مشغول مطالعه بودم، دوستان مرا صدا کردند و گفتند که رادیو روحانیون عراق دارد درباره شما صحبت می‌کند. من رفتم پای رادیو و شنیدم که آقای دعایی دارد درباره ما صحبت می‌کند و بحثی را با عنوان جمهوریخواهان مسلمان در ایران چه می‌اندیشند و چه می‌گویند. این عنوان آن بحث بود و ایشان اداره می‌کرد. ان شاءالله تفصیل این خاطره را بعدها می‌گویم. وقتی من گوش کردم ایشان یک چکامه‌ای تنظیم کرده بود به خانواده‌های ما، یعنی وقتی خانواده‌های ما و دوستان و آشنایان و فامیل آن را می‌شنیدند بسیار اثر گذار بود. این حرکت آیت‌الله رفسنجانی و حمایت بعضی از روحانیون شیراز و فارس و بعضی از مراجع باعث شد. ما را از تبعید برازجان به تهران برگردانند.

*لطفاً تاریخ تبعید زندان برازجان را دقیق بفرمائید

- سال 1348 شمسی تبعید شدیم و تا اواسط سال 49 شمسی به زندان قصر تهران برگردانده شدیم.
همچنانکه مسبوق هستید وقتی برادر گرامیمان آقای شریعتمداری در سر مقاله کیهان راجع به آیت‌الله هاشمی چیزی نوشت و آقای رسایی در مجلس سخنرانی کرد و دومین سخنرانی‌اش هم بعد از جواب خانوادة آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی پخش شد، من مطلبی نوشتم برای کیهان با عنوان پامنبری فرستادم کیهان و چاپ شد. بعد هم یک نامه‌ای به آقای رسایی نوشتم و خطاب کردم برادرم رسایی اگر تو حرف‌داری راجع به آقای مهدی ایشان زیر نظر قوه قضائیه است، چرا این مسائل را سرایت می‌دهی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؟ چرا این را به خانوادة آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سرایت می‌دهی؟ البته ایشان جوابی به نامه من نداد. من می‌خواستم توضیحی بدهم و بگویم چرا من راجع به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این تداعی معانی برای من پیش آمد و چرا این حرفها را دارم بیان می‌کنم. برای این است که نسل جوان ما بداند که یک چهره و شخصی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بالاترین سرمایه‌گذاری را برای نهضت اسلامی امام داشت.

آقای هاشمی یکی از مقامات روحانی بود که نسبتاً متمکن بود. از ارث پدری‌اش باغ پسته داشت و هم در قم باچند نفر دیگر بساز بفروشی داشتند. ایشان در چاپ و پخش اعلامیه‌های امام خمینی و انقلابیون خیلی کمک می‌کرد حتی شهید عراقی نقل کرده همین اسلحه‌ای بود که حسنعلی منصور را با آن کشتند، اسلحه‌ای بود که آقای هاشمی داده به آقای عراقی و داده به بخارایی. از طرف دیگر من به این جوانان عرض می‌کنم تاریخ جمهوری اسلامی را نمی‌شود بدون هاشمی نوشت. چرا؟ قبل که بماند، از اول انقلاب ایشان مشاور ممتاز امام خمینی بودند. بعد از آن ایشان نماینده فرماندة کل قوا در جبهه بود. بعد از آن ریاست مجلس را داشتند. بعد از آن رئیس‌جمهور شدند. بعد از آن رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت شدند. یکی از اعضای فعال شورای انقلاب بودند. بنده هم از دورة سوم با عنایت مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم و در این مدت عنایت مقام معظم رهبری را نسبت به ایشان دیده‌ام. البته در عین حال ایشان در این دورة اخیر زیر حملات شدید بودند، اما مقام معظم رهبری باز هم ایشان را رئیس مجمع تشخیص مصلحت کردند. ایشان در مجلس خبرگان عضو فعال بودند و مدت زیادی ریاست مجلس خبرگان را بعد از آیت‌الله مشکینی داشت.

نمی‌شود تاریخ جمهوری اسلامی را هر دوره‌اش را بنویسید و هاشمی را حذف کنید. من به نسل جوانمان می‌گویم احساسات خود را کنترل کنید. بنده برای شما عرض می‌کنم ما دو رهبر، شش رئیس جمهور، پنج، شش رئیس مجلس، پنج، شش نخست‌وزیر گذرانده‌ایم. یک عده آدمها تحریک می‌کنند نسل جوان ما را و می‌خواهند همه گذشته ما غیر از احمدی‌نژاد را خراب کنند. بنده معتقدیم این کار خراب کردن تاریخ جمهوری اسلامی است.

دو نکته هم راجع به آقایان میرحسین موسوی و کروبی عرض کنم. آقای میرحسین موسوی هشت سال نخست‌وزیر امام و رهبری بود. ایشان به عنوان نخست‌وزیر امام مطرح و مشهور بود. در صورتی که در واقع نخست‌وزیر آیت‌الله خامنه‌ای بود. آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور بودند و ایشان نخست‌وزیر بودند. اگر ما هیچ جنبة مثبتی در آقای میرحسین موسوی نبینیم و بیائیم ایشان رانفی کنیم و واقعیت قضیه را به او نگوئیم. واقعیت قضیه این است که موسوی و کروبی، اینها فتنه‌ساز نیستند. اینها اهل فتنه نیستند. فتنه را آمریکا و انگلیس و اسرائیل ساختند. یک تعدادی از عوامل آنها دور اینها جمع شدند واز اینها سوء استفاده کردند. بعد از این قضایا که اینها محدود شدند آنها همه رفتند خارج و استخدام شدند در آمریکا و انگلیس و بعضی‌هاشان هم در اسرائیل. من معتقدم به عنوان یک خادم اسلام و خادم روحانیت و خادم امام و خادم نظام، که دشمن دارد کاری می‌کند که انتخابات آینده‌ ما تبدیل به میدان جنگ بشود و ما باید کاری کنیم که تبدیل به میدان جنگ نشود. در ادامه بحثم سه تا تذکر به آقای هاشمی وارد است. البته با اینکه من ایشان را یک مجتهد سیاسی می‌دانم، از طرف دیگر ایشان در زمان امام همه نظرات مستقل خود را داشتند، اما هر جا امام حکم می‌کرد، ایشان تبعیت می‌کرد. من شاهدم در شرایط کنونی هم ایشان نظرات مستقل هم دارد، اما هر جا مقام معظم رهبری حکم کرده باشد، ایشان تبعیت می‌کنند. ولی استنباطات خودش را می‌گوید. من چند تذکر می‌خواهم بدهم. یکی از تذکرات من این است که موضع‌گیریهای آیت‌الله هاشمی نباید مغایر موضع‌گیریهای مقام معظم رهبری باشد. مقام معظم رهبری انتخابات 88 را گواهی کردند، رئیس‌جمهور را تنفیذ کردند. هیئت دولت را پذیرفتند. جا ندارد که از آن انتخابات به عنوان تقلب یاد کرد. تذکر بعدی بنده این است که ایشان در موضع‌گیریها نباید با رهبری زاویه پیدا کنند. چرا؟ چون درست است که رئیس‌جمهور شخصیت دوم مملکت است. شخصیت اجرایی است. اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیت دوم مملکت است. و ایشان نباید با رهبری زاویه داشته باشند. من در اینجا یک نکته از سلمان فارسی را یاد می‌کنم. امیرالمؤمنین (ع) درجایی می‌رفتند. امیرالمومنین جلو و سلمان پشت سر. هر چه راه می‌رفتند جای پای سلمان را نمی‌دیدند. از سلمان پرسیدند:‌شما مگر همراه علی(ع) نبودید، پس چرا جا پای تو نیست. گفت: من پا جای پای علی(ع) می‌گذاشتم.

من یک خاطره‌ای هم از امام در باره آیت‌الله بروجردی نقل کنم. اواخر حیات پربرکت آیت‌الله بروجردی عده‌ای از امام می‌خواستند که شما هم خودی نشان بدهید. ایشان گفت که بر عکس من باید کاری بکنم که فقط سرآقای بروجردی دیده شود من باید سرم را بکشم پایین تا فقط سر آقای بروجردی دیده شود. زمان حیات آیت‌الله بروجردی خیلی‌ها رساله دادند، امام خمینی رساله نداد. همه سعی می‌کردند خودی نشان بدهند، ایشان خودی نشان نداد. گفت من باید سرم را پایین بکشم، یک سر پیدا باشد.

تذکر دیگرم این است که همه علما و بزرگان و همین‌طور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید سر خود را پایین بگیرند. باید یک سر هویدا باشد.

اما واقعا از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکر دارم. من در جلسات مجمع تشخیص مصلحت که در خدمت ایشان هستم،‌خیلی مراعات سربودن رهبری را دارند و به نسل جوان می‌گویم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واقعا فروتنی می‌کنند. و هر چه مقام معظم رهبری به عنوان حکم بفرمایند ایشان کاملا مراعات می‌کنند. ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ اشاره‌ای مغایر حکم مقام معظم رهبری ندارند.


من که در بارة آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صحبت می‌کنم من با ایشان زندان و ایوان بوده‌ام. در زندان سالیان سال بخصوص زندان اوین با ایشان بوده‌ام. مدیریت ایشان در زندان اوین دور از افراط و تفریط عالی بود. وقتی هم آمدیم بیرون از شورای انقلاب تا امروز در خدمت ایشان بودم. در انتخابات ریاست جمهوری بنده رزرو آقای رجایی شدم. همان موقع ترور شدم. زخمی شدم. همان موقع مجلس به من به عنوان نائب رئیس رای داد. مدتها نائب رئیس ایشان در مجلس بودم. در هشت سال ریاست جمهوری ایشان همکاری خیلی نزدیک با ایشان داشتم. عرض می‌کنم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام ناطق نوری شخصیت‌هایی هستند که اسلام جهانی و بیداری اسلامی باید چراغ بردارند دنبال امثال اینها بگردند. عرضم را به این صورت تمام می‌کنم. شرایط ما در انتخابات دشمن فتنه جدید و انحراف جدید دارد. فتنة جدیدش این است که ماها را به جان هم بیندازد. ما باید کاری کنیم که به جای جنگ جشن داشته باشیم. انتخابات آینده سه قطبی است. یک قطب دولتی‌ها، یک قطب اصلاح طلبان و منفردین و یک قطب اصولگرایان، این سه قطب باید با هم رقابت کنند. اجازه ندهیم رقابت به تنازع بکشد. از شما تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۴
امید 17ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
605
1454
ناز نفست حاج حبیب ... یکی نیست بگه هاشمی و موسوی رو مفت به دست آوردیم که هر کی از راه رسید به خودش اجازه میده تخریبشون کنه و همینطوری مفت هم از دستشون بدیم ... دمت گرم خدا خیرت بده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
196
515
حفظه الله.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
223
580
جالب بود خدا خیرت بده حقایق را گفتی انشائ الله نسل جوان متوجه بشوند وشخصیت هاشمی را به خاطر بسپارندوفراموش نکنند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
265
502
درود بر عسگر اولادی ازاده و متدین و وحدت افرین
sadegh Rastgoo
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
1674
467
جناب عسگر اولادی در راستای حمایت از سران فتنه افاضه فرموده بودید که " میر حسین موسوی 8 سال نخست وزیر امام و رهبری بوده و...." باید بعرضتان برسانم ابوبکر و عمر هم از یاران صدیق رسول الله ( ص) بودند " نتیجه شد و چه بود ؟
جناب آقای عسگر اولادی نازک تر ازگل آفاضه فرموده بودید که هاشمی شخص دوم مملکت میباشد لطفآ قانون اساسی را بهتر بخوانید و قانون اساسی نظر شما را تائید نمیکند " و باز افاضه فرموده بودید که تاریخ انقلاب را نمیشود بدون هاشمی نوشت باید بعرض مبارکتان برسانم تاریخ اسلام را هم نمیشود بدون طلحه و زبیر نوشت.
آقای عسگر اولادی لطفآ دست از رفیق بازی بر دارید" خیانتی که سران فتنه کردند با اب زمزم هم نمیشود شست. والسلام.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
286
500
درود بر وجدانهای بیدار. کاش وجدان دیگران هم بیدار می شد . امیدوارم امروز آقای خاتمی در نماز جمعه برنامه ای برای حمله و هجمه به آقایان هاشمی و موسوی و این بار عسکرولادی نداشته باشند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
190
399
عده ای فورا هاشمی ودیگران رابه طلحه وزبیرتشبیه می کنند درحالی که دراین میان صغری وکبری ونتیجه شان ایراد دارد
واگرمقایسه ای بشود باید گفت خود همین ها کسانی هستند که یاران پیامبرراپس ازاو پراکنده کرده اند
البته نمیشه نام آورد
اتفاقا صغری وکبرای قیاس هم خوب می خونه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
172
82
من هم یک پیشنهاد دارم:
این طرحی که دولت ایران برای سوریه ارائه داده تو ایران هم اجرا کنید مطمئنا 70 درصد مشکلات اقتصادی- سیاسی- اجتماعی و ... حل خواهد شد.
یک جهان سومی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
136
258
افراد کهنسال بیشتر یاد قیامت هستند ... جوانان هم یاد بگیرند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
137
529
زنده باد حقیقت و راستی

نمردیم و یک نفر هم حرف دل مردم رو زد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
124
352
خدا خیرت بده حاج آقا. اون اقایونی که به تاریخ زنده انقلاب (روسای جمهور و مجلس و نخست وزیر سابق) حمله می کنند کجا بودند زمانی که این اتفاقات افتاده؟! کاش به دلیل حب و بغض ها چشمانمان را بر روی حقیقت نبندیم
حاتم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
126
286
احسنت.عالی بود .شجاعانه واقعیت ها راگفتید.
المیرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
24
208
و عسکر اولادی همچنان می تازد... اوضاع چیه؟ یه تحلیلی چیزی بنویسید ما از سیاست سر در نمیاریم!
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
335
117
بنده مطمئن نیستم با حضور اقای هاشمی دشمن جشن نگیرد. شاید بهتر باشد ایشان کمی استراحت کنند. در خصوص نقش ایشان در انقلاب و زحمات او، اقای عسگراولادی باید همواره یاد طلحه و زبیر باشند. یاد اقای منتظری باشند و..... امام و انقلاب و..... با هیچکس رودربایستی ندارد. پسرخاله هم نیست.
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
129
230
خیلی مردی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
145
255
صحبتهای زیبای آقای عسگر اولادی جای یک سوال باقی می گذارد!؟
چرا ایشان از آقای خاتمی دفاع نمی کنند؟
آقای خاتمی هم 8 سال رییس جمهور بود و اگر بنا بر حضور ایشان در انتخابات باشد هیچ دلیل قانع کننده ای برای رد صلاحیت ایشان وجود ندارد.در صورتی که افکار عمومی با رد صلاحیت آقای موسوی و کروبی زیاد تعجب نمی کنند.آقای هاشمی و ناطق نیز که صریحا گفته اند قصد حضور در انتخابات را ندارند.
امیدوارم نظر بدبینانه من سانسور نشود
یک جهان سومی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
118
101
افراد کهنسال بیشتر یاد قیامت هستند ... جوانان هم یاد بگیرند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
57
110
خدایا بر انصاف سیاسیون ما بیفزا و امثال ایشان را حفظ کن
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
147
119
تیز بینی آقای عسگر اولادی را میستایم
ایشان به خاطر سن و تجربه زیاد خوب می توانند شرایط را تحلیل کنند و درک روشنی از آینده دارند
امیدوارم گوش شنوایی برای فهمیدن سخنان امثال ایشان پیدا شود.در غیر این صورت خدا آخر و عاقبت کار را به خیر کند
john
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
214
120
جناب عسگراولادی نمیشه اشتباهات افراد به خاطر گذشتشون نادیده گرفت....
اونم چه اشتباهی....
دقیقا تاریخ تکرار میشه و خیلیا درس نمیگیرن...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
166
120
آفرین بر شما که با گفت حقایق به نظر من اگر خدای نکرده الان از دنیا بروید نزد خدا شهید محسوب می شوید.
تافردا
|
TAJIKISTAN
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
97
77
بسمه تعالی
مشکل این است که مافکرمی کنیم تاریخ رادرزمانی که براریکه ی قدرت سواریم می نویسندهمانطورکه برای شاه این چنین شد.
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
108
202
ممنون از اینهمه احساس خوب.
مدتهاست آرامش سیاسی از ملت سلب شده.
گاهی به نظرم میاد برخی از مسئولان از روی تفریح و خودنمایی به جر وبحث سیاسی مشغولند و از مشکلات مردم بی خبرند و... شاید اصلا مشکلات مردم رو مشکلات خودشون نمیدونند.
اگر همین حال وهوای سیاست-زده تداوم داشته باشد بعید نیست که مردم دلسرد از سیاسیت بشن... و وای از آن روز!
اکبر علی
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
89
96
احسن به شما .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
2
34
اعتدال دستور دین مبین اسلام است چه آنکه پیامبر اکرم فرمود : «خیرالامور اوسطها» و دستور عقل چه آنکه با موازین عقلی سازگار است و امروز و بدون اغراق در همیشه تاریخ ، اعتدال خواست قلبی مردم ایران بوده و هست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
113
117
با سلام و درود فراوان به سابقون و فداکاران انقلاب که اکنون اماج تهمتها و ناسزاها از طرف کسانی که در انقلاب حضور نداشته اند شده و با سلام به جناب عسگراولادی خدمت ایشان هم تشکر دارم از مواضع صادقانه و مخلصانه ایشان و هم انتقادی انتقاد از این که چرا برای رسایی نامه داده ایشان اصلا در این حد نیست و این کار اقای عسگر اولادی اگرچه با نیت خیر ولی سبب خود بزرگ بینی ایشان و احساس خواهد کرد که ادم بزرگی شده نامه به این شخص از نظر بنده اصلا مناسب نبود ...با بدان بد باش با نیکان نکو....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
110
64
اين چيزها را كه اصلا رسانه ملي نمي داند!!!
جواد
|
SWEDEN
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
82
100
صد رحمت به شرف انسانیت, درو بر تو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
5
22
باید تفاهم به عمل اید اگر اشتباهات کوچک بوده و قابل گذشت بخشیده شوند اگر دلیل مدرک و سندی هست که نشان دهد کسی خیانت کرده به طور رسمی اعلام و محاکمه شود اینکه هر کس با اطلاعات ناقص خودش و به خاطر رفاقت اشنایی فامیلی و....از یکی طرفداری بکنه و از یکی انتقاد که چیزی معلوم نمیشه این یعنی بی قانونی بازار شایعه هم که اینجوری گرم میشه و اوضاع بدتر میشه نباید مردم ما عادت کنند حقیقت را از حرف این و ان بدون مدرک و سند دلیل قبول کنند اگر کسی خیانت کرده باید مجازات بشه اگر کسی هم خاعن را ببخشد خیانت کرده اگر هم چیزی نیست که گذشت کنند دست از این کارهای فرسایشی بردارند و دشمن شاد نکنند مملکت را
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
112
44
یک مرد
یک قطار
یک قطار پر از مخالفین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
80
94
درود بر شرفت و ای آزاد مرد
سعید رایگانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
95
29
خداوند بشما توفیق روز افزون عطا فرماید !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
205
89
حاج آقا کاش 1% بصیرت شما رو مدعیان اصولگرایی داشتند...
سربازسیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
92
185
اگرچنین باشد خاتمی شخص سوم است بنی صدر چهرم اوباما پنجم تا برسه به نتانیاهو
Ali
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
60
19
الان بازم این ناشناس خان پیدا می‌شه و کامنت میذاره "ماشینش چیه ؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
55
58
معلوم نیست چه خبره اصلا هر کی یه چیزی میگه و جالبه هر روزم یک چیز متفاوت میگه مردم سردرگم کردن دیگه به حرف کسی نمیشه اعتماد کرد فضای هرج و مرج سیاسی باید یک کاری بکنند و حقیقت شفاف برای عموم مردم اشکار بشه و دیگه این حرفها تموم و هر چه زودتر بهتر چون هر چی زمان میگزره موضوع پیچیده تر میشه و مسایل جدیدی پیش میاد اینجا قوه قضاییه مسوله این وضعیت چون به وظیفش درست عمل نکرده
علی حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
54
31
خدا را شکر بزرگان نظام جسارت اظهار نظرات خود را پیدا کردند.
"نگذارید این انقلاب بدست نااهلان بیفتد.."
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
12
63
حالا من کلا کاری به موسوی و کروبی ندارم اما شما واقعا چند درصد زندگیتون رو بر اساس خواب برنامه ریزی میکنید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
47
21
اگر همینجور شروع کنیم به خط زدن وحذف کردن دیگه کسی نمی ماند واگر چیزی نگوییم این ره به ترکستان می رود که الان داره میره وچیزی از ارمانهای انقلاب باقی نمی ماند که نمانده یادتان بیاید کمک به مستضعفان و....الان بعضی مستضعفان 30 سال قبل خود مستکبر شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
71
64
به نظر بنده هم احمدی نژاد هم موسوی و کروبی هر 3 تاشون فتنه گرن و همه کسانی که از اینها حمایت میکنن بد و بدترن هیچ کدوم خوب نیستن اگرم فتنه گر نیستن ساده لوح و بی عرضه هستند
پاسخ ها
بهلول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
نظرت محترمه ولی ...
فرزند ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
25
35
خیلی عالی و واقعبینانه بود این همان الگوی فکری است که ما از ریش سفیدان انقلاب توقع داریم. یعنی مستقل, نظرات خود را بیان کنند و در عین حال مطیع رهبری باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
58
19
صحبت های آقای عسگراولادی نشان از یک احساس خطر برای آینده است . همانطور که بسیاری از کارشناسان و بزرگان کشور فهمیده اند با شرایط امروز بازی باخت - باخت است . چنان آقای تابش هم گفته اند با این وضعیت مردم از اصلاح طلبان هم عبور خواهند کرد و این یعنی خطری بزرگ .
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
78
22
اگه همه مثل اين بنده خدا فكر مي كردند كه مملكت الان گلستان بود
یوسف از رشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
107
66
به نظرم عالی است ونسل جوان ما بایدمبارزین قبل وبعد از انقلاب را عمیقا" بشناسند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
83
88
به انتخابات نزدیک می شویم...!!
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
1
20
امیدوارم تمام سیاستمداران ما این سعادت را داشته باشند که اینچنین روراست و بدور از غرض اظهارنظر کنند. و فراموش نکنند سیاست ورزی می تواند با صداقت همراه باشد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
54
24
به سهم خودم از آقای عسکر اولادی تشکر می کنم. ایشان از دلسوزان انقلاب اسلامی ایران هستند و زحمات زیادی برای اسلام کشیده اند. هر کس که عادلانه و بدون غرض و مرض اظهار نظر کند و هدفش اعتلای اسلام و کشور باشد با ارزش و قابل تقدیر است. کشور در شرایط امروز به افرادی مسئول مانند ایشان نیاز دارد. کسانی که تازه به دوران رسیده اند و هیچ چیزی بجزء قدرت و موقعیت نمی شناسند نباید میدان دار بشوند هر چند به نفع کسی یا کسانی موضعگیری کنند. انشاالله خداوند به ایشان سلامتی و عمر طولانی بدهد.
taha
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
42
17
بابا تو دیگه کی هستی!
چه جرئتی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
62
22
احسنت و آفرین.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
91
29
حرفای منطقی زدند
پیراسته فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
27
124
ازحرفهای متفکرانه وقابل تأمل آقای عسگراولادی لذت بردم
خوب بود یک چیز راهم میگفت وان اینکه نسل جوان ویا نسنسلهای بعدی می خواهند تاریخ انقلاب اسلامی ایران رابخوانند،میبینند همه "خائنین" وضدانقلابها درمصادر بالای حکومتی بودند(تاقبل از احمدی نژاد)وآن هم دوره دوم ضدولایت فقیه شد.
روسای جمهور،نخست وزیران وبعضی روسای مجلس ،وزرا ، خیلی ازنمایندگان مجلس و استانداران و...خائن،فاسد وضدانقلاب و...!
آنوقت همان جوانی که چنین تاریخی را مطالعه میکند نمی گوید ،خوب تفاوتش با حاکمان زمان شاه چه بود! ؟
البته ما کروبی وموسوی را (دربهترین شرایط بافرمول آقای عسگراولادی)نمایندگان وسفرای امریکا وانگلیس میدانیم ،درجریان فتنه 88
پاسخ ها
بهلول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
ما ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
91
29
درود بر شرف وغیرتت
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
143
34
مرحبا بر رادمرد روشن ضمیر؛ای کاش ایشان و امثال ایشان این نوع مطالب را زودتر بیان کنند تا نسل امروز و آینده تاریخ معاصر را در یاد داشته باشند و بزرگان تاریخ سازشان را بهتر بشناسند؛ بنده به عنوان کوچک آقای عسکراولادی به ایشان عرض میکنم اگر شما و پیران دوران دیده ی انقلاب این مطالب را پیشتر میگفتید؛ پس از 32سال از انقلاب اینهمه توهین به آقای هاشمی نمیشد؛ درب منزل ایشان هتاکی نمیشد. باز هم عرض میکنم بر شما واجب است که مانند آیت الله هاشمی تمام خاطرات خودتان را ثبت و ضبط و منتشر کنید.یاحق
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
88
164
بوی فتنه می آید
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
73
23
امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به نطرات خیرخواهانه وصادقانه امثال اقای عسکر اولادی نیاز دارد ولی عده ای حیات سیاسی خود را در تاختن به نیروهای اصیل انقلاب میدانند وهر گاه قافیه را می بازند بحث طلحه وزبیر را پیش میکشندولی غافل از اینکه به توهم خودر را در جبهه علی میدانند پیاده نظامهاهای هستند همه اقداماتشان به تحکیم جبهه معاویه (اسرائیل وامریکا)می انجامد در پایان به این جمله تاریخی امام خمینی( ره)اشاره میشود هاشمی زنده است چون نهضت زنده است که بار معنایی بسیاری دارد. ویک جمله به مبارز پیر عرض میشود شما باید خود را برای انواع تهمتها از جمله عامل دشمن بودن ،جاسوس بودن ،قدرت طلبی و ....اماده کنید. والعقبه للمتقین
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
5
102
خدا کند این حرفا از ته دل باشد، نه از نزدیکی انتخابات
محمد ابوبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
153
24
خدا پدرت رو بيامرزه مردم هم همين را ميگن ولي كو گوش شنوا هر كسي براي خودش فلسفه تفسير دارد
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
99
86
شما که جرات درج نظرات رو ندارید این بساط رو جمع کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
213
49
تاریخ یعنی هاشمی
از اهالی سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
32
68
درود بر هر انسان با انصافی
علی احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
169
82
خداوند وجود حاج آقای عسگر اولادی را حفظ نماید از اینکه با شجاعت واقعیات را میگویند زنده باد
ناشناس
|
CANADA
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
112
94
حاج اقای عسگر اولادی شما برای بیان این مطالب از اقای احمد خاتمی مجوز گرفتید چون ایشان از حرفهای شما ناراحت بودند.خدا پدر سید محمد خانمی را بیامرزد اگر نبود او عده ای هنوز در گوشه ای از هجره های قم به تلمز مشغول بودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
110
122
كاملا درسته
نظرات بینندگان