arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

شیعیان در معاشرت با اهل باطل، تقیه در پیش بگیرند

معاون فرهنگی قوه قضاییه اشاره به منشور تشییع براساس نامه‌ی حضرت امام صادق(ع) به یاران‌شان، اظهار کرد: براساس این منشور شیعیان باید در معاشرت با اهل باطل، تقیه در پیش بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در آیین آغاز به کار نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان ادارات کل زندان‌های کشور که از دوم بهمن‌ به مدت دو روز به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود، ضمن گرامیداشت نهم ربیع الاول، این روز را روزی شادی بخش برای دوستان اهل بیت(ع) اعم از شیعه و سنی خواند.

وی گفت: این روز تنها به دو دلیل از روزهای شادی خاندان اهل بیت(ع) و دوستداران ایشان است و موارد غیر از این فاقد سند تاریخی و بعضا خرافاتی است که باید آنها را دور انداخت.

معاون فرهنگی قوه قضاییه، سالروز آغاز امامت امام عصر حضرت مهدی (عج) و همچنین مصادف شدن با روز کشته شدن عمر بن سعد فرمانده سپاه دشمن در کربلا به دست مختار را تنها دلایلی شادی بخش اهل بیت(ع) و دوستان ایشان بیان کرد.

صادقی با گرامیداشت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، برخی رفتارهای نادرست با ملاک قرار دادن حدیث رفع القلم را مورد گلایه قرار داد و گفت: این حدیث بر خلاف قرآن است و در آن دعوت به بی‌تقوایی شده است، لذا نمی‌توان آن‌را ملاک این حرکات و رفتارها دانست.

وی با اشاره به بخش‌های دیگری از این منشور، اهل قرآن را اهل بیت خواند که علم قرآن نزد ایشان است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در همین رابطه اضافه کرد: کسانی که جزو اشقیاء هستند به نزد اهل قرآن نمی‌آ‌یند و به رای خود تفسیر قرآن می‌کنند و اهل ضلالت را نزد خود مومن و اهل ولایت را اهل ضلالت می‌شمارند.

صادقی در پایان گفت: براساس منشور تشییع، این افراد که نمونه‌های آنها همین گروه‌های تکفیری فعال کنونی در سطح جهان هستند،‌ بسیاری از حلال‌های خدا را حرام و بسیاری از حرام‌ها را حلال می‌شمارند و آنها خود را بی نیاز از رسالت رسول و جانشینان رسول(ص) می‌دانند و می‌گویند تنها قرآن برای ما کفایت می‌کند.
نظرات بینندگان