arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱

فائزه هاشمی به نصب دوربین در حمام زنان اعتراض داشت نه غذا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


شرق نوشت:


غلامعلی ریاحی؛ وکیل فائزه هاشمی خواستار انتشار بخشی از صحبت‌های موکل خود در اعتراض به انتشار سخنانی منتسب به وی شد. این سخنان از سوی صفر نعیمی‌رز، نماینده آستارا پس از بازدید از زندان اوین به نقل از ایشان در رسانه‌ها منتشر شده است. ایشان نامه اعتراضی در این خصوص تنظیم کرده تا از مجاری رسمی زندان اوین خدمت ریاست مجلس نهم ارایه شود.


ریاحی گفته در ملاقاتی که روز چهارشنبه گذشته با خانم فائزه هاشمی در مورد پرونده جدیدش در زندان اوین داشت، ایشان در اعتراض نسبت به مطالب عنوان شده از طرف یکی از نمایندگان مجلس مطالبی بیان کرد که محورهای اصلی آن به شرح زیر است:


1 - سه نفر نماینده مجلس هنگامی که از بند نسوان زندان اوین بازدید می‌کردند، خانم فائزه هاشمی به عنوان وکیل بند، خواسته‌های زندانیان را دسته‌بندی کرده و به اطلاع نمایندگان محترم مجلس می‌رساند. بعد از این بازدید دو نفر از نمایندگان یعنی آقای دواتگری و محسنی‌ثانی در مذاکره با رسانه‌ها، مطالب عنوان شده را حتی‌المقدور منعکس کردند و از این جهت خانم هاشمی کمال تشکر را از نمایندگان مذکور داشت. اما در این مورد آقای نعیمی رز، اظهار داشت که هنگام بازدید نمایندگان اصولا از طرف خانم فائزه هاشمی هیچ‌گونه اعتراض و مطلبی در مورد غذای زندان عنوان نشده. او توضیح داد که ما موادخام از جمله گوشت را از زندان تحویل گرفته و خودمان آن را طبخ می‌کنیم بنابراین چگونه ممکن است به این امر اعتراض داشته باشیم.


2- مطلب دیگر عبارت از این بود که نماینده محترم مجلس از ایشان به عنوان سرکرده زندانیان بند نسوان نام برده بودند، استفاده از کلمه سرکرده دارای بار منفی بوده و معمولا به رهبر دسته‌های جنایتکار و راهزن اطلاق می‌شود. در حالی‌که عنوان متعارف برای ایشان وکیل بند بوده و عبارت وکیل بند کاملا در عرف زندانیان و زندانبان‌ها شناخته شده است.


3- نکته دیگر این بود که خانم هاشمی به نصب دوربین در محل‌هایی نظیر حمام اعلام اعتراض می‌کرد، ولی پاسخ داده شده بود، که فیلم این دوربین‌ها توسط زنان مشاهده می‌شود. خانم هاشمی حتی به این امر هم معترض بود.


4- در مورد استعمال کلمه فائزه بدون نام خانوادگی نیز ایشان توضیح‌هایی ارایه کردند. ایشان می‌گفت با توجه به نحوه موضعگیری آقای نعیمی که بدون شنیدن گفتاری از من درخصوص اعتراض به غذای زندان اعلام کرده که قبل از زندان من از نوع غذای دیگری استفاده می‌کردم و خواسته از این نتیجه بگیرد که قبل از زندان فائزه هاشمی زندگی اشرافی و نوع غذای ویژه‌ای داشته، به نظر ایشان استعمال کلمه فائزه بدون نام خانوادگی نوعی تحقیر و تخفیف موقعیت ایشان بوده است.

نظرات بینندگان