arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱

با ضرر سیگار الکترونیک آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناسان هشدار می دهند ضرر سیگارهای الکترونیک که جایگزین سالمی برای سیگار کشیدن لقب گرفته اند، بیشتر از نفع آنهاست.

سیگارهای الکترونیک با باتری کار می کنند و معمولا به شکل سیگارهای واقعی هستند.

در سیگارهای الکترونیک یک المنت گرم کننده، مایع پر از نیکوتین موجود در کارتریج را به غبار بخاری تبدیل می کند که استنشاق می شود.

این وضعیت ، حسی شبیه سیگار کشیدن واقعی ایجاد می کند با این تفاوت که فاقد مواد شیمیایی سرطانزایی است که در توتون سیگارهای معمولی دیده می شود.

بیش از 90 درصد مواد موجود در کارتریج های سیگارهای الکترونیک حاوی ماده شیمیایی پروپیلن گلیکول است تا بتواند مایع نیکوتینی را بخار کند.

دکتر ˈالیزابت پوتˈ مدیر مرکز فدرال آموزش سلامت در کولن واقع در آلمان که مطالعه بر روی سیگارهای الکترونیکی را انجام داده است، در این مورد گفت : استفاده از این سیگارها موجب آسیب رساندن به سیستم تنفسی می شود.

در سال 2009 محققان اداره دارو و غذای آمریکا، کارتریج های سیگارهای الکترونیک را تجزیه و تحلیل کردند و رده هایی از نیتروزآمین سرطان زا و سایر مواد بالقوه مضر را به همراه اتانول و گلسیرین کشف کردند.

با این وجود شرکت های سازنده سیگارهای الکترونیک اعلام کردند که نیتروزآمین موجود در سیگارهای واقعی بسیار بیشتر از سیگارهای الکترونیک است.

در حال حاضر سیگارهای الکترونیک در رده وسایل پزشکی قرار ندارند بنابراین نمی توان آنها را در رده محصولات جایگزین نیکوتین قرار داد.

پروفسور ˈجان بریتونˈ از کالج سلطنتی پزشکان گروه مشاورتوتون، تنظیم سیگارهای الکترونیک با یک استاندارد تضمین شده را خواستار شد.

وی افزود: مواد موجود در سیگارهای الکترونیک را باید تا درجه ای تنظیم کرد که اطمینان یابیم نیکوتین موجود در سیگارهای الکترونیک در سطح معقول قرار دارد.

استفاده از سیگارهای الکترونیک در کانادا، استرالیا و برخی ایالت های آمریکایی ممنوع شده و به تازگی استفاده از آنها در اداره ها و خودروهای آلمان نیز ممنوع اعلام شده است.
نظرات بینندگان