arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۰۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱

یگان سیاه: علیه رژیم فاشیستی مرسی به پاخاسته ایم

هر روز تعداد تظاهرات کنندگان «سیاه پوش» که هویت آنها معلوم نیست بیشتر میشود. یک ناظر سیاسی مصر می گوید: پیش از این ما میتوانستیم فعالان مختلف را از هم تشخیص بدهیم، اما اکنون مرزها گم شده اند، هم اکنون غیر ممکن است بفهمیم کی چه کسی است و چه کاری میکند، این به هرج و مرج خواهد انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



فیگارو، به ناآرامی‌های مصر پرداخته است؛ دیگر کشور عربی که روزهای ناآرامی را پشت سر میگذارد و به نظر می آید همچنان نیز پیش رو داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این روزنامه در گزارش امروز خود، به بالا گرفتن خشونت در میان نیروهای اپوزسیون مصر پرداخته است.

روزنامه فیگارو افرادی را از معترضین در میدان التحریر توصیف میکند که به نوعی با شبه نظامیان چپگرای دهه‌های گذشته میلادی قابل مقایسه‌اند.

این روزنامه به نقل از یکی از معترضین مصری در میدان التحریر نوشته است: «ما ضد خشونت بودیم اما امروز تنها چیزی که برای ما باقی مانده همین است!»

این روزنامه فشارهای عصبی را به عنوان یکی از توجیهاتی که در زمینه بالا گرفتن خشونت از سوی معترضین مصری مطرح است عنوان میکند و در توصیف یک معترض در میدان التحریر به بازداشت اطرفیان و از دست دادن شغل او اشاره میکند.

فیگارو به نقل از همان معترضی که به توصیف شرایط او پرداخته بود نوشته است: «ما علیه مبارک مبارزه کردیم در ادامه علیه نظامی‌ها و بعد هم که مرسی انتخاب شد. اما حفظ انقلاب مسئله‌ای ضمانت شده است.

زمانی ماجرا بدتر میشود که میخواهیم برای اعتراض جلوی کاخ ریاست جمهوری برویم که از بالا به ما تیراندازی میکنند، نتیجه ١٠ کشته و صدها و زخمی است.»

این روزنامه مینویسد، گروهی به نام "یگان سیاه" ایجاد شده؛ این گروه با انتشار یک ویدئو اعلام کرده در نظر دارد «علیه رژیم فاشیستی مرسی» به مبارزه بپردازد.

فیگارو، با اشاره به این نکته که هر روز تعداد تظاهرات کنندگان «سیاه پوش» که هویت آنها معلوم نیست بیشتر میشود، به نقل از یک ناظر سیاسی مصر نوشته است: پیش از این ما میتوانستیم فعالان مختلف را از هم تشخیص بدهیم، اما اکنون مرزها گم شده اند، هم اکنون غیر ممکن است بفهمیم کی چه کسی است و چه کاری میکند، این به هرج و مرج خواهد انجامید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
farid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
4
46
سلام این اقای مرسی حالا در مورد ازادی و مردم داری سخن بگویند بد نیست سخنانشان را در رابطه با سوریه بیاد بیاورند مطئن باشید ایشان از حسنی مبارک بدتر است
علی حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
6
42
دست چنین آدمهایی باید از سیاست قطع شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
14
41
تمام این بهارعربی به سود اسراییل تمام شد و میشه به راحتی تشخیص داد که انقلاب مردمی وجود نداره بلکه همه این انقلابات در واقع توطءه قدرت های استکباریه
نظرات بینندگان