arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۲۷۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
به نگاه حسن حبيبي در سياست نياز داريم

سید محمد خاتمی در مورد کاندیداتوری: بنده 40 سال پیش یکبار نامزد شده‌ام، دیگر بس است/ با وزیر ارشاد در مورد خبرنگاران بازداشت شده صحبت کردم

رييس جمهور پيشين در حاشيه مراسم تشييع پيکر مرحوم حسن حبيبي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه "اين نوع نگاه به سياست، چيزي است که امروز ما در جامعه به آن نياز داريم"، گفت: در جامعه‌اي که همه چيز سياسي شده و سياست نيز در خدمت قدرت است، حاصل جز خشونت نخواهد بود و البته در تمام دنيا اينگونه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سيدمحمد خاتمي درباره ويژگي‌هاي شخصيتي مرحوم حسن حبيبي مي گويد: شايد مهم‌ترين نکته در مورد آقاي حبيبي اين است که ايشان از زاويه فرهنگ به دنياي سياست نگاه مي‌کرد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، رييس جمهور پيشين در حاشيه مراسم تشييع پيکر مرحوم حسن حبيبي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه "اين نوع نگاه به سياست، چيزي است که امروز ما در جامعه به آن نياز داريم"، گفت: در جامعه‌اي که همه چيز سياسي شده و سياست نيز در خدمت قدرت است، حاصل جز خشونت نخواهد بود و البته در تمام دنيا اينگونه است.

دکتر حسن حبيبي از اصحاب دانش،‌ متدين و خوش‌فکر بود و در عين حال احساس مسئوليت داشت و از اين زاويه به مسائل نگاه مي‌کرد. ايشان انساني بسيار متواضع بودند و هرگز ما احساس نکرديم براي شغل و منسبي تلاش کنند؛ حتي بسيار از مواقع پايين‌تر از شخصيت خود برخي از مسئوليت‌ها را مي‌پذيرفتند.دکتر حبيبي اولين کسي بود که با چهره صميمي و در عين حال قاطع، مبتني بر ارزش‌ها و بر محور منافع مردم تصويري از جمهوري اسلامي ترسيم مي‌کرد. من امروز را روز سختي براي اصحاب فرهنگ، دانش و دلبستگان به انقلاب مي‌دانم و اميدوارم خدا فقدان ايشان را جبران کند.

خاتمی سپس چند لحظه از جمع خبرنگاران جدا شد و با حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت‌وگو کرد.

وی پس از جدا شدن از بازگشت به جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش‌های آنان درباره برخی خبرنگاران بازداشت شده در روزهای اخیر گفت: من به آقای حسینی گفتم و ایشان هم گفتند پیگیری می‌کنند.

خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط سیاسی رو به بهبود خواهد بود یا نه؟ با خنده گفت: امروز که هوا خوب است.

وی همچنین درباره نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به مزاح گفت: من ۳۰-۴۰ سال پیش نامزد شدم و دیگر بس است. 

خاتمی در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه اصلاح طلبان درباره انتخابات چیست، گفت: الان وقت عزاست و وقت این حرفها نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
32
677
درود بر تو سید عزیز
فرزاد یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
35
620
زنده باد خاتــــــــمی...
علی از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
617
108
اینایی که حالا احساساتی شدن و درود درود سر میدن همونایی هستن که سال اخر ریاست جمهوری آقای خاتمی تو دانشگاه تهران علیه ایشون شعار سر میدادن گویا عذاب وجدان گرفتن .... الحق که ایرانی هستیم !!!! یک شب مرده باد یک شب زنده باد !!!

ایران در حال حاضر یک فرد قدر میخواد که وضعیت کنونی رو با قدرت درست کنه .... جناب آقای خاتمی خوب بود ، در زمان خودش خوب بود نه الان !!!!

بهترین گزینه ها الان در حال حاضر ولایتی و روحانی هستند .
پاسخ ها
علی از تهران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
من علی هستم از تهران و روی سخن من با اونایی هست که منفی دادن .... لطفا واقع بین باشید ... من چند سال پیش یک نامه کاری واسه درخواست کار برای آقای روحانی نوشتم ایشون جواب منفی دادن ولی این جواب منفی ایشون ، ذره ای از ارادت من به ایشون کم نکرد .... خواهش میکنم واقع نگر باشید نه اینکه چون آقای خاتمی مخالف وضع کنونی هست پس حتما باید خوب باشه !!!! خیلی ها مخالف وضع کنونی هستند ولی به لحاظ سیاسی ابراز نمیکنند .... شاید بعضی هم باشند که بسیار بیشتر از آقای خاتمی رفورمر ( اصلاح گرا - اصلاح طلب ) باشند .... باید دید جناب آیت الله هاشمی از چه کسی حمایت میکنه ;)
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
26
374
یعنی این 8 سال 30-40 سال گذشته برامون
ناشناس
|
ARMENIA
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
7
132
هیچ کس بهترین نیست. همه با هم بهترین هستند. وقتی همدلی و همکاری و صداقت و خدمت کردن به مردم باشد آن موقع بهترین است. اداره مملکت کار یک نفر نیست. یک تیم کامل باید در مسیر الهی و خدمت به میهن و مردم جانانه تلاش کند تا بهترین باشد. با شعار، که کسی بهترین نمی شود. می گویند با حلوا حلوا که دهان شیرن نمی شود. بنابراین کار و تلاش صادقانه و خارج ا منیت و خودخواهی به درد این مملکت می خورد
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
9
359
منظور خاتمی از نامزدی، نامزدی ازدواج بوده بنده از همین جا و به عنوان یک جانباز 70 درصد به مسئولین کشور اعلام می کنم که زندگی خیلی سخت شده امروز قیمت ها 3 تا 5 برابر افزایش یافته ولی حقوق ما 10 درصد اول سال افزایش یافته به مسئولین هشدار می دهم سرشان را از زیر برف بیرون کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
16
385
از اول كه آقاي خاتمي وارد عرصه مسئوليت در كشور شد واقعاً بزرگ منشي، وقار ، شخصيت والا، دوست داشتني در گفتار و رفتار و . . در اين مرد بزرگ پيدا بود
بايد يهحال مملكت افسوس خورد كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از نشان دادن چهره اين شخصيت والا گوهر عبا دارد. شخصيتي كه در زمان رياست جمهوريش به كشور شخصيت و اعتبار بخشيد.
نظرات بینندگان