arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱

یک کاندیدای انتخابات: آنقدر مردم را ثروتمند مي‌کنم که بي نياز از دريافت يارانه باشند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"حجت‌الاسلام سيد محمدباقر خرازي" دبير کل جبهه حزب‌الله ايران که همواره در ایام انتخابات اعلام کاندیداتوری می کند (سال 84 شورای نگهبان اور رد صلاحیت کرده بود) در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه براساس تکليف شرعي قصد کانديداتوري در انتخابات آتي را دارد، اظهار داشت: طي 30 سال گذشته بر روي ساختار دولت الهي کار کرده‌ام و قصد دارم تا طرح‌هايم را در اين دوره به مرحله اجرايي دربياورم.

حجت‌الاسلام خرازي تصريح کرد: بنياني که از اول انقلاب به نام حزب الله به وجود آمده است بايد به حرکتي بزرگ تبديل شود تا همه ايرانيان را در بر بگيرد.

اين کانديداي انتخابات آتي با بيان اينکه تشکيلات حزب الله به عنوان نقطه اتصال ميان مردم و دولت حرکت مي‌کند، ادامه داد: به دنبال اين هستيم تا روابط ميان دولت و ملت را براساس آيات و روايات شريفه تنظيم و اداره کنيم.

وي تاکيد کرد: بايد تشکيلاتي ديني و فقاهتي شکل بگيرد و در تمام خانه‌ها، جريان حزب الله حضور عملياتي پيدا کند.

حجت‌الاسلام خرازي با بيان اين که جريان چپ و راست يعني هر کسي که با هر باوري در جامعه حضور دارد مي‌تواند در اين تشکيلات حضور داشته باشد، ادامه داد: هر فردي که نظام جمهوري اسلامي، قانون اساسي، مقام معظم رهبري و مقام ولايت را قبول داشته باشد در تشکيلات حزب الله متصدي خواهد بود.

وي افزود: البته افرادي که چنين باورهايي نداشته باشند مي‌توانند به عنوان يار و هوادار در دولت حزب الله فعاليتهايي به صورت شخصي داشته باشند.

حجت‌الاسلام خزاري تصريح کرد: اگر اموالي از اين افراد از بين رفته باشد به آنان باز خواهيم گرداند و امنيت سرمايه گذاري را ايجاد مي‌کنيم.

دبير کل جبهه حزب الله ايران با تاکيد بر اينکه بايد اخلاق را به جامعه سياسي بياوريم، اظهار داشت: در دوره‌هاي اخير به نام دين و عليه دين کارهايي صورت گرفته است که اين مسئله مورد پذيرش ما نيست.


*در دولت حزب الله بداخلاقي نخواهد بود


وي افزود: در دولت حزب الله بداخلاقي نخواهد بود و ما به دوستانمان که به شهرهاي ديگر سفر مي‌کنند گفته‌ايم که نبايد از کسي غيبت کنند.

وي تصريح کرد: هدف ما تصرف قدرت و يا تصدي صندلي‌ها نيست و از همگان خواسته‌ايم به خاطر دنياي ما،‌ دين فروشي نکنند.

وي با بيان اينکه دولتي که براساس تعفن اخلاقي شکل بگيرد به جاي خدمت، نکبت مي آفريند، گفت: دولت حزب الله دولت آشتي ملي، رفاقت ملي و رضايت ملي است.

دبير کل جبهه حزب الله ايران افزود: اگر مردم مرا به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب کنند از بزرگان نظام تقاضا خواهم کرد کساني را که گرفتارند آزاد کنند.

وي تصريح کرد: تمام اشکالات ايجاد شده در نظام به دليل فقيه نبودن رئيس‌جمهور است؛ چگونه بايد رئيس‌قوه قضاييه فقيه باشد اما رئيس‌جمهوري که با يک قلمش مي‌تواند ميلياردها دلار را جابه جا کند مجتهد نباشد.


* صرف وجود چند امامه به سر در دولت به معناي وجود فقاهت نيست


وي تاکيد کرد: هدف مهم ما بازگرداندن حوزه به نظام است و صرف وجود چند امامه به سر در دولت به معناي وجود فقاهت نيست.

دبير کل جبهه حزب الله ايران با بيان اين که تمام گرفتاري‌ها به دليل حکم راندن به نام دين است، افزود: مقام معظم رهبري سخني مي‌گويند و راهکاري مي‌دهند اما مسئولين کار خود را مي‌کنند و بايد اين اوضاع جمع شود و اگر رهبر معظم انقلاب سخني گفتند بايد مسئولين درصدد تحقق فرامين ايشان سراز پاي نشناسند.

دبير کل جبهه حزب الله لبنان با بيان اينکه بايد ادب ولايت مداري را به همه بياموزيم افزود: به همه خواهم آموخت که ادب ولايت مداري چگونه است؛ البته ممکن است برخي خارجي‌ها و داخلي‌ها بر من خورده بگيرند که اين چه نوع رياست جمهوري است اما من مي‌گويم که رياست جمهوري حلقه‌اي از حلقه‌هاي ولايت و حاکميت است.

حجت‌الاسلام خرازي ادامه داد: من جز اين نظام ، نظام ديگري را قبول ندارم و هر چه که اين نظام گفت مي‌پذيرم؛ براي تصرف قدرت نيامده‌ام، هيچ گونه علاقه‌اي نيز به اين صندلي‌ها ندارم و به همين خاطر است که در هيچ جا من را نديده‌ايد و به هيچ کنفرانسي نيامده‌ام.

حجت‌الاسلام خرازي گفت: من به دنبال کارهاي مهمتري بودم که بايد در مقطع کنوني مورد استفاده قرار بگيرد.


*کانديدا مي‌شوم؛ شايد اميد ديگري در مردم دميده شود


وي گفت: هدف ديگرم از کانديداتوري در انتخابات اين است که معتقدم بايد يک چهره جديدي در صحنه حاضر مي‌شد شايد اميد جديدي در مردم دميده شود.

وي ادامه داد: بايد اعتماد غرب را جلب کنيم البته در کنار اين اعتماد بايد منافع و رضايت ملت نيز تامين شود.

دبير کل جبهه حزب‌الله ايران تصريح کرد: در چند ماهه اول دولتم مسئله تحريم‌ها را حل مي‌کنم و در اين زمينه برنامه‌هاي جدي دارم.

گفتني است در ادامه اين کانديداي انتخابات آتي به سوالات خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف پاسخ داد.


*طرح هدفمندي يارانه را ادامه مي‌دهم/مردم را ثروتمند مي‌کنم


دبير کل جبهه حزب‌الله در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اين که آيا در صورت پيروزي در انتخابات اجراي هدفمندي يارانه‌ها را ادامه خواهيد داد يا خير اظهار داشت: اين طرح را ادامه خواهم داد اما به شرطي که زندگي روزمره مردم دچار مشکل نشود و من سرمايه‌گذاري در کشور را براساس طرحي که از ده سال قبل آماده کرده‌ام تنظيم مي‌کنم و آن چنان مردم را ثروتمند خواهم کرد که خودشان مبلغ يارانه‌ها را نگيرند.

وي در پاسخ به سوالي درباره ارتباط اين جبهه با انصارحزب الله گفت: هيچ ارتباطي ميان ما و انصار حزب‌الله وجود نداشته است البته برخي از افرادي که در آن جا هستند قبلا شاگرد من بوده‌اند اما اين ها بايد بدانند که علاوه بر ولايت، فقاهت هم هست.

وي افزود: آنان نمي‌توانند يک جريان مستقلي باشند بلکه بايد در طريق انصار فقاهت حرکت کنند و بايد آگاه باشند که دوري از فقاهت، همان کج راهي است.


* قاليباف را فرد صالح و لايقي مي‌دانم


حجت‌الاسلام خرازي با بيان اين که تفکرات تند و خشن را بر نمي‌تابد، در پاسخ به سوالي درباره ارتباطتش با قاليباف گفت: قاليباف را فرد صالح و لايقي مي‌دانم اما هيچ گونه ارتباطي ميان ما نيست و هيچ جلسه‌اي نداشته‌ايم.

وي افزود: در انتخابات آينده با هيچ کسي ائتلاف نخواهم کرد چرا که حضور من ائتلافي نيست اما اگر دوستان مي‌خواهند، مي‌توانند به ما ملحق شوند و از آنان و حتي رقباي تند و تيز قاليباف نيز در دولتم استفاده مي‌کنم.

حجت‌الاسلام خرازي در پاسخ به سوالي درباره اين که هزينه‌هاي جاري جبهه حزب الله ايران چگونه تامين مي‌شود، اظهار داشت: هزينه‌هاي ما تاکنون از وجوهات شرعيه بوده است و قصد داريم در آينده کار اقتصادي را آغاز کنيم چرا که حزب‌الله فقير به درد ما نمي‌خورد.


* در دولت حزب الله تاکسي هوايي را فعال خواهم کرد/هواپيماي خصوصي سوار شدن تجمل نيست


وي تاکيد کرد: خانه‌هاي ايرانيان بايد 1000 متر باشد و بهترين ماشين‌ها را سوار شوند؛ در دولت حزب الله تاکسي هوايي را فعال خواهم کرد به نظر من هواپيماي خصوصي سوار شدن تجمل نيست بلکه بهينه کردن مصرف گرايي است.

دبير کل جبهه حزب الله ايران افزود: دلار را به يک تومان خواهم رساند و ريال و تومان را به يک نماد جديدي به نام پارسه تبديل مي‌کنم ملت من ملت پارس است و بايد به پارس بزرگ صدر اسلام برسند.


*پايتخت سياسي را عوض مي‌کنم


حجت‌الاسلام خرازي با بيان اينکه وطن‌هايي را که از کشورمان جدا شده‌اند بدون حتي يک شليک به کشورمان باز خواهم گرداند، ادامه داد: پايتخت سياسي را عوض مي‌کنم؛ البته از چهار سال قبل 15 نفر را براي تعيين شهر مناسب براي پايتختي انتخاب کرده‌ام و نام پايتخت جديد را اعلام نمي‌کنيم چرا که زمين‌هايش را مي‌خرند تا سود ببرند.


*در دولتم کاري به راديکال‌ها ندارم


وي در پاسخ به سوالي درباره انتخابات آزاد گفت: تمامي انتخابات‌هاي جمهوري اسلامي آزاد بوده است و اگر منظور کساني که انتخابات آزاد را مطرح مي‌کنند اين است که تفکرهاي مختلف در عرصه وجود نداشته است بايد بگوييم که افکار متفاوت در عرصه‌ حاضر بوده‌اند اما برخوردهاي راديکالي نيز وجود داشته است که من در دولتم کاري به راديکال‌ها ندارم و گزش‌هاي آنان را تحمل خواهم کرد.

دبير کل جبهه حزب الله ايران تصريح کرد: به تمام گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي که مقام معظم رهبري و نظام را قبول دارند اجازه فعاليت مي‌دهم و به احزاب در دولتم وظايفي مي‌دهم.

وي با بيان اين که کساني که مي‌خواهند حزب داشته باشند نبايد در دولت حاضر باشند، گفت: به کساني که سر سفره دولت و نظام مي‌نشينند و عليه نظام مي‌برند اجازه نخواهم داد که کاري از پيش ببرند و چوب لاي چرخ دولت بگذارند.


*با يک ميليون و نيم نيرو به انتخابات مي‌آييم


حجت‌الاسلام خرازي گفت: سپاه قوي آماده کرديم و با يک ميليون و نيم نيرو به انتخابات مي‌آييم البته در 15 اسفند و 20 فرودين هم برنامه‌هاي بسيار مهمي داريم که در آينده اعلام خواهد شد.


*هاشمي به ما درس تعبد از مقام ولايت را آموخت


وي در پاسخ به سوالي درباره اين که نظرتان نسبت به خطبه سال 88 آيت‌الله هاشمي و زاويه‌اي که با مقام معظم رهبري دارند چيست گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تاريخ انقلاب، ستون و استوانه بزرگ انقلاب ما است، هاشمي به ما درس تعبد از مقام ولايت را آموخت.

دبير کل جبهه حزب الله افزود: زماني که فرزند آقاي طالقاني يعني احمد را دستگير کردند وي قهر کرد و به حوالي قزوين رفت اما هاشمي در پاسخ به دستگير کردن فرزندانش چه کرد؟

وي افزود: هيچ ارتباطي با هاشمي ندارم و من جزو اولين کساني بودم که در زمان جنگ انتقادهاي تندي را عليه وي به کار گرفتم؛ با افکار فرهنگي هاشمي موافق نيستم اما وي را سياستمداري بزرگ مي‌دانم و نظر ما همان نظر مقام معظم رهبري است.


*اگر هاشمي مايل باشد حتما در دولتم از وي استفاده مي‌کنم


حجت‌الاسلام خرازي با بيان اين که اگر هاشمي مايل باشد حتما در دولتم از وي استفاده مي‌کنم، گفت: من تابع مقام معظم رهبري هستم و هر چه ايشان بگويند انجام مي‌دهم اما تا جايي که بتوانم سراغ همه نيروها مي‌روم.

دبير کل جبهه حزب الله ادامه داد: گلايه‌هاي طرفيني هم وجود دارد و ما سعي مي‌کنيم اين گلايه‌ها را برطرف مي‌کنيم؛ از خاتمي هم در دولتم استفاده مي‌کنم چرا که دولت حزب الله دولت رضايت ، آرامش و رفاقت ملي است.


*اجازه نمي‌دهم احمدي نژاد به گوشه خانه برود


وي اظهار داشت: از احمدي‌نژاد نيز در دولتم استفاده مي‌کنم و اجازه نخواهد داد وي به گوشه خانه برود.

دبير کل جبهه حزب الله ايران درباره شايعات مالي که ميان حزب الله و سپاه وجود دارد گفت: سپاه پولي ندارد و هيچ ارتباط مالي ميان ما و سپاه نيست و برادران سپاهي و بسيجي به گردن ما حق دارند و ما نيز برنامه‌هاي بزرگي براي آنان داريم؛ تمام کشور را براي احيا و پيشرفت نظام فعال خواهم کرد.

وي افزود: من معتقد به لشکر کشي استاني نيستم اما خودم به تمامي شهرها و روستاها سفر مي‌کنم تا شاهد ديدن مشکلات مردم از نزديک باشم.


*احمدي نژاد قبول کند که ما رئيسش شويم


حجت‌الاسلام خرازي در پاسخ به سوالي درباره اين که با توجه به مشکلاتي که دولت احمدي‌نژاد براي مردم به وجود آورده است چگونه از وي استفاده مي‌کنيد گفت: احمدي نژاد چون رئيس بود اين گونه شد اما اگر وي قبول کند ما رئيسش شويم اين مسائل حل مي‌شود چرا که من معتقد به برنامه ريزي خرد و کلان هستم.

وي ادامه داد: احمدي نژاد را در جايگاه برنامه ريزي نمي‌گذارم و سازمان مديريت و برنامه ريزي را با مدل جديد و تغييراتي احيا مي‌کنم و معتقدم که احمدي نژاد با انحلال اين سازمان صورت مسئله را پاک مي‌کند.  


*احمدي نژاد به ما بچسبد شايد ما صراط مستقيم باشيم


دبير کل جبهه حزب الله ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اگر جرياني انحرافي در دولتش شکل بگيرد با آن چه خواهد کرد؟ گفت: به هيچ وجه جريان انحرافي را در دولت و بنده آن راه نمي‌دهيم و به احمدي‌نژاد توصيه مي‌کنيم که دست از جريان انحرافي بردارد و به ما بچسبد شايد ما صراط مستقيم باشم.

حجت‌الاسلام خرازي گفت: در دولت من خط قرمزي وجود ندارد اگر خودم هم مفسد باشم بايد کنار بروم و راي قوه قضاييه را بپذيرم من به مردم ثابت مي‌کنم که با افراد عادي تفاوتي ندارم.

وي ادامه داد: مديران فاسد را برکنار مي‌کنم به نظرم تمام فساد براي مديران هزينه‌اي است و مديران درآمدي به دنبال دزدي نيستند.

دبير کل جبهه حزب الله ايران در پاسخ به سوالي درباره اعلام اسامي مفسدان اقتصادي تصريح کرد: اگر در دولتم مفسد اقتصادي باشد حق بيان کردن اسامي آنان را ندارم و در صورتي که به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شوم از مقام معظم رهبري مي‌خواهم تا دادگاه نيروهاي دولتي را زير نظر من قرار بدهد تا قاطعانه به تخلفات آنان رسيدگي کنم.


*دولت را مانکن مي‌کنم


وي ادامه داد: دولت را مانکن مي‌کنم يعني اين که دولت را بسيار کوچک خواهم کرد مردم ما بايد سرمايه‌دار شوند تا در جامعه حرکت جدي ايجاد شود.

حجت‌الاسلام خرازي در پاسخ به سوالي درباره ارتباط حزب الله ايران با حزب الله لبنان و حماس و هم چنين اوضاع سوريه گفت: با حزب الله لبنان هيچ گونه ارتباطي ندارم و ما درصدد تشکيل حزب الله جهاني هستيم.

دبير کل جبهه حزب الله ايران افزود: به نظر من بشار اسد بايد در سوريه بماند و سوريه بدون بشار اسد يعني فرو ريختن ديواره‌هاي جبهه مقاومت؛ اما بايد اصلاحاتي در سوريه انجام شود و ما نيز براي سوريه برنامه‌هاي خاصي داريم.

وي در پاسخ به سوالي درباره سران فتنه گفت: معتقدم که موسوي و کروبي خطاهاي بزرگي کردند و اعتراضات تبديل به فتنه شد اما قبول ندارم که اعتراضات از روز اول براي فتنه بود اين مسئله از بيرون هدايت مي‌شد و آنان نيز کنترل اوضاع را از دست دادند و اين دو نفر بايد به دامن نظام برگردند.

وي در پاسخ به سوالي درباره تشکيل شوراي فقاهتي گفت: شوراي فقاهتي حزب الله به غير از شوراي فقاهتي نظام است، شوراي فقاهتي را در حزب الله قبول دارم اما نه در کل نظام و معتقدم که ولي فقيه بايد در راس امور باشد.
نظرات بینندگان