arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
تحلیل کریستین ساینس مانیتور از اتفاقات اخیر تهران؛

احمدی نژاد پر سر و صدا کاخ ریاست جمهوری را ترک می کند/ او کوتاه نمی آید!/ رئیس جمهور و مخالفانش، شمشیر از رو بسته اند!

کریستین ساینس ماینتور در ادامه آورده است: رئیس جمهور فعلی ایران در خلق دشمن در طول 8 سال اخیر به شدت ماهر بوده است و گاهی اوقات هشدار داده است که مدارک علیه برخی از افراد دارد که در صورت ازار رساندن به او، آنها را منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


اتفاقات اخیر تهران، نه تنها در رسانه های داخلی، بلکه در رسانه های خارجی و غربی نیز جنجال زیادی به پا کرده است. بسیاری از این رسانه ها، با خوشحالی تمام از این "تنازعات سیاسی" یاد کرده و مدعی هستند که «احمدی نژاد پر سر و صدا کاخ ریاست جمهوری را ترک می کند»

به گزارش سرویس ین الملل انتخاب، "کریستین ساینس مانیتور" در تحلیلی تحت عنوان "انتخابات ایران نزدیک می شود، احمدی حاضر به ترک بی سر و صدای کاخ ریاست جمهوری نیست" نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نمی تواند مجددا کاندیدای انتخابات شود، اما به جای تسهیل خروجش از کاخ ریاست جمهوری، او در حال ایجاد جنجال و منازعه با دیگر سیاستمداران است. در واقع، این روزها در تهران خروج پرهیاهوی احمدی نژاد از راس دولت را شاهد هستیم!

چهار ماه پیش از انتخاباتی که جایگزین رئیس جمهور فعلی را انتخاب می کند، احمدی نژاد مشخص ساخته است که او نمی خواهد دوره ی دومش را با آرامش و سکوت به پایان ببرد.

او در عوض، علناً خشم خود را در مقابل دشمنان سیاسی اش در پارلمان و ایران به نمایش کشید.

یک تحلیلگر کهنه کار در تهران که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: این مناقشه بسیار جدی است و مثل این می ماند که انها هیچ اعتماد به یکدیگر ندارند و حاضر نیستند یکدیگر را ببینند!

وی اضافه کرد: ما اصطلاحی در فارسی داریم که می گوید، آنها شمشیر خود را از رو بسته اند و ملا عام در حال جنگ و دعوا هستند.

یک استاد ایرانی دانشگاه تگزاس ای اند ام گفت: ایران با یک تهدید متفاوت رو به رو شده است.

وی ادامه دارد: احمدی نژاد حاضر به عقب نشستن و کتار آمدن نیست.

کریستین ساینس ماینتور در ادامه آورده است: رئیس جمهور فعلی ایران در خلق دشمن در طول 8 سال اخیر به شدت ماهر بوده است و گاهی اوقات هشدار داده است که مدارک علیه برخی از افراد دارد که در صورت ازار رساندن به او، آنها را منتشر می کند.

احمدی نژاد سیاستمداری آتشین مزاج و پوپولیست است که از حمله به بسیاری از افراد اجتناب نکرده است. این در حالی است که بسیاری از اعضای ارشد دولتش در رسوایی های میلیارد دلاری شرکت داشته اند.

تحلیلگر ساکن تهران گفت: به نظر می آید که آنها فشار بیرونی را فراموش می کنند، چراکه تنها چیزی که مهم است، رقابت است. اختلافات از نگاه خارجی ها به شدت ناچیز است اما در داخل کشور، آنها بسیار آشتی ناپذیر، سیاه و سفید و بدون هیچ مصالحه دیده می شوند.

به گزارش سرویس ین الملل انتخاب، احمدی نژاد در طول ماه های اخیر سعی کرده است که خود را تنها سیاستمدار صادق و مسدولیت پذیر در ایران معرفی کند.

احمدی نژاد گفته است: همه چیز در کشور سر جای خودش است و تنها دولت من ضعف دارد. من تقریبا تنها مقامی هستند کهاز ارتباط با مردم و بیرون رفتن با آنها ترسی ندارد. من ترسی ندارم. به خدا ترسی ندارم!

نظرات بینندگان