arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
این خبر به روز می شود؛

آغاز راهپیمایی 22 بهمن/ حضور روسای قوا در جمع مردم +عکس

راهپیمایی بزرگ 22 بهمن‌ماه سال 1391 از ساعت 9 صبح امروز؛ یکشنبه همزمان در سراسر ایران اسلامی و در تهران از مسیرهای ده‌گانه تعیین شده به سمت میدان آزادی آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راهپیمایی مردمی در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور یکپارچه ملت ایران در تهران و 930 شهر و چهار هزار روستای سراسر کشور آغاز شد.

همزمان در تهران راهپیمایی بزرگ مردمی از مسیرهای 10گانه به سمت میدان آزادی، آغاز شد.

بیش از3800 خبرنگار و عکاس از رسانه های داخلی و خارجی در تهران و تمام استانهای کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را پوشش خبری ـ تصویری می دهند.

 در تهران تا ساعتی دیگر ، مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود. سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی همراه  با نمایش جلوه های ویژه ، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ،اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز،  قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن 1391 از جمله برنامه های امروز در میدان آزادی است.
 
سخنران مراسم، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران است. در پایان مراسم مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران گلباران می شوند.
 
* نمایش کاوشگر پیشگام در راهپیمایی 22 بهمن
 
در راهپیمایی روز 22 بهمن امروز دستاوردهای علمی، دفاعی و نظامی کشورمان در میدان آزادی تهران به نمایش درآمده است که از این میان می توان به کاوشگر پیشگام که اخیرا توسط محققان ایرانی ساخته شد و موجود زنده به فضا فرستاده و بازیابی کرده است، می توان اشاره کرد.
 
* کاروان های پیاده روی اربعین حسینی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند

کاروان‌ها و هیات‌های مذهبی که هر ساله در ایام اربعین حسینی با پای پیاده به زیارت کربلای حسینی می روند امسال به صورت دسته جمعی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب حضور یافته اند.

کاروان های پیاده روی اربعین از دقایقی قبل حرکت خود را از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان آزادی آغاز کرده و قرار است این مسیر 9 کیلومتری را به صورت دسته جمعی طی کنند.

* تراکت، بروشور، پرچم و تمثال شهید رضا قشقایی ، مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری در مسیرهای راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در حال توزیع است.

* همزمان با مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، ماکت هواپیمای قاهر 313 و ماکت ماهواره کاوشگر پیشگام در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده است.

* با آغاز رسمی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، سازمان میراث فرهنگی، ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی و اجرای نمایش‌های آیینی را در مسیر راهپیمایان برگزار کرده است.

* از دقایق اولیه صبح امروزگروه مارش دانشجویی افسری دانشگاه امام حسین (ع) در خیابان آزادی تقاطع یادگار امام با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران به سهم خود بر شور جشن انقلاب در تهران افزوده اند.

* تمثال شهدای هسته‌یی (شهید مصطفی احمدی‌روشن، داریوش رضایی‌نژاد، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری) از جمله اقداماتی است که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در میان مردم پخش می‌شود.

* محمود احمدی‌نژاد در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن به همراه سایر شهروندان تهرانی شرکت کرد و به خیل عظیم مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی پیوست. احمدی‌نژاد را در این راهپیمایی تعدادی از اعضای دولت از جمله ثمره هاشمی همراهی می‌کنند.



* آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با حضور در تقاطع خیابان آزادی - اسکندری به خیل عظیم مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیوست. برخی از مسوولان قضایی نیز همراه با رییس قوه قضاییه در این راهپیمایی شرکت کردند.



* دکتر علی لاریجانی امروز ۲۲ بهمن ماه در راهپیمایی پرشور مردم قم حضور پیدا کرد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همگام با مردم این شهر از چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهپیمایی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که به مناسبت گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن در راهپیمایی مردم قم شرکت کرد در پایان این مراسم سخنانی را برای حاضران در راهپیمایی و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) ایراد می‌کند

* رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی 22 بهمن در تهران حضور یافت. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از خیابان انقلاب حد فاصل خیابان‌های وصال و قدس در میان جمعیت حضور یافت.

3224_102.jpg

* سخنرانی رییس جمهور در جمع راهپیمایان. احمدی نژاد از آغاز مراسم آمار مقایسه ای مرتبط با دولت خود را نسبت به دولتهای گذشته ارائه داد.

برای مشاهده متن کامل سخنرانی رییس جمهور ، اینجا را کلیک کنید.
نظرات بینندگان