arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱

رییس‌جمهور: اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم

محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مراسم 22 بهمن گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مراسم 22 بهمن گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند.

رییس‌جمهور ادامه داد: آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار.
نظرات بینندگان