arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
ادعای جدید آمریکا:

ایران گروهی شبه نظامی، برای روزهای پس از سقوط اسد تشکیل داد!

واشنگتن پست، امروز طی گزارشی عنوان کرد ایران و حزب الله لبنان با همکاری هم، یک شبکه شبه‌نظامی تأسیس کرده‌اند که وظیفه این شبکه شبه‌نظامی، دفاع از منافع دولت بشار اسد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مقامات آمریکایی در جدیدترین اتهام به ایران مدعی شدند : ایران و حزب الله لبنان، یک شبکه شبه نظامی با هدف حمایت از بشار اسد و حضور طولانی مدت، پس از سقوط احتمالی دولت وی، تأسیس کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ روزنامه واشنگتن پست، امروز طی گزارشی عنوان کرد ایران و حزب الله لبنان با همکاری هم، یک شبکه شبه‌نظامی تأسیس کرده‌اند که وظیفه این شبکه شبه‌نظامی، دفاع از منافع دولت بشار اسد است.

این روزنامه چاپ آمریکا، به نقل از یک دیپلمات آمریکایی و برخی مقامات کشورهای خاورمیانه، گزارش داد هدف شماره یک این گروه شبه‌نظامی دفاع از ارتش بشار اسد در زمین نبرد علیه شورشی‌های این کشور بخصوص در سطح شهری است.

در حالی که نبرد سوریه وارد سومین سال خود میشود، بر اساس نظر این مقامات، هدف دراز مدت تشکیل این شبکه از گروه‌های شبه‌نظامی، حضور قابل اتکا در سوریه، حتی در حالتی است که دولت بشار اسد سقوط کند و یا این دولت مجبور به عقب نشینی از دمشق شود.

به گزارش واشنگتن پست، یک مقام عالی رتبه دولت اوباما گفته است: «این برای ایران بسیار پر اهمیت است که یک نیروی قابل اتکا در سوریه داشته باشد؛ نیرویی که بتواند روی آن حساب کند.»

این در حالیست که ایران همواره هر گونه حضور نظامی در سوریه را تکذیب کرده است.

نظرات بینندگان