arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۱

7 ویژگی تولید نسل جدید بنزین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نفت با تشریح 7 ویژگی اقتصادی و زیست محیطی تولید نسل جدید بنزین در ایران از مذاکرات مشترک بین وزارت نفت، سازمان محیط زیست و خودروسازان برای تولید بنزین متانولی خبر داد.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره آخرین تصمیم گیری ها به منظور تولید و توزیع بنزین با 35 درصد متانول، گفت: تاکنون تمامی اقداماتی که به منظور تولید بنزین متانولی انجام شده صرفا پژوهشی و در مقیاس آزمایشگاهی بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برگزاری جلسات و مذاکرات مشترک بین مجموعه وزارت نفت، سازمان محیط زیست و خودروسازان، تصریح کرد: هر زمانی که برای توزیع بنزین پایه متانولی و با هر درصدی توافق حاصل شود، قادر به مخلوط کردن بنزین و متانول از 5 درصد به بالا خواهیم بود.
 
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه درحال حاضر هیچ‌ گونه توزیع و عرضه بنزین مخلوط با متانول در سطح جایگاه‌های سوخت انجام نشده است، اظهار داشت: نتایج مطالعات پژوهشی و آزمایشگاهی تولید این نسل جدید بنزین مطلوب بوده است.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با یادآوری اینکه هم اکنون برخی از کشورهای آسیایی تولید و عرضه بنزین متانولی را آغاز کرده اند، تاکید کرد: در کشورهایی همچون چین، مخلوط بنزین و متانول تا 25 و 30 درصد معمول بوده و در سطح جایگاه‌ها عرضه می‌شود.
 
وی در مورد تاریخچه تولید بنزین متانولی در جهان، بیان کرد: از اواسط سال 1980 میلادی خودروهای انعطاف پذیر برای استفاده از سوخت متانول تا 85 درصد در امریکا و اروپا ساخته شده اند و حتی در حدفاصل سال های 1990 تا 1980 میلادی عمده بنزین تولیدی در اروپا دارای 3 درصد متانول بوده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که  در سال‌های 2000 تا 1988 میلادی بنزین حاوی 85 درصد متانول در یکی از ایالت‌های آمریکا در مقیاس تجاری عرضه شده است، یادآور شد: اکتان بالا و بهبود درجه آرام سوزی، نقطه جوش پایین، احتراق در شرایط سرد موتور، کاهش آلایندگی، عدم مسمومیت مبدل کاتالیستی و پوشش شاخص‌های زیست محیطی از مهمترین ویژگی‌های تولید این نسل جدید بنزین است.
نظرات بینندگان