arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۱

دستگیری قهرمان پارالمپیک به اتهام قتل + عکس

اسکار پیستوریوس، قهرمان طلایی بازی‌های پارالمپیک به اتهام پیداشدن جسد زنی در خانه‌اش دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: پیستوریوس که شش نشان طلا از بازی‌های پارالمپیک را در کارنامه دارد، صبح پنج‌شنبه در خانه‌اش در حومه پرتوریا (آفریقای جنوبی) به زنی تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده است. احتمال داده می‌شود، این زن، نامزد این دونده دارای نقص جسمی بوده است.



گزارش‌های اولیه حاکی است، زن قصد داشته نامزد سرشناس خود را به مناسبت روز ولنتاین غافلگیر کند اما پیستوریوس او را "دزد" فرض و به سمتش شلیک کرده و او را از پا درآورده است.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از پدر پیستوریوس گزارش داده است، گلوله به دست و سر زن برخورد کرده و باعث مرگ او شده است. وی تایید می‌کند که پسرش با اتهام قتل نامزد خود رو‌به‌روست.

ریوا استین‌کامپ، نام زن 30 ساله‌ای است که در این حادثه مرگبار جان خود را از دست داده است.

پیستوریس که تابستان گذشته به عنوان نخستین دونده معلول توانست در بازی‌های المپیک لندن شرکت کند، از سوی پلیس محلی دستگیر و بازداشت شده است. آفریقای جنوبی یکی از نخستین کشورها از نظر میزان جرم و جنایت است؛ تا جایی‌ که بسیاری برای نگهبانی از جان و مال خود به نگه‌داری از سلاح گرم روی آورده‌اند.

کاتلگو موگاله، سخنگوی پلیس از دستگیری مردی 26 ساله به اتهام قتل زنی 30 ساله صحبت و 3 بامداد را ساعت وقوع این جنایت اعلام کرده است.

به گفته این مامور پلیس تماس با اداره او از سوی پیستوریس نبوده است. موگاله از اظهارنظر درباره "دفاع از خود بودن این حادثه" خودداری کرد. او بر اساس قوانین جزایی کشورش اجازه نداشت، نام فرد دستگیرشده را فاش کند و این کار تنها زمانی صورت می‌پذیرد که فرد موردنظر در دادگاه حاضر شده باشد.

به گفته پلیس قربانی با 4 گلوله از پا در آمده است. گلوله‌هایی که از هفت‌تیری 9 میلی‌متری شلیک شده‌اند. گفته شده است، پیستوریوس به علت از دست دادن یکی از نزدیکانش به شدت "افسرده و خیالاتی" شده است. از قرار معلوم پیش از این هم دستبردهای دیگری به خانه این ورزشکار سرشناس زده شده بود.

اسکار پیستوریوس در میان ورزشکاران معلول بسیار سرشناس است. او سال گذشته میلادی از سوی مجله تایم در فهرست یکصد چهره تاثیرگذار سال جای گرفت. او در یازده ماهگی دچار معلولیت از ناحیه پایین زانو شد ولی با استفاده از پاهایی از جنس آلیاژ کربن توانست ورزش دو را به طور حرفه‌ای دنبال کند. او قصد داشت در بازی‌های پکن 2008 شرکت کند ولی با مخالفت فدراسیون جهانی دوومیدانی روبه‌رو شد. این دونده پرونده‌ای را در دادگاه حکمیت ورزش باز کرد و در نهایت اجازه حضور در بازی‌های المپیک را دریافت کرد. به این ترتیب راه برای حضور تاریخی او در بازی‌های لندن 2012 هموار شد. او در المپیک 2012 در ماده 4 در 400 متر امدادی و ماده‌های انفرادی شرکت کرد که در رشته‌های انفرادی در دور نیمه نهایی به کار خود پایان داد. او در پارالمپیک لندن نیز در همان ماده‌ها به رقابت با حریفان پرداخت و در نهایت در دو ماده 4 در 400 متر و 400 متر به نشان طلا رسید.

کمیته جهانی پارالمپیک از نشان دادن هرگونه واکنش به این خبر خودداری کرده و تنها به بازماندگان زن کشته شده در این حادثه تسلیت گفته است.
نظرات بینندگان